Γίνεται Φεστιβάλ Αντεργκράουντ Κινηματογράφου εν μέσω καύσωνα και Μουντιάλ;

Γίνεται Φεστιβάλ Αντεργκράουντ Κινηματογράφου εν μέσω καύσωνα και Μουντιάλ; Facebook Twitter
0

Φέτος αντικειμενικά δεν είναι από τις καλύτερες χρονιές για το Φεστιβάλ Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου της Λευκωσίας. Κάτι το Μουντιάλ, κάτι ο μίνι καύσωνας που έστειλε τους Κύπριους στις παραλίες, και οι προβολές διεξάγονται σε ένα άδειο σχεδόν Θέατρο Ένα με την καθημερινή παρουσία μόνο δέκα - δεκαπέντε φοιτητών, σκληροπυρηνικών σινεφίλ.

Ακόμη κι αυτοί όμως έως και δυσανάσχετησαν με τη χθεσινή προβολή της ταινίας Themroc (1973) του Claude Faraldo, ένα επίσης σπάνιο κινηματογραφικό διαμάντι - απόρροια του Γαλλικού Μάη του ΄68 και των πιο πειραματικών τάσεων στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο των αρχών του 1970.

Γίνεται Φεστιβάλ Αντεργκράουντ Κινηματογράφου εν μέσω καύσωνα και Μουντιάλ; Facebook Twitter

Μικροαστός μπογιατζής - ένα αριστούργημα η ερμηνεία του Michel Piccoli - που ζει με τη συντηρητική γριά μάνα του, ορέγεται τα στήθη της μικρής αδερφής του και βιώνει μια καθημερινή καταπίεση από τον εργοδότη του στη δουλειά. Ένα πρωί αρχίζει να βήχει αναίτια. Όταν ο εργοδότης του θα τον χτυπήσει με ένα παράθυρο και θα ματώσει, ο βήχας του θα μετατραπεί σε άναρθρες κραυγές και η επανάσταση θα ξεκινήσει: θα γυρίσει σπίτι, θα απολαύσει το σεξ με την αδερφή του και σύντομα θα μετατρέψει το διαμέρισμα σε τρώγλη, καταστρέφοντας το ολοσχερώς. Ένας σύγχρονος αναρχικός τρωγλοδύτης, άνθρωπος των σπηλαίων, έχει γεννηθεί στο Παρίσι με τις τάσεις αναρχίας να μεταδίδονται σαν μόλυνση. Οι γείτονες του αρχίζουν επίσης να κραυγάζουν και γίνονται σύντροφοι του. Οι αστυνομικοί παρακολουθούν από κάτω αμήχανοι μια ομάδα ανθρώπων σε προγλωσσικό στάδιο να κάνουν όργια κι όταν τους πετούν δακρυγόνα, αυτοί δείχνουν να το απολαμβάνουν! Στο τέλος, ο ήρωας μας θα σκοτώσει δύο μπάτσους και θα τους ψήσει στη σούβλα ως άλλα γουρούνια για να φάει η ανορθόδοξη παρέα του. Κανένας νόμος, κανένα έλεος και καμία θεϊκή ευσπλαχνία δε μοιάζει ικανή να σταματήσει τη συγκεκριμένη τερατωδία από ανθρώπους, των οποίων οι κραυγές ουσιαστικά εκφράζουν την απόλυτη ελευθερία!

Γίνεται Φεστιβάλ Αντεργκράουντ Κινηματογράφου εν μέσω καύσωνα και Μουντιάλ; Facebook Twitter

Δύο ώρες διήρκησε το Themroc χωρίς κανέναν διάλογο, παρά μόνο με κραυγές, γρυλλίσματα και μουγκρητά από τους ηθοποιούς. Ταινία - σοκ που λόγω των σκηνών αιμομειξίας και κανιβαλισμού ήταν για χρόνια απαγορευμένη στην Αγγλία παρά το καθ' όλα εύληπτο πολιτικό μήνυμα της. Ένα συνονθήλευμα θεάτρου του Παραλόγου, μπουνιουελικών επιρροών, γκραν γκινιόλ και σάτιρας με ολόκληρες sequences να επαναλαμβάνονται δυο και τρεις φορές μεσ' στην ταινία, προκαλώντας την έκπληξη και τη δυσφορία ακόμη και του πιο μυημένου κοινού.

Προσωπικά, λάτρεψα το Themroc και μαζί με το προχθεσινό Throw away your books, rally in thw streets από την Ιαπωνία, θα τις χαρακτήριζα τις δύο σημαντικότερες ταινίες της διοργάνωσης!

Γίνεται Φεστιβάλ Αντεργκράουντ Κινηματογράφου εν μέσω καύσωνα και Μουντιάλ; Facebook Twitter

Στο φεστιβάλ βρίσκεται και ο Αμερικανός Chris Zimmermann, επιμελητής του προγράμματος Ο Κινηματογράφος είναι η Φαινομενολογία του Μέσου. Ο Chris προλόγισε τις έξι από τις συνολικά δώδεκα μικρού μήκους ταινίες του Αυστριακού Gustav Deutsch, που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο των εορτασμών για τα εκατό χρόνια από τη γέννηση της τέχνης του κινηματογράφου.

Δείγματα ενός υπέροχου ακραίου πειραματικού σινεμά με χρήση αρχειακού υλικού από γερμανικές και αυστριακές άγνωστες ταινίες και με προεκτάσεις ιστορικές και φιλοσοφικές.

Απόψε θα προβληθούν τα υπόλοιπα έξι ταινιάκια του Deutsch, που θα ακολουθήσουν φυσικά την προβολή της κύριας ταινίας του προγράμματος Το Φάντασμα της Επανάστασης με εισηγήσεις από τον γράφοντα. Τίτλος της, Memoria de saqueo του Fernando Solanas από την Αργεντινή.

Απόψε, βέβαια, παίζει μπάλα και η Εθνική Ελλάδος οπότε είναι σίγουρο πως οι Κύπριοι και οι εδώ Ελλαδίτες θα προτιμήσουν κάποια γιγαντο-οθόνη σε μπαρ ή καφετέρια για να δουν το ματς από το να κλειστούν σε μία αίθουσα και να παρακολουθήσουν αντεργκράουντ κινηματογράφο...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ