Είναι η πρώτη φορά που βλέπω Φον Τρίερ στο σινεμά.(τα προηγούμενα τα εχω δει όλα σε dvd). Η ταινία είναι μαγευτική. Αποτελεί μια συγχρονή κριτική στον θεσμό -όσο κλισέ κι αν ακούγεται αυτό, ισχύει και με το παραπάνω- της οικογένειας στις αξίες που προμοτάρει η κοινωνία, στις συνειδητές και ασυνείδητες κατηγοριοποιήσεις των ανθρώπων κ.ο.κ. Δεν πρέπει κανείς μας να εστιάσει στις σκηνές σεξ. Όσοι έχετε δει πορνό το ψηλιάζεστε από την πρώτη στιγμή και όσοι έχουμε δεί ποοολύ πορνό είμαστε βέβαιοι πως ο φον τρίερ τσόντα δεν γίνεται πριν καν πάμε να δούμε την ταινία. Όλα στο φιλμ έχουν μια συνεκτικότητα και μία μαεστρικά φτιαγμένη δομή που κρατάει τον θεατή στη θέση του αποσβωλομένο και ξινισμένο ενίοτε όταν του κοτσάρουν το υποχρεωτικό διάλημμα των 10 λεπτών. Διάλημμα, που ωστόσο, είναι αναγκαίο για τους μη έχοντες το ψυχικό σθένος aka αρχί..α να αντέξουν αυτό που βλέπουν και ένα τσιγαράκι τους είναι απολύτως απαραίτητο. Είναι από τις σπάνιες κινηματογραφικές στιγμές που διέκρινα την ευφυία του σκηνοθέτη σε κάθε πλάνο, σε κάθε σκηνή, σε κάθε σεκάνς, (Η ασπρόμαυρη με τον πατέρα της Τζο, η σκηνή με την Ms Η και η ενορχήστρωση του τέλους της ταινίας είναι διαμάντια σπάνια για τον κινηματογράφο). Ο Λαμπέφ όντως δεν πείθει, παρόλο που πιστεύω πως αυτός ήταν και ο σκοπός. Ένας τρόπος που να καταδεικνύει γιατί η ιδιοσυγκρασία της Τζο τον ξεπερνάει και αυτόν, όπως και τους υπόλοιπους χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Η δε Μάρτιν είναι πραγματικά εντυπωσιακή, ενώ το γεγονός πως αυτός είναι ο πρώτος της μεγάλος ρόλος στο σινεμά δίνει ένα βάρος στην ερμηνεία της ακόμη μεγαλύτερο, η οποία δεν ξέρω αν οφείλεται στον δημιουργό της ή στην ίδια πάντως είναι από τις καλύτερες φετινές που έχουμε δει από πρωτοεμφανιζόμενες, καλύτερη ίσως κι απ' την Εξαρχόπουλος στη Ζωή της Αντέλ. Την Γκενσμπούρ περιμένω να την δω και στο δεύτερο μέρος ,διότι στο πρώτο, δικαιολογημένα μιας και είχε περισσότερο ρόλο αφηγήτριας, μου φάνηκε κάπως χλιαρή. Ο Λαρς Φον Τρίερ στα καλύτερα του μας προσφέρει μια ταινία που θα κάνουμε χρόνια να ξεχάσουμε. Και να σκεφτείτε πως ακόμα δεν είδαμε το δεύτερο μέρος.
Σχολιάζει ο/η