Η εκπαιδευτική διαδικασία καθορίζεται από τις πολιτικές πεποιθήσεις του εκπαιδευτικού. Είναι αδύνατον να αφήσει κάποιος την προσωπικότητά του έξω από την αίθουσα διδασκαλίας. Ένας άνθρωπος που θεωρεί ότι "δεν χρειαζόμαστε και πολλή δημοκρατία" ασφαλώς θα ακολουθήσει και αυταρχικό μοντέλο διδασκαλίας. Δεν υπάρχει ουδέτερη γνώση. Ο τρόπος αξιολόγησης, τα επιμέρους θέματα που θα αναπτυχθούν μέσα στη σχολική αίθουσα, η οργάνωση της τάξης σε ομάδες ή όχι όλα πολιτικές αποφάσεις είναι.Θα έπρεπε να σας ενδιαφέρει και μάλιστα πολύ η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού.
Σχολιάζει ο/η