Μπορεί να είναι πρακτικό αλλά δεν μπορώ να μην συνεχίζω να υποστηρίζω ότι τα έργα τέχνης ανήκουν πρωταρχικά στους καλλιτέχνες που τα δημιούργησαν, έπειτα στο χώρο τον οποίο βρέθηκαν και τελικά στον πολιτισμό ο οποίος συνεχίζει να υπάρχει, στους κηδεμόνες του αν θέλετε. Με το δικό σας σκεπτικό, ήταν θετικό που οι θησαυροί του μουσείου της Βαγδάτης μετά την στρατιωτική επέμβαση των Αμερικανών καταληστεύθηκαν, επειδή σε μερικά χρόνια θα μπορούν να βρίσκονται στα μουσεία των Ευρωπαίων και των Αμερικανών (προς το παρόν βρίσκονται στα χέρια αδίστακτων συλλεκτών), θα είναι πιο "πρακτικό", θα μπορούν περισσότεροι να τα θαυμάζουν. Δεν είναι έτσι. Συμφωνώ ότι αυτά τα έργα τέχνης ανήκουν στην ανθρωπότητα αλλά πρέπει να υπάρχουν και κάποιες σταθερές. Για να απαντήσω στην ερώτησή σας όμως, όχι δεν πιστεύω ότι το κράτος κάνει αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε διαχείριση σωστά και επαναλαμβάνω για τελευταία φορά ότι δεν μιλάω με νομικά και πολιτικά κριτήρια αλλά ιστορικά και γεωπολιτιστικά. Εσείς σκέφτεστε περισσότερο τεχνοκρατικά, όπως και αυτοί που έχουν αναλάβει τη διαχείριση του κράτους μας.
Σχολιάζει ο/η