Το αναμφισβήτητο γεγονός ότι η συμπεριφορά του κράτους προς τους Σλαβόφωνους πολίτες του ήταν απαράδεκτη, δεν σημαίνει πως οι ισχυρισμοί περί "γηγενών Μακεδόνων" και "Μακεδονικής γλώσσας", ή ακόμα, και σε ακραίες περιπτώσεις, η άρνηση τους για οποιαδήποτε σύνδεση με την Βουλγαρία ("Τατάρους τους ονομάζουν στα Σκόπια) πρέπει να γίνονται αποδεκτές. Την ιστορία δεν την φτιάχνουν οι πολιτικοί, αλλά οι ιστορικοί, και η παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα έχει την ομοφωνία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, ότι η αρχαία Μακεδονία ήταν ελληνική (κάτι που ομολογεί και ο Βοσκόπουλος). Το πρόβλημα δεν είναι τόσο το όνομα των Σκοπίων, όσο η λεγόμενη "αυτοχθονικότητα". Αυτό, μαζί με την ονομασία "Δημοκρατία της Μακεδονίας" διεκδικεί ολότητα, και αποδοχή του είναι αποδοχή της θεωρίας ότι "η Μακεδονία το 1913 διαμελίστηκε και ο μακεδονικός λαός δεν είχε λόγο", όταν δεν υπήρχε Μακεδονικός λαός, αλλά Έλληνες Μακεδόνες, Βούλγαροι Μακεδόνες, Μουσουλμάνοι Μακεδόνες κ.α. Ακόμα και όσοι μελετητές υποστηρίζουν τα Σκόπια (Badian, Borza και Danforth), έχουν δηλώσει επανειλημμένα πως η FYROM δεν έχει καμιά σχέση με την αρχαία Μακεδονία, αλλά είναι αποτέλεσμα εθνογένεσης του 20ου αιώνα, που είχε στόχο να αποδυναμωθούν οι Βουλγαρικές διεκδικήσεις για την περιοχή. Όπως έγραψε και ο Σ. Λυγερός, φανταστείτε αν η Ελλάδα μετονομαζόταν σε "Ευρώπη" και διακήρυσσε πως όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι δεν είναι Ευρωπαίοι αλλά μόνο Γάλλοι, Γερμανοί κοκ. Αυτό είναι το πρόβλημα με τα Σκόπια και γι' αυτό όλοι οι γείτονες αυτής της χώρας, και όχι μόνο η Ελλάδα, έχουν ζητήματα μαζί της.
Σχολιάζει ο/η