Μα ναι κατάλαβες; Θα μείνουμε να λέμε "Ουάου, Μπουτάρης, wow Boutaris" και η πόλη θα χει μείνει ίδια ή και χειρότερη. Δεν ξέρω το μέγεθος των τεράτων που μπορεί να χει να αντιμετωπίσει προς όλες τις πλευρές, ούτε αν έχει ήδη λιγοθυμίσει από το πνεύμα και τον συντηρητισμό της πόλης, ούτε αν έχει βολευτεί αλλά πρέπει με δεδομένο ότι είναι η τελευταία του τετραετία και δεν έχει να χάσει και τίποτα και αν έχει όραμα και αξίες, να βρει πρώτον έναν τρόπο ή μέσο άλλο να το κοινωνίσει, γιατί η Huffington δεν έχει εικόνα της πόλης αλλά την δική του και να πατήσει πόδι σε ότι ρημάζει καθημερινά το παρον και το μέλλον της καθημερινότητας της πόλης: την φόρτιση και την παραβατικότητα σε όλες τις εκφάνσεις κατάχρησης του δημόσιου χώρου και της καθημερινότητας, μαγαζάτορες(ιδιως εστίασης και καφέ-μπαρ), ι.χ(πάρκινγκ-κυκλοφοριακό), ταξί, το κόλλημα της ολοκλήρωσης του Μετρο, το αίσχος της Βαλαωρίτου, τους ρύπους, την αναγουλιαστική αισθητική που άφησε πίσω της η Μεταπολίτευση, τους όρους οικοδόμησης κ.α. Η Θεσσαλονίκη είναι μια ανέπνευστη πόλη δίχως ρυθμό και χώρο. Δεν μπορείς πια να αναπνεύσεις...Μιλάνε όλοι για Θεσσαλονικη...Θα σας πω εγώ:Η Έκθεση ερήμωσε, το φεστ Ντοκυμαντέρ βγάζει επιθανάτιους ρόγχους κα του Κινηματογράφου έχει πέσει κατηγορία, η υπαίθρια άσκηση/άθληση και όποια τετοιου είδους δημόσια ψυχαγωγία έχει γίνει πλέον περισσότερο επικίνδυνη παρά χρήσιμη(και όπου μπορεί να γίνεται πια...βλ.πάρκο σκειτ), ενώ αν εξαιρέσουμε την περσόνα Μπουτάρη/Boutaris και Άνθιμου, η πόλη δεν κοινωνεί τίποτα(και σ'αυτό έπαιξε έναν ρόλο και το κλείσιμο της Ερτ.) Youth Capital 2014, gay prides, Δημήτρια, Biennale, Photobiennale, φεστιβάλ Περφόρμανς, Food Fest, Woomad, Reworks, Creative Walk, φεστιβαλ Βιβλίου)και αλλα φεστιβαλ, ακόμα και σπουδαίες συναυλίες και πολιτιστικα γεγονότα είναι σαν να μην συνέβησαν πέρσι, πρόπερσι, φέτος και ελάχιστοι ανα την Ελλάδα ή τουλάχιστον στην ίδια την Περιφέρεια γνωρίζουν κάτι(άσε και που όλο και λιγότερος κόσμος μπορεί να τα προσεγγίσει και άσε και που και αυτά είναι πλέον πτωχευμένα, οικονομικά ή αισθητικά...). "Ποια είναι τα μουσεία της πόλης" επίσης "είπαμε και τί εκθέσεις έχουνε;"Σκαρφαλώνουμε ως πόλη πια σε ταράτσες για να δούμε καμιά ταινία, όχι τόσο λόγω αφραγκίας όσο το ότι η μόνη απόδραση από "κει κάτω", είναι να αρχίσουμε να ζούμε στις ταράτσες πλέον. Ειλικρινά, θα ανεβούμε στις ταράτσες! Θα μαστε η πόλη με τα δύο επίπεδα πραγματικότητας... 30 επαίτες σε μια βόλτα μεχρι τον Λευκό, παιδάκια που τα εκμεταλεύονται και μας έχουν πρήξει με το ακορντεόν που ούτε καν ξέρουν να παίζουν, τοξικομανείς και άστεγοι διάσπαρτοι σε παγκάκια γρασίδια πεζοδρόμια και πεζόδρομους και εισόδους πολυκατοικιών σε άθλια κατάσταση στην πιο πολυσύχναστη πλατεία των νέων, εκατοντάδες αδέσποτα γαβ και γουβ τρεις την ώρα, διπλό- και τριπλό-παρκαρισμένα στην Παύλου Μελά και την Μητροπόλεως(!) ενώ ακριβώς παραδίπλα ένας(Έλληνας, Ρώσος κ.α) απλώνει το πηρούνι του στο παναρισμένο από καυσαέριο μπιφτέκι στο παράνομο τραπεζοκάθισμα στο ΠΕΖΟδρόμιο που άμα του σκουντήξεις και την καρέκλα από την έλειψη χώρου θα στραβ΄ψσει κιόλας...Γκαλερί κλείνουνε, free press αποσύρονται, δεν μπορεί κάτι να τα υποκαταστήσει. ο πνευματικός κόσμος πίνει πλέον στα εγκαίνια καμιάς εκθεσούλας ή παίρνει αυυτοσχέδια φλασκιά στις συναυλίες αφού ενώ γίνονται αξιόλογα πράγματα είναι εσωτερικής μόνο κατανάλωσης και οπότε είναι αδύνατον οι δημιουργοί να συντηρηθούν στην πόλη, μιας και ειμαστε άλλη χώρα καθως φαίνεται πια... Για να ανεβοκατέβεις άλλωστε και Αθήνα θες μισό μισθό(ΚΤΕΛ, αεροπλάνα, βενζίνες και διοδια-πρέπει να πετύχεις προσφορές του ΟΣΕ.) Πας πιο φτηνά Κωνσταντινούπολη, Βελιγράδι, Βερολίνο, Άμστερνταμ, Μαδρίτη. Δρομολόγια πλοίων το 1/3 όσων ίσχυαν πριν 10 χρόνια. Θα μου πεις εδώ έχει ισχνή συγκοινωνία με την Άνω Πόλη...Οι τουρίστες που έρχονται αντιεπικοινωνιακοί και χοντροκομμένοι νεόπλουτοι μπαναλ, από την Ανατολική Ευρώπη που δεν έχουν να ανταλάξουν κάτι με την πόλη πέρα από να αφήσουν μερικά φράγκα στον ΚΟΡΡΕ και τα νεομπουζούκια της Βαλαωρίτου ή να πανε φορώντας τσεμπέρια σε καμιά εκκλησία, ή να κράξουν στην γλώσσα τους κανέναν κουνιστό και να χαζεύουν μπούτια λες και πρώτη φορά είδαν γυναίκα...Και σιγά μην τους αλλάξουμε εμείς... Δεν λέω να μην έρχονται, ευπρόσδεκτοι(είμαστε και γείτονες) αλλά οι Ευρωπαίοι τουρίστες; που είναι ρε παιδιά; Πως ακριβώς θα λειτουργήσει αυτός ο πολυπόθητος συγκρητισμός που θα κάνει την πόλη κάτι φρέσκο και μοναδικό; Και την ώρα μάλιστα που οι καλλιτέχνες που βγαίνουν από την Καλών Τεχνών(που δεν έχει ούτε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα) ή που έρχονται στην πόλη τα μαζεύουν και φεύγουν, μπάντες διαλύονται, οι αποφοιτοι αρχιτεκτονικής στέκονται άπραγοι ή δουλεύουν στα μπαρ, τα live ερημώνουν, το κέντρο κατακλύζεται από νεομπουζουκόστεκα, πουλάν αλκοόλ για ποσότητα του ευρώ, οι γκέι και το queerness γενικά κλείνονται μετά το pride στις φωλιές τους ή εξαφανίζονται στα κέντρα της Ευρώπης και γενικά συρρικνώνεται η όποια avantguarde δυναμική της πόλης. Εδώ το Προξενείο είναι σαν αρμαντίλο.(Εϊναι λες και το θωρακήσαν για να μην μπορείς να το δεις). Μα ποιος έλκει τις πορείες στο Προξενείο; Το κτίριο ή οι ένστολοι; Σαν αστυνομικό τμήμα είναι. Ποιον Κεμάλ τώρα δηλαδή και πιο σπίτι βρε Μπουτάρη...Συνεχώς ακούγονται πράγματα-για πάρκινγκ, δακτύλιο, τελεφερίκ για Ανω Πόλη, υποθαλάσσια,το μετρό κάθε χρόνο αποκτά νέο ορίζοντα υλοποίησης, πεζοδρομήσεις- και ποτέ δεν βλέπουμε τίποτα.Η πόλη στενευέι, χάνει τα χλωρά της, τελματώνεται, συντηρητικοποιείται αθόρυβα και ακροποιείται. Και θα πρέπει να βρει κάπου να γαντζωθεί.Που να γατζωθει και που όχι ειναι το θεμα.Χρειάζεται αποφασισμένο ριΜπουτ κύριε Μπουτάρη..
Σχολιάζει ο/η