#4Το φιλοδώρημα είναι μια κοινωνική σύμβαση, μια συνήθεια των συναλλαγών. Το αν είναι αναγκαιότητα ή πολυτέλεια δεν έχει καμία σημασία. Όλες οι υπηρεσίες και τα αγαθά έχουν κάποιο κόστος και πρέπει να αμείβονται. Το θέμα είναι ποιος αναλαμβάνει το κόστος. Αν πάρω π.χ. ένα κινητό από το ebay με δωρεάν μεταφορικά κι ένα με μεταφορικά 20 ευρώ άλλαξε κάτι στην υπηρεσία της μεταφοράς ή στο υλικό αγαθό; Απλά στη μια περίπτωση ανέλαβε το κόστος της μεταφοράς ο πωλητής και στην άλλη εγώ.Στα delivery ειδικά έχει επικρατήσει το κόστος να το αναλαμβάνει ο πελάτης ΑΤΥΠΑ (γιατί όλα τα φυλλάδια γράφουν "δωρεάν διανομή"). Στην Ε.Ε. βέβαια έχει θεσμοθετηθεί κι ένα ποσό 15% επί της τιμής να πάει στο σέρβις, οπότε περιπλέκονται τα πράγματα... Από τη στιγμή πάντως που είναι συναλλακτική συνήθεια, είναι καλό να τηρείται. Όχι όμως ότι είναι ανάγκη και δε θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά!
Σχολιάζει ο/η