""Προφανώς δε μπορείς να αντιληφθείς στο παραμικρό την ανθρωποκεντρική προσέγγιση μου επί του θέματος. Είσαι κολλημένος στο νόμο, διαμαρτύρεσαι, αλλά θα στο πω άλλη μια φορά.""Την έχω αντιληφθεί εξαρχής, και σου είπα πως είναι καθαρά θέμα της συνείδησή σου. Εσύ όμως πας να δώσεις έναν ποινικό ορισμό της σάτιρας. Τα δικά σου όρια, να είναι και τα όρια του Νόμου. Έτσι καταλαβαίνω. Αν σατιρίζεται κάποιος που δεν έχει κάνει κακό στην ανθρωπότητα, είναι λάθος για εσένα, και αυτά τα δικά σου όρια, τα ορίζεις και ως όρια του Νόμου. Έτσι δεν είναι; Πού είμαι λάθος;"Επανέλαβα αυτό για τους βενιζελοτέτοιους και τη σάτιρα και τον Παϊσιο και τη σάτιρα, γιατί όπως σου είπα, αλλά μάλλον δεν κατάλαβες, ΕΣΥ το έθεσες έτσι αναφερόμενος σε αυτούς!"Δεν ξέρω αν βγαίνει κάποιο νόημα από αυτήν σου την απάντηση."Εν κατακλείδι, επειδή ανέφερες αρκετές φορές το Γέροντα Παϊσιο ως ιστορικό πρόσωπο-σύμβολο, τότε θα έπρεπε η παρωδία και ο χλευασμός στο πρόσωπό του, να έχει κάποια όρια, αφού ως ιστορικό πρόσωπο-σύμβολο, εκφράζει και ταυτίζονται με αυτό πολλοί άνθρωποι γύρω σου και η όποια κίνηση ανάλογη, τόσο τραβηγμένη, προσβάλλει και αυτούς."Ας τους προσβάλει. Τι να κάνουμε; Γιατί να θες ποινικά όρια; Δε σου φτάνει η καταδίκη στη συνείδησή σου; Δε μιλάμε για ύβρεις σε φυσικά πρόσωπα. Γιατί θέλεις ποινικά όρια στην ελευθερία της έκφρασης; (Δε θα ξαναπώ για τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που προστατεύονται για να σου δείξω ότι δε μιλάω για ασυδοσία).Το κουράσαμε το θέμα. Συνοψίζω:Ας είναι ανώριμο. Ας είναι ηλίθιο. Ας είναι άστοχο. Ας είναι άσκοπο. Ας είναι ανήθικο. Ας είναι σοκαριστικό. Αυτά αφορούν τα όρια και την αισθητική μας ως άτομα. Η ποινικοποίηση του λόγου πέρα της παραβίασης των δικαιωμάτων των φυσικών και νομικών προσώπων, αποτελεί καταστρατήγηση της ελευθερίας της έκφρασης. Αυτό αφορά και θέματα που δεν αρέσουν και σε μένα. Οπότε, όσο και να εστειάζεις στην ηθική διάσταση στην συγκεκριμένη υπόθεση του Παστίτσιου, και να διαφωνούμε με τη σάτιρά του, δεν πρέπει αν θέλουμε να μιλάμε για ελευθερία της έκφρασης, να θέλουμε την ποινικοποίηση του χλευασμού σε θέματα που θίγεται πολύς κόσμος. Κανένα προνόμιο σε κανένα θέμα! Γιατί τότε δεν μιλάμε για ελευθερία της έκφρασης. Οπότε παρακαλώ, μη μου μιλήσεις άλλο για το πόσο χαζή και άδικη είναι η σάτιρα στον Παΐσιο. Ας είναι σου απαντώ...
Σχολιάζει ο/η