''Θες να παίξεις μια φορά στη ζωή σου έναν χαρακτήρα αναμφισβήτητα διαβολικό, τρελό και εκκεντρικό''

''Θες να παίξεις μια φορά στη ζωή σου έναν χαρακτήρα αναμφισβήτητα διαβολικό, τρελό και εκκεντρικό'' Facebook Twitter
"Θες να παίξεις μια φορά στη ζωή σου μια κακιά μάγισσα, έναν χαρακτήρα αναμφισβήτητα διαβολικό, υπερβολικό, τρελό και εκκεντρικό", λέει η Τζουλιάν Μουρ με αφορμή τη νέα της ταινία που παίζεται τώρα στους ελληνικούς κινηματογράφους
0

Αν αναγκαστώ να βρω κάποια κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα σε μένα και την μάγισσα-δράκαινα είναι τα κόκκινα μαλλιά και τα μαύρα ρούχα. Και επίσης, πως κάποτε συμπορευόταν με τον πρωταγωνιστή από την πλευρά του καλού. Και το μυθιστόρημα πάνω στο οποίο βασίζεται η ταινία έχει να κάνει με την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης, τις ανατροπές και τις διαφορές στους χαρακτήρες, τη διαδικασία της ενηλικίωσης και τις επιλογές που κάνει ένα νέο παιδί, αν δηλαδή ακολουθήσει το δρόμο της αρετής ή της ανηθικότητας.

Στο βιβλίο, η μάγισσα που υποδύομαι είναι 12 ετών, οπότε πρέπει να ρωτήσω τον γιό μου και την κόρη μου, όταν με δουν στην ταινία, για το αν τελικά μοιάζω στην ηρωίδα. Και πρέπει να ομολογήσω πως τα παιδιά μου δεν τα ενδιαφέρει πραγματικά καμιά ταινία μου εκτός από τον Έβδομο Γιό και το Hunger Games: Mockinjay.

Με τις μεταφορές, επιχειρούμε να αποτυπώσουμε τα πράγματα που δεν κατανοούμε. Ακόμη και μια ιστορία σαν κι αυτή του Χάνιμπαλ Λέκτερ, αυτό που ερμηνεύεται με κινηματογραφικούς όρους, είναι η δυαδικότητα της ανθρώπινης φύσης και το τέρας που κρύβουμε μέσα μας

Η Mother Malkin της ταινίας είναι προδωμένη και πολύ θυμωμένη. Την είχαν θαμμένη κάτω από τη γη γιά 100 χρόνια! Κακοποιήθηκε, βασανίστηκε και παραγκωνίστηκε, όπως όλες οι μάγισσες. Έχει χάσει τα λογικά και τη λογική της και δεν πιστεύει πλέον στο ανθρώπινο είδος, ούτε προτίθεται να συγχωρέσει κανέναν. Αντιθέτως, ο Master Gregory (Τζεφ Μπρίτζες) που την κυνηγάει, λατρεύει την ανθρώπινη ομορφιά, ελπίζει και αγαπάει παρά τα λάθη και τις αδυναμίες.

''Θες να παίξεις μια φορά στη ζωή σου έναν χαρακτήρα αναμφισβήτητα διαβολικό, τρελό και εκκεντρικό'' Facebook Twitter

Ανέκαθεν έβρισκα πολύ συναρπαστικά τα παραμύθια και τις ιστορίες με φαντάσματα. Με τις μεταφορές, επιχειρούμε να αποτυπώσουμε τα πράγματα που δεν κατανοούμε. Ακόμη και μια ιστορία σαν κι αυτή του Χάνιμπαλ Λέκτερ, αυτό που ερμηνεύεται με κινηματογραφικούς όρους, είναι η δυαδικότητα της ανθρώπινης φύσης και το τέρας που κρύβουμε μέσα μας. Επί χρόνια, αφηγούμαστε με πολλούς τρόπους, είτε με παιδικές ιστοριούλες, είτε με λογοτεχνικές και άλλες μεταφορές, την ανάγκη μας να έρθουμε σε επαφή με συναισθήματα που δεν γνωρίζουμε επακριβώς.

Η αλήθεια γιά το σινεμά του μύθου και της φαντασίας είναι πως όλες οι ταινίες που εμπίπτουν σε αυτά τα είδη είναι ουσιαστικά εκφράσεις συναισθημάτων. Γι' αυτό τα παιδιά ταυτίζονται με τον κινηματογράφο της φαντασίας. Τα βοηθάει να εξερευνήσουν και να εξωτερικεύσουν τα αισθήματα με διασκεδαστικές, υπερτονισμένες αλληγορίες.

Ο Τζεφ Μπρίτζες είναι τόσο συναρπαστικός ηθοποιός να δουλεύεις μαζί του και τόσο υπέροχος άνθρωπος για να κάνεις παρέα! Είναι ενδιαφέρων, εφευρετικός και πολυτάλαντος. Ζωγραφίζει, παίζει κιθάρα, είναι αγγειοπλάστης και ηθοποιός φυσικά. Κουβαλάει πάντα ένα σημειωματάριο και σκαρώνει σχεδιάκια με δράκους και σπαζοκεφαλιές, και ξαφνικά βγάζει την παλιά μηχανή και τραβάει φωτογραφίες που συγκρίνονται με τους μεγάλους καλλιτέχνες των περασμένων δεκαετιών και χωρίς να το σκεφτεί ρωτάει τον σκηνοθέτη αν ταιριάζει να δοκιμάσουμε μια ατάκα του διαλόγου στα μογγολικά! Το μυαλό του δουλεύει με μυθικά πλάγιους τρόπους. Και ένας από τους λίγους συναδέλφους που διστάζω να κοιτάζω στα μάτια γιατί δεν μπορώ να κρατηθώ από τα γέλια. Τέλος ας μην ξεχνάμε πως είναι ο πιό κουλ τύπος του κόσμου, ο περίφημος Dude.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ