Νομίζω ότι εκτός από τους... "εκτός", που διακατέχονται από ελληναράδικη ξερολία, πολλοί άνθρωποι της δουλειάς πέφτουν επίσης στη λούμπα να ψάχνουν το εντυπωσιακό design για να δικαιολογηθεί το ποσό. Φυσικά αυτή είναι μια επαγγελματική διαστροφή που κυρίως εμπεδώνεται από τις εργοδοσίες των δημιουργικών επαγγελμάτων της επικοινωνίας, που πιέζουν προς την κατεύθυνση των βραβείων, του εντυπωσιασμού και των φεστιβαλικών ονειρώξεων.Από την άλλη, ο τουρισμός της χώρας δεν είναι δουλίτσα για να χτυπήσουμε Ερμή ή ΕΒΓΕ και να πουλήσουμε μούρη τη βραδιά του φεστιβάλ.Αυτό το logo οφείλει πρωτίστως να είναι 100% αποτελεσματικό, δηλαδή να περνάει το μήνυμα σε πάνω από 1 δις ανθρώπους, μέσα στους οποίους βρίσκονται και άνθρωποι που δεν εφηύραν την πυρίτιδα αλλά διαθέτουν πορτοφόλι και χρόνο για διακοπές στο εξωτερικό.Δεν υπάρχει περιθώριο για σύνθετα εξυπνακίστικα λογότυπα. Πρέπει να γίνεται αντιληπτό ακαριαία σε ένα οικουμενικό κοινό.Το απλό αυτό λογότυπο με το πολύ κλασικό typeface συνάδει με το επικοινωνιακό μήνυμα του all-time classic. Διάφορες μοντερνιές έχουν επιχειρηθεί στο kerning και τις περασιές, που πιθανόν να του δίνουν λίγο κίνηση και παιχνίδισμα. Δεν τις απορρίπτω χωρίς δεύτερη σκέψη. Ακόμη και γραφίστας που πέρασε έστω έξι μήνες από στούντιο ξέρει να κάνει δεξιά περασιά, επομένως κάποιος λόγος θα υπάρχει που πειραματίστηκαν με τη θέση.Σε τελική ανάλυση οι κανόνες είναι για να ανατρέπονται. Ποιος μας είπε ότι δεν μπορούμε να στοιχίσουμε ελεύθερα αν αυτό δίνει ωραίο ρυθμό στην εικόνα;Τέλος, σε αυτή την τελική επιλογή μπορεί να έχει βάλει χέρι ο πελατάκος (ΕΟΤ) αλλά μπορεί επίσης να έχει παίξει ρόλο και έρευνα αγοράς. Πώς ξέρουμε εξάλλου ότι αυτό δεν έγινε ήδη; Μπορεί φερειπείν να έχει περάσει από group έρευνας σε πανευρωπαίκό επίπεδο και να επιλέχτηκε για αυτό. Ξέρουμε αν έγινε έτσι;Αν η εταιρεία που επιλέχτηκε υπέβαλε 2-3 ετοιμοπαράδοτες κατευθύνσεις για έρευνα, συγγνώμη αλλά και λίγα πήρε, δεδομένου ότι πρόκειται για τεράστιο πελάτη.Και θα διαφωνήσω πλήρως με τις λογικές crowdsourcing σε τομείς τέτοιας σημασίας. Το θέμα δεν είναι να πάρει ο άνεργος Κώστας ή εγώ (ως άνεργος δημιουργικός επίσης) ένα χιλιάρικο για βραβείο. Το θέμα είναι να γίνει σωστά η δουλειά στον τουρισμό, για ευνόητους λόγους.Δεν έχω καμία απολύτως απόδειξη ότι γίνεται σωστά τώρα, αλλά επίσης δεν έχω καμία ένδειξη ούτε περί του αντιθέτου, οπότε δεν μπορώ να αρχίσω να κράζω άνευ λόγου.
Σχολιάζει ο/η