Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου)

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
1

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
Το παίξιμο του σε τρομπέτα και flugelhorn σε ταξιδεύει κανονικά, σε υποτάσσει σχεδόν στο όποιο ακρόαμα εμπλέκεται με την τέχνη του...

 

Πάει καιρός που ήρθε στα χέρια μου ένα ιδιαίτερο CD από την ανεξάρτητη Puzzlemusik του συνθέτη Χρήστου Αλεξόπουλου. Τίτλος του, "Heart of the sun - The music of Pink Floyd" (παρμένος φυσικά από το "Set the controls for the heart of the sun") και καλλιτέχνης ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος με το κουαρτέτο του: Ο ίδιος στην τρομπέτα και τα electronics, ο Κωστής Χριστοδούλου στο fender rhodes, το hammond, τα keyboards και το πιάνο, ο Βασίλης Στεφανόπουλος στο κοντραμπάσο και τα electronics και ο Srdjian Ivanovic στα τύμπανα και τα κρουστά.

 

Τον 34χρονο Ανδρέα Πολυζωγόπουλο όλο και θα τον έχει δει κανείς live, κυρίως όσοι παρακολουθούν τα συναυλιακά. Εκτός δηλαδή του ό,τι είναι συνθέτης κι ο ίδιος, κατά καιρούς συμμετέχει ως τρομπετίστας στις ζωντανές εμφανίσεις, όπως και στη δισκογραφία καλλιτεχνών σαν του Θανάση Παπακωνσταντίνου, του Βαγγέλη Κατσούλη, της Σαβίνας Γιαννάτου, του Ψαραντώνη κ.α., πετυχαίνοντας να δημιουργεί κάθε φορά τον προσωπικό του αναγνωρίσιμο ήχο.

 

Στο "Heart of the sun - The music of Pink Floyd", ο Πολυζωγόπουλος μας λέει πολύ απλά ό,τι αγαπάει το βρετανικό rock συγκρότημα με τον ίδιο τρόπο που το αγαπήσαμε κι εμείς κάποτε και λιώναμε τα βινύλια του.

 

Η "επιτυχία" του ήχου αυτού βασίζεται σε δύο στοιχεία κατά τη γνώμη μου: Σε μία pop χροιά όσο κι αν ο Πολυζωγόπουλος θεωρείται (και είναι) μουσικός της jazz. Προσοχή! Δε χρησιμοποιώ τον όρο ''pop'' ως κάτι ανάλαφρο, εν ολίγοις ως μομφή. Το παίξιμο του σε τρομπέτα και flugelhorn σε ταξιδεύει κανονικά, σε υποτάσσει σχεδόν στο όποιο ακρόαμα εμπλέκεται με την τέχνη του, έως και σε χαλαρώνει - υπό αυτή την έννοια πρόκειται για έναν lounge τρομπετίστα, πάλι με την πιο καλή έννοια του όρου ''lounge''.

 

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter

 

Επιπλέον, ο Πολυζωγόπουλος μοιάζει να τά'χει βρει με τον εαυτό του ύστερα από τις σπουδές του στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ. Μπορεί, λοιπόν, να υπηρετεί με τον ήχο του τις δουλειές εκλεκτών συναδέλφων του, να είναι δραστήριος δισκογραφικά και συναυλιακά, συνεχώς όμως κάνει και τα δικά του projects, διοχετεύοντας εκεί όλη την ενέργεια και τη δημιουργικότητα ενός ξεχωριστού μουσικού. Κι αν με το προηγούμενο άλμπουμ του Poly Quartet είχαμε ευφρανθεί, τώρα, με την εργασία του στους Pink Floyd, μπορούμε να νιώθουμε έως και εθνικά υπερήφανοι.

 

Ήμουν επιφυλακτικός απέναντι σε ένα τέτοιο concept. Τι ανάγκη έχουν οι Pink Floyd, σκεφτόμουν, από "πειράγματα" κάθε είδους; Γιατί να ακούσω αλλιώς το "Shine on you crazy diamond", που ακόμη παίζεται παντού από το αυθεντικό "Wish you were here"; Κι αν οι θρυλικές συνθέσεις γίνονταν μουσική υπόκρουση για ασανσέρ και σούπερ - μάρκετ; Να η παγίδα της ευτέλειας, στην οποία έχει υποπέσει ο χαρακτηρισμός "lounge"! Ευτυχώς, από την τελευταία μάλλον καχύποπτη σκέψη με έβγαλε αμέσως το όνομα του Πολυζωγόπουλου που αποτελεί ''εγγύηση'' εδώ και μερικά χρόνια.

 

Στο "Heart of the sun - The music of Pink Floyd", ο Πολυζωγόπουλος μας λέει πολύ απλά ό,τι αγαπάει το βρετανικό rock συγκρότημα με τον ίδιο τρόπο που το αγαπήσαμε κι εμείς κάποτε και λιώναμε τα βινύλια του. Όλα τα κομμάτια έτσι δεν αποδίδονται από έναν τζαζίστα που τελεί υπό αυτοσχεδιαστική εκτόνωση, αλλά από έναν ροκά που γνωρίζει σε βάθος τις λεπτομέρειες και την υφή της μουσικής τους. Πόσο μάλλον που ο συγκεκριμένος ροκάς εξέλιξε ή, σωστότερα, εμπλούτισε την τέχνη του κι από ένας επίδοξος κιθαρίστας έγινε ο τρομπετίστας που ξέρουμε σήμερα: Βέβαια όταν ανακάλυψα τον Miles Davis και την τρομπέτα, άφησα την κιθάρα και ξέχασα την υπόσχεση μου...σημειώνει ο ίδιος στο ένθετο του CD.

 

Όλα καλά, γιατί όμως ο Πολυζωγόπουλος έπιασε τα πιο "πιασάρικα" κομμάτια από τα επίσης πιο ''πιασάρικα'' άλμπουμ των Pink Floyd (''Time'' και ''Money'' από το ''The darkside of the moon'', "Have a cigar" και "Shine on you crazy diamond" από το ''Wish you were here", "Pigs" από το "Animals", "Hey you", ''Another brick in the wall'', ''One of my turns'' και ''Don't leave me now'' από το "The Wall"), με εξαίρεση ίσως το ''Set the controls for the heart of the sun'' από το, εποχής Syd Barrett, "A saucerful of secrets"; Για λόγους επικοινωνιακούς άραγε; Την απάντηση τη δίνει ο ίδιος πάλι στο σημείωμα του για τον δίσκο: Θυμάμαι ότι τις μέρες μετά το live του Roger Waters, όποιο φίλο συναντούσα τον ρωτούσα αν πήγε στο live και πως του φάνηκε...τότε ανακάλυψα πως ο Κωστής Χριστοδούλου ήταν και αυτός τρελαμένος με τους Floyd! Θέλω να πω με την παραπομπή, έχοντας παρακολουθήσει κιόλας πρόσφατο live του Waters, πως το άνωθεν ρεπερτόριο είναι αυτό που παίζει κατά κόρον και ο πρωτεργάτης των Pink Floyd στις συναυλίες του. Μια επιλογή από τα πιο δημοφιλή τραγούδια του συγκροτήματος έκανε και ο Πολυζωγόπουλος, κάτι που ενώ φαινομενικά ήταν η εύκολη λύση, στην πραγματικότητα θα μπορούσε να τον πετάξει εκτός.

 

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
Ο Ανδρέας Πολυζωγόπουλος με το ''Pink Floyd'' Quartet

 

Γι'αυτό, λοιπόν, στο CD την καλλιτεχνική επιτυχία τη χρεώνεται εξ ημισείας με τους μουσικούς του. Η τρομπέτα του είναι μεν ο ηχητικός κορμός των διασκευών του, στο "Hey you" ωστόσο ή στο "Another brick in the wall" πρωτοστατούν το organ, το κοντραμπάσο και τα τύμπανα. Ο δίσκος έτσι έχει ροή, ακούγεται σαν ένα ενιαίο έργο αδιάσπαστο και σαν ένα χαλαρωτικό trip που διαπερνά τις πιο αγαπημένες στιγμές του σημαντικότερου, για κάποιους, rock συγκροτήματος. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μαθαίναμε τη γνώμη του Roger Waters αν κάποτε άκουγε τη δουλειά του Ανδρέα Πολυζωγόπουλου. Επί της παρούσης και δεδομένου του ό,τι δεν είναι πολλοί αυτοί που έχουν "πειράξει" τους Pink Floyd μέσα στα χρόνια, συγχαίρω τον Πολυζωγόπουλο για την τόλμη του και δηλώνω περήφανος που ο συγκεκριμένος δίσκος είναι το καλλιτεχνικό προϊόν ενός Έλληνα μουσικού.

 

Pink Floyd στα ελληνικά (περίπου) Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του δίσκου του Ανδρέα Πολυζωγόπουλου ''Heart of the sun - The music of Pink Floyd'' (2014, Puzzlemusik)

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια