Ιρις συμφωνω μαζι σου με μια λεπτολογια μεν εξωφρενικα σημαντικη δε, καθαρη ρητορία μισους σε τρεχον χρονο είναι 100% η εξαιρεση στην ελευθεροτυπια (το αμερικανικο μοντελο ελευθερια λογου το θεωρω εντελος ανωριμα εφηβικο). Τωρα οταν αφορα κομματι της Ιστοριας πρεπει να τα δεχτουμε; σκεψου να απαγορεψουμε στο παρον καθε βιβλιο που στην εποχη του προκαλεσε θρηνο...είναι εξωφρενικα λεπτη η γραμμη και πολλες φορες το παρακανουμε και στην προστασία και στην αφοβια.Τι θελω να πω, την ρητορικη της Χ.Α. κατανοώ γιατί σημερα την εχουμε απομονώσει, τις αποψεις ενος ανθρωπου που σημαδεψε πριν εναν αιωνα την ανθρωπότητα μπορουμε; Τι θελω να πω προσφατα κυκλοφορισε ενα παιχνιδι που οπως σε ολα τα προηγουμενα του σκοτωνεις ναζι (ναι είναι βιαιο), ποιο είναι το ιστορικο συμβολο του ναζισμου; η σβαστικα, τι απουσιαζει απο το τελευταίο παιχνιδι; η σβαστικα, ο λογος; οτι μπορει να λειτουργήσει ως ωραιοποίηση του ναζισμου...σε παιχνιδι που ο κακος που πρεπει να σκοτωσεις είναι ο χιτλερ απουσιαζει η συνδεση του συμβολου του ναζισμου με τον ναζισμο για λογους "προστασίας".Ειναι θεμα ζυγαριας, σημερα η ελευθερη ρητορια των Χ.Α. και τζιχαντ είναι επικινδυνη, σε δυο αιωνες απο τωρα θα είναι το ιδιο επικινδυνες ωστε να μην διακινουνται ελευθερα ως κομματι της ιστοριας;Δεν εχω σαφη απαντηση, το ομολογω αλλα δεν θεωρω ότι και οι υπολοιποι οσο σιγουροι και να ακουγονται εχουν την απαντηση, ποσο μαλλον την σωστη απαντηση. Νομιζω αυτο το προβλημα είναι απο αυτα που ποτε δεν προκυται να τα διαχειρηστουμε σωστα ως κοινωνία και παντα θα υπερβαλλουμε προς την μια ή την αλλη μερια ατομικη ελευθερια-κοινωνικη προστασια.Η Ιστορια της Ανθρωπότητας εχει αποδείξει ότι οσους μεσαίωνες και οσους παγκοσμιους πολεμους και να κανει...καταφερνει να προοδευει, ας πουμε ότι εχω μια "μεταφυσικη" εμπιστοσυνη στην Ανθρωπότητα να ξεπερναει τους κινδυνους της Ιστορία της, το παρον της; καμια εμπιστοσυνη ;P
Σχολιάζει ο/η