Αγαπητε φωταδιστη αντιλαμβανομαι την αναγκη σου να ζησεις και συ εναν ευρωπαϊκο διαφωτισμο στη μικροαστικη Ελλαδιτσα του αφορητου επαρχιωτισμου.Αλλα ο διαφωτισμος προϋπεθετε και ειχε πισω του εναν Παπικο Μεσαιωνα, που εζησε η Δυση. Απο οσα εγραψες αντιλαμβανομαι οτι παραμενεις ανυποψιαστος μεχρι αυτην την ηλικια οτι το πρωτη μεταφραση και σχολιασμο της Ιλιαδας και της Οδυσσειας (Παρεκβολαι) τον εκανε ο Αρχιεπισκοπος Θεσσαλονικης Ευσταθιος. Χωρις να ειναι προθεση μου να σε σοκαρω θα σου προσθεσω οτι απο τους βασικους «μεσαιωνικους» σχολιασμους στον Αριστοτελη εκανε ο βυζαντινος θεολογος και λογιος Γεωργιος Παχυμερης. Και για να το χοντρυνω λιγακι αυτος που εισηγαγε στα ελληνικα μαθηματικα το μηδεν (0) ηταν ο θεολογος και λογιος Μαξιμος Πλανουδης. Και ολα τα παραπανω ενδεικτικα. Και τελειωνονας να σου πω οτι τον θρησκευτικο ορκο τον επεβαλε η παρεα του Οθωνα στον πρωτο νομο για τα ποινικα δικαστηρια οταν πηραν ειδηση οτι -τοτε- ο ελληνικος λαος ηταν θρησκευομενος και σκεφτηκαν οτι ηταν ενα καλο μεσο εκφοβισμου οσων πηγαιναν μαρτυρες στα δικαστηρια. Δεν μπορω να σε κακισω για τις αποψεις σου. Ξεκινουν απο αγνοια. Μονο με την ελληνικη εγκυκλια εκπαιδευση μπορω να στεναχωρηθω που σε εδωσε για τον ελληνικο πολιτισμο την εικονα της εποχης του Ρομαντισμου (τελη 19ου αιω) που ειχαν για την Ελλαδα οι ξενοι περιηγητες και παραμενεις μεχρι τωρα ανυποψιαστος για ο,τιδηποτε αλλο συγκροτει τον πολιτισμο αυτου του τοπου.
Σχολιάζει ο/η