Κύριε Δημοκίδη, προφανέστατα απολαμβάνετε την "προσβλητική-ίσως" άγνοιά σας. Προσπερνώντας το γεγονός ότι θα μπορούσατε να το ερευνήσετε κάπως, έστω, ελάχιστα, πριν γράψετε γυμνασιακού- το πολύ- επιπέδου σχόλια περί σατανισμού, να σας διαφωτίσω λίγο:Στις τελετές αυτές καλούνται, εκτός από Έλληνες επισήμους και τους συγγενείς των βουλευτών, ολόκληρο το Διπλωματικό Σώμα- δηλαδη και ο Αποστολικός Νούντσιος (ο Πρεσβυς του Βατικανού), με τη φουλ "φορεσιά" του- μήπως να τον αποβάλουμε κι αυτόν επειδή φοράει αστεία "...φορεσιά";- και εκπρόσωποι των αλλόδοξων χριστιανικών Εκκλησιών που βρίσκονται στην Ελλάδα. Η παρουσία τους δεν γίνεται για να τιμήσει κάποιον, αντίθετα, η Βουλή τιμά, δί´ αυτών, τους συμπολίτες μας που ανήκουν σε άλλο δόγμα με το να τους συμπεριλάβει σε μια τελετή που αποτελεί- θεωρητικα, έστω- γιορτή της Δημοκρατίας. Η παρουσία τους στις επίσημες τελετές προβλέπεται από το νόμο (δεν έχω αυτή τη στιγμή εύκαιρο τον αριθμό του σχετικού ΦΕΚ αλλα βρίσκεται πολύ εύκολα). Αυτό το νόημα έχει η εθιμοτυπική τους παρουςία. Καλά μέχρι εδώ; Πάμε παρακάτω.Σχολιάζετε όντως υποτιμητικά το ντύσιμό τους; Φορούν το σχήμα τους, κ. Δημοκίδη, τίποτα δεν τους επιβάλλεται, ελεύθεροι άνθρωποι είναι, τουλάχιστον όχι περισσότερο απ´ όσο επιβάλλεται το κοστούμι για τις δουλειές που κάτι τέτοιο απαιτείται ή στον εργάτη η φόρμα εργασίας του. Στα μάτια σας μπορεί να φαντάζουν σαν εξωτικά πτηνά, αλλα φαντάζομαι πίσω από αυτά που φοράνε βρίσκεται μια παράδοση αιώνων. Λίγος σεβασμός στο διαφορετικό, από εςάς που τον αξιώνετε για άλλα πράγματα;Ε, τι λέτε; Βεβαίως, στο βάθος των όςων γράφετε, βρίσκεται το αίτημα για πλήρη διαχωρισμό Κράτους- Εκκλησίας, που θα καθιστούσε τη θρησκευτική ορκομωσία (και ΟΧΙ, όπως προανέφερα, την πρόσκληση προς τους εκπροσώπους των "γνωστών θρησκειών", καθώς αυτή έχει άλλη αιτία), περιττή. Στο μυαλό σας και στο μυαλό πολλών, ο διαχωρισμός συγχέεται επίσης με την "αξιοποίηση" - που οι περιςςότεροι εννοούν ως κατάσχεση- της εκκλησιαστικής περιουσίας. Πρέπει όμως να διαχωρίσουμε τα δύο και να αναρωτηθούμε πως θα αισθανόμασταν αν, όντας νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, ερχόταν κάποιος να σου αρπάξει με το στανιό την περιουσία σου, η οποία, εκτός απο σκοτεινές κρατικές παραχωρήσεις και σκάνδαλα τύπου Βατοπέδι, συνίσταται και σε τελευταίες βουλήσεις συμπολιτών μας που για διάφορους λόγους ήθελα να κληροδοτήσουν στην Εκκλησία την περιουσία τους..Οπότε μια διάκριση είναι εδώ απαραίτητη. Δε θα διαφωνήσω στην ανάγκη απομείωσης της επιρροής της Εκκλησίας στη δημόσια σφαίρα. Προσωπικώς θα πρότεινα να τεθεί το ζήτημα σε δημοψήφισμα. Συμφωνώ πάντως ότι η παρουσία 16 ιερέων στην τελετή είναι υπερβολική, αν και είναι δηλωτική του πανηγυρικού χαρακτήρα της εκδήλωσης.Τέλοσπάντων, σας ζητώ συγγνώμη για τον προσωπικό τόνο, αλλά με εκπλήσσει το μένος που δείχνετε συστηματικά σε κάτι, επειδή- συγγνώμη και για την αυθαίρετη υπόθεση- δεν το μάθατε ποτέ ή σας έχει δώσει, προςωπικά, αρνητικές εμπειρίες. Το να σχολιάζετε δε εξωτερικά χαρακτηριστικά αυτού, όπως την ενδυμασία, είναι downright φτηνό. Υ.Γ. Όπως έχω ξαναγράψει, είμαι ο κλασικός -και καλά Χ.Ο. που πατάει στην Εκκλησία σε γάμους και βαφτίσια, τις περισσότερες φορές στο προαύλιο γιατί βαριέμαι μέσα. Είμαι υπέρ όμως του σεβασμού, ειδικά όταν τον απαιτούμε σε άλλους τομείς. Συγγνώμη για το σεντόνι. Δεν το συνηθίζω.
Σχολιάζει ο/η