Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου

Γιατί οι N.Y.Times μειώνουν δραματικά τις κριτικές κινηματογράφου Facebook Twitter
0

Οι New York Times ανακοίνωσαν την αλλαγή της πολιτικής τους για τις κριτικές ταινιών, δηλώνοντας πως θα μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου οι New York Times αποφάσισαν να μειώσουν τον αριθμό κριτικών τους, εξαιτίας του υπερβολικά μεγάλου αριθμού νέων ταινιών που παράγονται κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις – οι οποίες κοινοποιήθηκαν με email προς τα ξένα ΜΜΕ- του επικεφαλής των κριτικών ταινίας της εφημερίδας, A.O Scott «λόγω του αυξανόμενου αριθμού νέων ταινιών που προβάλλονται ετησίως, δεν θα μπορούμε πια να εγγυηθούμε κριτικές για όλες». Παράλληλα, συμπλήρωσε πως η απόφαση αυτή έχει ληφθεί εδώ και αρκετό διάστημα από την εφημερίδα και δεν πρόκειται για πρόσφατο γεγονός.

Ο Scott τόνισε, ακόμη, πως οι ΝΥΤ θα εξακολουθούν να δημοσιεύουν κριτικές για συγκεκριμένα φιλμς, και εκείνα που ανακοινώνονται ως υποψήφια για Όσκαρς. Σε μια από τις συνεντεύξεις που έδωσε ανέφερε πως η ομάδα του θα εξακολουθεί να βλέπει πολύ σινεμά - όσο περισσότερο μπορεί - και πως τα σημαντικότερα φιλμς θα έχουν πάντα μια θέση στην εφημερίδα.


Παρά την, δικαιολογημένη, για πολλούς απόφαση των N.Y.Times να περιορίσουν τις κριτικές για νέες κυκλοφορίες, φαίνεται πως δημιουργείται πρόβλημα για ορισμένες –μικρές- κατηγορίες των Όσκαρς.

Αυτή η αλλαγή πολιτικής δυσκολεύει τα ντοκιμαντέρ και τις ταινίες μικρού κόστους που βασίζονται στις κριτικές των N.Y.Times και των L.A.Times ώστε να αυξήσουν τη φήμη τους και να διεκδικήσουν μια υποψηφιότητα. Σύμφωνα επίσης με τους ισχύοντες κανονισμούς των Όσκαρ για τις κατηγορίες ντοκιμαντέρ θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχει κριτική σε κάποια ή και στις δύο αυτές μεγάλες εφημερίδες.

Εκπρόσωπος της Αcademy of Motion Picture Arts & Sciences σημείωσε πως αυτή η αλλαγή «δεν θα προκαλέσει καμία αλλαγή στους ισχύοντες κανόνες», καθώς μπορεί να περιοριστούν οι κριτικές από τους N.Y.Times αλλά θα εξακολουθούν να υπάρχουν στο L.A.Times. Μάλιστα, για το συγκεκριμένο γεγονός ο Scott δήλωσε πως "δεν ήταν δικιά μας επιλογή να ανήκουμε στη βασική επιτροπή για τις κριτικές."

Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που δεν εκδηλώνουν καμία ανησυχία για αυτή την αλλαγή. Ο πρόεδρος της Magnolia Pictures, Eamonn Bowles δηλώνει πως «περισσότερο αυτό ανησυχεί τις μικρές παραγωγές, οι οποίες κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να βοηθηθούν σε μεγάλο βαθμό από την κριτική των N.Y.Times».

Ο Scott τόνισε πως από την ημέρα που ξεκίνησε αυτή η αλλαγή, όπως αποδεικνύεται είναι πολύ μικρός ο αριθμός των φιλμς που δεν λαμβάνουν, τελικά, κάποια κριτική από την εφημερίδα. «Ανακοινώνονται διαρκώς πολλές κυκλοφορίες, οι οποίες μπορεί να κυκλοφορήσουν κατευθείαν σε DVDs. Έχουμε τρεις κριτικούς και πολλούς εξωτερικούς συνεργάτες, αλλά χρειάζεται πολύ χρόνο και κοστίζει αρκετά να γίνεται κριτική για τόσες πολλές ταινίες».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ