Βασικό μας επιχείρημα για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα είναι πως αποτελούν τμήμα μνημείου και όχι αυτοτελή έργα τέχνης. Με αυτό ως βάση, τα γλυπτά του Παρθενώνα ως διεκδίκηση διαχωρίζονται πλήρως από οποιοδήποτε μεμονωμένο άγαλμα. Πέραν αυτού, πάντως, η συζήτηση για επιστροφή κι άλλων έργων τέχνης στις χώρες όπου δημιουργήθηκαν είναι αναπόφευκτο να ανοίξει, αφού το κάπως αποικιακό επιχείρημα πως ένα έργο τέχνης π.χ. στο Λονδίνο το απολαμβάνει περισσότερος κόσμος, σήμερα που οι αποστάσεις ελαχιστοποιούνται, καταρρίπτεται.Τώρα, για τη Δήμητρα της Κνίδου, εάν νιώθει σπίτι της την Αθήνα, είναι ένα ερώτημα δύσκολο στο να απαντηθεί, πάντως σίγουρα η απάντηση δεν είναι τόσο προφανής όσο ίσως υπαινίσσεται το άρθρο. Σπίτι της είναι, όχι μόνο το έδαφος, αλλά και το πλαίσιο μιας κουλτούρας. Συμφωνώ, εννοείται, για τους Ελληναράδες.
Σχολιάζει ο/η