Το συγκεκριμένο τεύχος του Tintin, που χρονολογείται γύρω στο 1931, είναι το πρώτο που κυκλοφόρησε ευρέως (υπήρχε και ένα προηγούμενο, πολύ λιγότερο γνωστό, στο οποίο ο Τεντέν επισκέπτεται την Σοβιετική Ένωση, αλλά διατίθεται μόνο στην αρχική του έκδοση χωρίς χρώματα ως συλλεκτικό κομμάτι) .Στον σημερινό αναγνώστη, η συγκαταβατική αντιμετώπιση των "αφελών μαύρων", οι οποίοι δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις εντελώς ξένες προς αυτούς ευρωπαϊκές συνήθειες, που είχαν επιβληθεί στο Κονγκό από τους αποικιοκράτες χτυπάει κάπως άσχημα. Την εποχή όμως που κυκλοφόρησε το κόμικ, η συγκεκριμένη εικόνα ήταν πολύ διαδεδομένη στο Βέλγιο και δεν θεωρείτο αγενές ή προσβλητικό να διακωμωδείται.Όσον αφορά τα υπόλοιπα 21 τεύχη του κόμικ, που κυκλοφόρησαν μέχρι το 1976, ο Τεντέν (ο οποίος, σύμφωνα με δήλωση του Hergé, αντικατοπτρίζει τις απόψεις του ιδίου) πάντα δείχνει μεγάλο σεβασμό σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως φυλής, σε ένα από αυτά μάλιστα υπερασπίζεται κάποιους Ρομά γειτονικού καταυλισμού που είχαν κατηγορηθεί άδικα από τις αρχές για κλοπή και αποκαλύπτει στοιχεία που οδηγούν στην αθώωσή τους (Les Bijoux de la Castafiore).Σχετικά με τον Ερζέ, πολλές κατηγορίες έχουν ακουστεί, όπως π.χ. ότι συνεργαζόταν με μια κατοχική εφημερίδα (που ισχύει, αλλά το μόνο που δημοσίευε σε αυτήν ήταν το κόμικ) και διάφορα άλλα, τα οποία αποδεικνύονται μάλλον αβάσιμα, αν διαβάσει κανείς την σειρά συνεντεύξεων που έδωσε κάποτε στον Numa Sadoul και οι οποίες έχουν κυκλοφορήσει και σε βιβλίο (http://www.abebooks.com/book-search/title/entretiens-avec-herge/author/numa-sadoul/).Επομένως, το χειρότερο που θα μπορούσε να καταλογιστεί στο εν λόγω τεύχος, είναι, ότι πρόκειται για έργο, που δεν άντεξε στο χρόνο, ξεπεράστηκε και για αυτό, κατά τη γνώμη μου, σωστά μεταφέρθηκε στην βιβλιοθήκη των ενηλίκων, γιατί μόνο ιστορικό ενδιαφέρον έχει πλέον.Το να παρερμηνεύεται όμως ως ρατσισμός από την πλευρά του Ερζέ το κόμικ "Ο Τεντέν στο Κονγκό", είναι παρατραβηγμένο και αναχρονιστικό, αφού προφανώς κάθε έργο πρέπει να κρίνεται, εκτός των άλλων, και με βάση τις συνθήκες της εποχής που δημιουργήθηκε.