Το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού

Το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού Facebook Twitter
Μαργαρίτα Μαντά: «Μια από τις πρωτοπορίες που διεκδικούμε ως χώρα είναι ότι είχαμε μια πόλη με ποτάμια τα οποία τα σκεπάσαμε».
1

Νερό. Ένα τρένο του ηλεκτρικού διασχίζει υπόγειες ράγες. Ένας μεσήλικας άντρας κλείνει τα μάτια του. Δίπλα του ένα γκραφίτι: «όνειρο». Κάθεται σε μία στάση λεωφορείου. Δεν θα επιβιβαστεί στο λεωφορείο που θα περάσει. Ένας ρακοσυλλέκτης μαζεύει παρτάλια από τον σκουπιδοτενεκέ. Σύννεφα βαριά, κρύο. Εικόνες σε άσπρο-μαύρο.


Η Αθήνα της ταινίας της Μαργαρίτας Μαντά Για πάντα είναι μια πόλη έρημη, παγερή, μοναχική. Μια πόλη που τη διατρέχουν τρένα, όπως μια εποχή τη διέσχιζαν ποτάμια. Κι όπως όλα τα ποτάμια χύνονται στη θάλασσα, έτσι και τα τρένα, αυτά τα σύγχρονα «ποτάμια» καταλήγουν στο λιμάνι. Τερματικός σταθμός Πειραιάς. Αυτή είναι και η καθημερινή διαδρομή του ηλεκτροδηγού του ΗΣΑΠ Κώστα, του ήρωα της ιστορίας της Μαντά. Συνάντησα τη σκηνοθέτη και μου είπε: «Για μένα το τρένο στην ταινία αυτή είναι η αλληγορία του ποταμιού. Το ποτάμι που σκεπάστηκε είναι το τρένο. Που τρέχει και κουβαλάει τις ιστορίες των ανθρώπων, όπως λέει κάποια στιγμή και ο Κώστας όταν αφηγείται ένα παραμύθι. Άλλωστε η αλληγορία αυτή ξεκινάει από μια πραγματικότητα. Το συγκεκριμένο τρένο ξεκινάει από το βουνό και καταλήγει στη θάλασσα, από την Κηφισιά στον Πειραιά. Κάποια από τα σημεία αυτής της γραμμής του ηλεκτρικού  είναι όντως χαραγμένα επάνω από τα ίχνη του ρουν των αρχαίων ποταμιών. Το κομμάτι Ομόνοια – Μοναστηράκι – Θησείο έχει από κάτω στον Ηριδανό. Το ρυάκι που βλέπουμε είναι ο Ηριδανός. Μια από τις πρωτοπορίες που διεκδικούμε ως χώρα είναι ότι είχαμε μια πόλη με ποτάμια τα οποία τα σκεπάσαμε».

Στους δρόμους του Λονδίνου ή του Βερολίνου αν συναντηθούνε δύο βλέμματα χαμογελάνε. Εδώ υπάρχει μία ενοχή, θέλουμε την σιγουριά ότι δεν θα υπάρξει κάτι παράξενο και εχθρικό. Έχουμε ανάγκη την επιβεβαίωση της αποδοχής, τότε είμαστε ανοιχτοί. Είμαστε κλειστοί άνθρωποι, γι' αυτό φαίνεται η πόλη οργισμένη.


Ο Κώστας κάθε μέρα παρατηρεί μια περίπου συνομήλικη του γυναίκα να παίρνει το τρένο από το σταθμό του Θησείου και να κατεβαίνει στον Πειραιά όπου περνάει απέναντι, στην πλευρά του λιμανιού και ανοίγει ένα εκδοτήριο εισιτηρίων πλοίων. Μια ρουτίνα που πέφτει στην αντίληψη του μοναχικού άντρα. Η γυναίκα είναι η Άννα, μια επίσης μοναχική φιγούρα που ζει σε ένα μικροαστικό διαμερισματάκι κάπου στο Θησείο. Όταν ένα γεγονός υγείας του Κώστα τον θέτει εκτός εργασίας, αποφασίζει να διεκδικήσει την αγάπη αυτής της άγνωστης του γυναίκα. Έναν εξ αποστάσεως έρωτα.

Το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού Facebook Twitter


Η ασπρόμαυρη ταινία, με ολίγον χρώμα σαν μικρές πινελιές αισιοδοξίας, αποτυπώνει μια ποιητική διάσταση της πόλης, της εσωτερικής πλευράς των κατοίκων της. Η Αθήνα στην ταινία είναι μια άλλη, άγνωστη πόλη. Η ενέργεια της, η οχλαγωγή της, το ανθρώπινο πλήθος λείπουν. Οι ήρωες σαν να ζουν περιχαρακωμένοι στη σκέψη τους. Η σκηνοθέτις συνεχίζει: «Ήθελα να δείξω την εσωτερική πόλη των ηρώων και όχι τη ρεαλιστική. Ακριβώς επειδή οι άνθρωποι «σίγησαν» όπως λέει το παραμύθι του άντρα. Προσωπικά νοιώθω την Αθήνα ως μια πόλη πολύ μονάχη, παρόλη την πολυκοσμία της. Είναι μια πόλη που δεν αγαπιέται από την συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της, όπως δεν αγαπιέται από τις πολιτειακές και τις δημοτικές αρχές, χρόνια τώρα. Συμβαίνει μια ιδιορρυθμία. Η συντριπτική πλειοψηφία της που δεν είναι Αθηναίοι τη θεωρούν πόλη – τράνζιτο ασχέτως που έρχονται και δεν φεύγουν ποτέ. Μπορεί να έχουν έρθει με τους γονείς τους εδώ παιδιά, να έχουν γεννήσει τα δικά τους παιδιά εδώ, αλλά δεν τη θεωρούν δική τους πόλη. Και αυτό κραυγάζει - στον τρόπο που φέρονται στην πόλη και στους εαυτούς τους. Ασελγούν ασύστολα πάνω στην πόλη αυτή με όλους τους τρόπους. Από έλλειμμα παιδείας, που είναι γενικότερο στη χώρα, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη πόλη στην Ελλάδα που να ασελγούν με τόση μανία όσο στην Αθήνα. Πιστεύω ότι είναι μια πόλη που δεν αγαπιέται, μια πόλη με έλλειμμα αγάπης. Γι αυτό διάλεξα να κάνω μια ιστορία ελπίδας και αγάπης ανάμεσα σε δυο ανθρώπους μόνους, μέσα σε μία πόλη που αργοπεθαίνει από έλλειψη ελπίδας κι αγάπης. Γι' αυτό και η Αθήνα είναι το τρίτο πρόσωπο της ιστορίας. Δεν είναι απλώς ένα φόντο. Δεν έγραψα κάτι και έψαξα μετά να βρω τους χώρους. Οι χώροι της ταινίας γέννησαν την ιδέα της ταινίας. Πήγαινα, ξημεροβραδιαζόμουν, παρακολουθούσα τους χώρους, έγραφα πάνω στους χώρους. Κι ομοίως, όταν μου ήρθε η ιδέα της ταινίας μέσα μου, πριν ακόμα τη βρω μέσα μου, είδα δύο πρόσωπα. Είδα την Άννα Μάσχα και είδα τον Κώστα Φιλίππογλου. Πέρα από την ποιότητα τους ως ηθοποιοί, έχουν και οι δυο τους ένα είδος αξιοπρέπειας και ήθους, εσωτερικό, σαν άνθρωποι, ανάλογα του είδους της αξιοπρέπειας και του ήθους που ήθελα να έχουν οι ήρωες της ταινίας».

Το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού Facebook Twitter
Κώστας Φιλίππογλου: «Δεν ξέρεις ποτέ τις ιστορίες των άλλων. Αλλά πολλές φορές ο τρόπος που περπατάνε και κοιτάνε οι άνθρωποι, φαίνονται σαν να βιώνουν τη μοναξιά.»


Ο Κώστας Φιλίππογλου λέει από τη μεριά του: «Επειδή εγώ σαν χαρακτήρας είμαι πολύ πιο εξωστρεφής και κοινωνικός από τον χαρακτήρα που υποδύομαι, θα έλεγα ότι έχω και αυτήν την πλευρά. Που μπορεί να θέλω να την κρύβω, να μην την εμφανίζω πάντα, αλλά έχω μια τέτοια πλευρά πολύ καθαρή. Έχω πολλές τέτοιες στιγμές που θέλω να είμαι μόνος μου, εσωτερικές στιγμές ενδοσκόπησης, όπως είναι οι εικόνες της ταινίας. Βλέπω την ποιητική διάσταση του χαρακτήρα, οπότε μπορώ να την αναγνωρίσω σε πάρα πολλούς ανθρώπους. Έχω την αίσθηση ότι την έχουν αυτή την πλευρά ακόμα και αν προσπαθούν να είναι κοινωνικοί ή να είναι ευχάριστοι. Στη διαδρομή του ηλεκτρικού μπαίνεις στη διαδικασία της σκέψης, των τοπίων που περνάνε, είναι ένα μαγικό πράγμα, δεν είναι σαν το μετρό που είναι υπόγειο. Όταν ήμουν στην καμπίνα του οδηγού και με έπαιρνε η κάμερα έχανα τα όρια, αν ήμουν εγώ ή ο χαρακτήρας. Το τοπίο, οι ράγες, το ποτάμι που είναι από κάτω, σε βάζουν στο ταξίδι αυτό. Σαν να βλέπεις το παρελθόν και το μέλλον μπροστά σου».


Πώς ήταν να βλέπεις την Αθήνα μέσα από την ιδιαίτερη ματιά μιας σκηνοθέτιδας, τον ρωτάω. Απαντάει: Φυσικά και δεν είναι έτσι η Αθήνα. Είναι η ποιητική διάσταση της ερήμιας της. Έχω την εντύπωση ότι ως πόλη βιώνει αυτή τη στιγμή μια πιο βίαιη ερήμωση. Αυτή η ποιητική διάσταση της όμως, όπως βγαίνει στην ταινία, με εκφράζει. Τις στιγμές της ενδοσκόπησης έχει αυτά τα σημεία της σκοτεινιάς, τα σημεία της ερημιάς, και βέβαια έχω βιώσει το τέλος, την τελική σκηνή που γίνεται μια μεταμόρφωση. Γιατί πάντα στο τέλος, αφού γίνει το συναισθηματικό μου πέρασμα από το θυμό στον πόνο μετά στην ησυχία, γίνεται μια ενδοσκόπηση και μετά έρχεται το αίσθημα της χαράς».

Το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού Facebook Twitter
Η σκηνοθέτις υπήρξε επί 19 χρόνια βοηθός του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Αναπόφευκτα έχει περάσει και σ' αυτήν η αισθητική και η ποιητική των εικόνων του σημαντικού δημιουργού.


Υπάρχει τόσο μεγάλη μοναξιά στην Αθήνα; Οι άνθρωποι αναζητούν την επαφή ανάμεσα στο πλήθος; Τον ρωτάω και μου λέει: «Δεν ξέρεις ποτέ τις ιστορίες των άλλων. Αλλά πολλές φορές ο τρόπος που περπατάνε και κοιτάνε οι άνθρωποι, φαίνονται σαν να βιώνουν τη μοναξιά. Δεν το έχω δει στις βόρειες χώρες που έχω ζήσει μεγάλα διαστήματα. Θεωρούμε ότι εμείς είμαστε πολύ ανοιχτοί κι εκείνοι πολύ κλειστοί. Στους δρόμους του Λονδίνου ή του Βερολίνου αν συναντηθούνε δύο βλέμματα χαμογελάνε. Εδώ υπάρχει μία ενοχή, θέλουμε την σιγουριά ότι δεν θα υπάρξει κάτι παράξενο και εχθρικό. Έχουμε ανάγκη την επιβεβαίωση της αποδοχής, τότε είμαστε ανοιχτοί. Είμαστε κλειστοί άνθρωποι, γι' αυτό φαίνεται η πόλη οργισμένη. Βιάζεται ο άλλος, δεν θέλει να διασταυρώσει το βλέμμα του. Είμαστε πιο καχύποπτοι. Αυτή η ερημιά που παρατηρούμε στην πόλη νομίζω ότι είναι περισσότερο η καχυποψία που τους πάει προς την ερημιά. Άλλωστε είμαστε ένας λαός που φοβάται τόσο πολύ τη μοναξιά που δεν αφήνουμε την οικογένεια μας, τους φίλους μας, που προσπαθούμε να μην τη βιώσουμε».


Όταν η Μαργαρίτα Μαντά εμπνεύστηκε την ιστορία της ταινίας της δεν ήξερε μία ενδιαφέρουσα παράμετρο. Το γεγονός ότι όντως τα τρένα έχουν υπάρξει τόπος γέννησης ερώτων. Μου εξηγεί: «Όταν έκανα τις πρώτες μου επαφές και μπήκα σε καμπίνα οδηγού τούς είπα ποιο ήταν το θέμα της ταινίας κι ενθουσιάστηκαν. ''Επιτέλους κάποιος να κάνει αυτό το πράγμα ταινία. Οι μισοί γάμοι στο σινάφι μας έγιναν έτσι'' μου είπαν. Παλιότερα, η πόρτα ανάμεσα στην καμπίνα του οδηγού και του πρώτου βαγονιού είχε ένα τζαμάκι. Όλοι αυτοί οι έρωτες γεννιόντουσαν από το τζαμάκι αυτό. Υπήρχε και μια γραμμή του ΗΣΑΠ που κάτι πράσινα λεωφορεία συνέχιζαν μέχρι το Πέραμα. Έμαθα ότι το μισό Πέραμα είναι τέτοιοι γάμοι. Ηλεκτροδηγοί που ερωτεύονταν επιβάτισσες».

Το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού Facebook Twitter
Κώστας Φιλίππογλου: «Επειδή εγώ σαν χαρακτήρας είμαι πολύ πιο εξωστρεφής και κοινωνικός από τον χαρακτήρα που υποδύομαι, θα έλεγα ότι έχω αυτήν την πλευρά. Που μπορεί να θέλω να την κρύβω, να μην την εμφανίζω πάντα, αλλά έχω μια τέτοια πλευρά πολύ καθαρή.»


Η σκηνοθέτις υπήρξε επί 19 χρόνια βοηθός του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Αναπόφευκτα έχει περάσει και σ' αυτήν η αισθητική και η ποιητική των εικόνων του σημαντικού δημιουργού. Δεν μου το αρνείται, η επιρροή είναι εμφανής σε πολλές πλευρές της ταινίας, η οποία μάλιστα είναι αφιερωμένη σε εκείνον που έφυγε πρόωρα, αλλά μου εκφράζει την ανάγκη να εξηγήσει τους λόγους που την έκανε: «Εκτός του ότι ήθελα να μιλήσω για την Αθήνα, είχα και δύο έντονες ιστορικές ανάγκες. Η μία ήταν επειδή έχω κουραστεί να βλέπω στο σινεμά μια φλυαρία εικόνων χωρίς ουσιαστικά να λένε τίποτα, στην συντριπτική τους πλειοψηφία. Επειδή πιστεύω ότι το σινεμά βρίσκεται σε μια περίοδο της ζωής του που αλλάζει, επειδή πιστεύω ότι το σινεμά είναι η τέχνη του μυστικού, του αθέατου. Στο σινεμά για μένα δεν εικονοποιούνται ιστορίες, οι εικόνες οι ίδιες πρέπει να λένε την ιστορία τους. Είχα λοιπόν την ανάγκη να επιστρέψω στις τελείως δομικές αρχές του κινηματογράφου. Μία ακίνητη κάμερα, ένας χώρος, δύο άνθρωποι που κοιτάζονται και συνδιαλέγονται μέσα από τη σιωπή τους. Είχα ανάγκη να κάνω μια ελεγεία πάνω στη σιωπή. Το άλλο που είχα ανάγκη να κάνω ήταν μια απόδοση ενός φόρου τιμής –το ένοιωθα μέσα μου σαν χρέος- σε πέντε κινηματογραφιστές που για μένα είναι οι πνευματικοί μου δάσκαλοι. Αυτοί οι άνθρωποι είναι ο Ντράγιερ, είναι ο Μπρεσόν, είναι ο Αντονιόνι, είναι ο Βέντερς και είναι ο Αγγελόπουλος. Γι' αυτό η ταινία έχει πάρα πολλές σαφείς αναφορές στο σινεμά και των 5 αυτών ανθρώπων».

Info:

Για Πάντα

Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά

Παίζουν: Άννα Μάσχα, Κώστας Φιλίππογλου

Ταινιοθήκη της Ελλάδος "Λαΐς"

Πεμ-Τετ 18:30, 20:15, 22:00

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Τι παρήγορο να ακούς σύγχρονους δημιουργούς να ανατρέχουν στον Μπρεσόν, τον Ντράγερ κ.α. Έχει γίνει πια τόσο νευρωτικό το ελληνικό σινεμά που τους έχουμε ανάγκη όλους αυτούς με οποιονδήποτε τρόπο.