ΠΟΛΥ ΚΑΚΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ: Δημήτρης Δανίκας εναντίον Sex and The City.

Facebook Twitter
11

Μου την έστειλε με μέηλ η Κατερίνα που σημειώνει:

Ο Δανίκας έχει γράψει πολύ καλές κριτικές αλλά κυρίως πολύ κακές κριτικές... Νομίζω με αυτή έχω γελάσει περισσότερο. 

Μπότοξ και χασµουρητά - Sex and the city 2.

Χαζοαµερικανιά επικών διαστάσεων.
Είπατε «Sex and the city 2»; Γράψτε λάθος.
Εντελώς «Μπότοξ και ΚΑΠΗ». Μισή ώρα µε γάµο γκέι σαν τούρτα king size. Και µία ώρα χλιδάτο σούρτα-φέρτα στο Αµπου Ντάµπι.
Το διά ταύτα, ένα ατελείωτο ροχαλητό!

Σε περίπου δέκα λεπτά τα είδες όλα. Μετά, άντε γεια. Το θέµα εξαντλήθηκε. Η χλίδα µάς τελείωσε. Και on top of that τα θηλυκά, «µαραµένα τα γιούλια κι οι βιόλες».

Κατά σειρά: Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, η Κάρι. Η σκεπτόµενη της τετράδας, παντρεµένη µε τον «µεγάλο» (Μr Βig). Μόλις 45. Κοριτσάκι δηλαδή. Κριστίν Ντέιβις, η Σάρλοτ. Με δυο µωρά που κλαίνε σαν τη µαµά τους, υστερικά. Και αυτή 45. Σαν τα κρύα τα νερά. Σίνθια Νίξον, η Μιράντα, δικηγορίνα. Με το δίληµµα, «να συνεχίσω ή να σταµατήσω την καριέρα µου;». Παντρεµένη φυσικά. Μικρότερη από τα δύο προηγούµενα τα κοριτσάκια τα καλά. Σαράντα και τέσσερα καράτια. Κιµ Κάτραλ, η Σαµάνθα, η ξανθιά. Η sex machine στα χαρτιά, η νταρντάνα. Με πατηµένα τα πενήντα και δύο. Το επιχείρηµα των γλαστρών. Απίστευτα πράγµατα.

Με τις κοντές σχολικές φουστίτσες τους και τα άπειρα µπιχλιµπίδια τους. Ασε εκείνη η διανοούµενη η Σάρα. Με Τ-shirt που γράφει «J adore Dior 88». Πού πας µωρή, ξυπόλητη στ αγκάθια! Θα σε πάρουν µε τα αυγά και τα ζαρζαβατικά. Ενα πράγµα µου ρθε και καρφώθηκε στο µυαλό. Η καλύτερη µέθοδος να γίνεις γκέι είναι να βλέπεις επί µία εβδοµάδα τέτοιες φουσκωτές, κορδωµένες, πλαστικές µεγαλοµπίµπο. Κάπου το λέει και η Σαµάνθα, «Είναι χάρισµα να είναι σήµερα ένας άντρας straight». Το στόρι; Ποιο στόρι. Αρες µάρες κουκουνάρες. Η αρχή µια king size λευκή τούρτα σε γάµο δύο γκέι. Και τι µε ενδιαφέρει; Να δείξουν, τάχα µου, πως είναι απελευθερωµένοι! Η επανάσταση των Αµερικανών αρχίζει µε την ποινικοποίηση της κακοµεταχείρισης των τετράποδων.

Και τελειώνει µε τη νοµιµοποίηση του γάµου των οµοφυλόφιλων. Η συνέχεια «όλα του γάµου δύσκολα». Η Κάρι σε εβδοµαδιαίο ρεπό γάµου από τον «µεγάλο» (χαριτωµένο αυτό). 

Η Σάρλοτ µε δύο κουτσούβελα να κλαίνε επί 24ώρου βάσεως. Τι τα θελες παιδάκι µου; Να έµενες στο ράφι, να έπινες τα δάκρυά σου στο ουισκάκι σου. Η Μιράντα να µαδάει τη µαργαρίτα, αν πρέπει ή δεν πρέπει να εγκαταλείψει τη δικηγορία. Χέστηκε η φοράδα στ αλώνι. Και η Σαµάνθα να κυκλοφορεί µε δεκάδες προφυλακτικά. Μπας και πέσει κάποιος παιδαράς. Σιγά τη λαχταριστή οµορφιά. Σαν τη Σαµάνθα, στρατός στο Κολωνάκι.

Ωσπου επειδή οι τέσσερις µεγαλοτσούπρες πλαντάξανε µε τις υποχρεώσεις, αποφασίζουν να κάνουν ένα διάλειµµα κατά Αµπου Ντάµπι µεριά. Διότι, λέει, είναι επίσηµες καλεσµένες του σεΐχη αυτού του εµιράτου. Επιβιβάζονται λοιπόν σε πολυτελέστατο αεροσκάφος, γλεντοκοπάνε σε χωριστές σουίτες (να τι έµαθα, πως υπάρχουν και ιπτάµενες σουίτες) και καταλήγουν σε ξενοδοχείο χιλιάδων αστέρων και µάλιστα µε ιδιωτικό µπάτλερ καθεµία. Και σουλατσάρουν εποχούµενες σε Ρολς Ρόις. Στο µεταξύ, κοιτάς το ρολόι σου κάθε δύο λεπτά. Ακούνητοι οι δείκτες. Περνάνε πέντε, δέκα, είκοσι λεπτά. Τώρα τι βλέπω; Γιγαντιαίο διαφηµιστικό των εµιράτων; Ετσι ακριβώς. Τι κάνει ο Γερουλάνος; Να µεταφέρουµε το σούργελο στην Μύκονο. Εκεί να δεις sex. 

Κάπου εδώ περιµένω µε αγωνία το «Τhe end» για να ελευθερωθώ. Τίποτα ο σκηνοθέτης µε το όνοµα Μάικλ Πάτρικ Κινγκ. Ακου Κινγκ.

Ούτε για κλητήρας του Χόλιγουντ. Τέλος πάντων. Ετσι ερχόµαστε σε ένα ατελείωτο φινάλε, µε τη Σαµάνθα να σηκώνει παντιέρα σεξο-επαναστατική. Γιατί ένα βράδυ την πέφτει σε κάποιον λευκό (α όλα κι όλα, οι λευκές µε τους λευκούς και τα τσαντόρ µε τους σκουρο µελαχρινούς). Το εργαλείο του λευκού αγριεύει και θεριεύει (µην αυταπατάστε, πρόκειται για πλαστικό). Δηµοσίως το ανασήκωµα. Τότε οι Αραβες τους την πέφτουν. Προσβολή ηθών.

Με κατάληξη το εξής σκηνικό. Αραβοπούλες µε τσαντόρ να φυγαδεύουν τις τέσσερις Αµερικανίδες που όρµησαν να καταλάβουν τα θερινά ανάκτορα της αραβικής παρθενιάς. Και εκείνες, αποκαλύπτονται. Εντός των αραβικών χλαµύδων, πλήθος από Αρµάνι, Ντόλτσε & Γκαµπάνα, Πράντα και Ντιόρ. Το δίδαγµα απλό.

Η Γυναίκα είναι παντού ίδια. Shopping, fucking και ενδιαµέσως γάµος. Για τα γεράµατα, ρε γαµώτο!

Τι κράτησα από όλα αυτά;

Το πρώτο. Πως ακόµα και ναυαγός σε ερηµονήσι, ούτε που θα γύριζα να τις κοιτάξω. Το δεύτερο. Πως µε τέτοια σούργελα, ποτέ δεν θα καταδεχόµουν µαζί τους να κυκλοφορήσω. Το τρίτο. Η Αλις Ιβ, το µοναδικό λαχταριστό µωρό εξ Ιρλανδίας, η νταντά των δύο κουτσούβελων της Σάρλοτ. Το τέταρτο. Η Λάιζα Μινέλι, των 64 παρακαλώ, µε άφθονο λίφτινγκ, σε σύντοµη εµφάνιση να χορεύει σε πανικό. Το πέµπτο. Η στιγµιαία, των δευτερολέπτων, εµφάνιση της Πενέλοπε Κρουζ. Το έκτο. Πως υπάρχει φούστα vintage cream Valentino. Οµολογώ, δεν το ήξερα. Το έβδοµο. Η φράση της Σαµάνθας όταν τη διώχνουν από το ξενοδοχείο - «και εµµηνόπαυση και αεροπορική θέση οικονοµική».

Γιατί τα βλέπουµε; Απλό.

Γιατί, αγαπητοί, ζούµε µέσα από τις ζωές των άλλων. Οσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεµαστάρια. Τα λιγουρευόµαστε. Πολυτέλειες, χλιδή, κους κους, εστατόρια πολυτελείας, πισίνες, βίλες. Ολα αυτά που δεν έχουµε και που στον ύπνο µας ονειρευόµαστε. Αυτή η συνταγή. Το «Sex and the city» είναι ο ιδεολογικός καθοδηγητής της πεµπτουσίας της διαφήµισης. Τι είναι η Γυναίκα; Shopping, fucking, gossiping. Τώρα, αν µας έβλεπε ένας εξωγήινος από κάποιο προχωρηµένο πολιτισµό, το πρώτο που θα έλεγε θα ήταν αυτό: «Επειγόντως στον ψυχίατρο»! 

------------------------------------------------------------------------------

(Πρέπει να πω ότι συμφωνώ με το Δανίκα, στα γενικά. Αν και λατρεύω τη σειρά, οι δύο ταινίες, με την εξοργιστικά απαράδεκτη δεύτερη πολύ περισσότερο, ήταν μια ανέμπνευστα ατελείωτη, βαρετή απογοήτευση...)

11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

9 σχόλια
Η σειρά μου άρεσε αν μη τι άλλο για τις στυλιστικές επιλογές και τις συχνά έξυπνες και αστείες ατάκες. Αρνούμαι να το αναλύσω περισσότερο ... άλλωστε δεν υπάρχει και λόγος. Ομολογώ όμως ότι οι ταινίες και περισσότερο η δεύτερη με απογοήτευσε συγκριτικά με τη σειρά. Όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα όταν σειρές γίνονται ταινίες?Καταλαβαίνω την θέση του κ. Δανίκα από τη θέση του κριτικού κινηματογράφου.... μόνο που δεν χρειάζεται τόσο κακή ανάλυση για μια χαλαρή ταινία του είδους του "sex and the city"
Καημένε κ. Δανικα που πήρατε σοβαρά το Sex & the City... Μάλλον δεν είχε καταλάβει ότι η συγκεκριμένη ταινία δεν γινεται για την πλοκή, την ίντριγκα και την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν, αλλά για να ενημερωθούμε όλες εμείς για το γίγνεσθαι της μόδας που θα ακολουθήσει τα επόμενα 3 χρόνια, μέσα από έναν ελαφρύ και ευχάριστο τρόπο, δεδομένου ότι είναι θανάσιμα βαρετό να παρακολουθούμε πασαρέλα με τα γκομενάκια να πηγαινοέρχονται σαν θυμωμένες κρεμάστρες. Τα ρούχα που φορούσαν τα κορίτσια (αλίμονο, δεν θα ήθελα να μου σούρουν όλα αυτά περί μαρασμού όταν φτάσω στα 45!) είναι τα ρούχα, που αν παρατηρήσει κανείς καλύτερα, είδαμε στις βιτρίνες τα επόμενα 3 χρόνια.Κάποιοι κανουν ταινία (κουλτούρα βαριά σαν λιθότουβλο) για το πώς ακονίζει ο σαμουράι το σπαθί του, ε, να μην γίνει και μια για την μόδα; Έτσι απλά, χωρίς άλλο λόγο...
Γενικά το sex and the city είναι μια τραγικότητα και μισή.Συμφωνώ με τον dese(κι εγώ άρρεν είμαι) ότι παρουσιάζει μια σιχαμένη εικόνα της γυναίκας.Θα ήταν εφιάλτης για μένα να τα είχα με οποιαδήποτε από αυτές (εννοώ ως τύπο γυναίκας,όχι ως εμφάνιση).Αλλά γενικά και ο Δανίκας είναι τραγικός κριτικός.Βγάζει όλα τα κόμπλεξ του στην κριτική του.Αναφέρει συνεχώς τις ηλικίες(σε όλες σχεδόν τις ταινίες,όχι μόνο εδώ) λες και πρέπει μετά τα 40 οι γυναίκες να κάθονται σπίτι και να πλέκουν πουλοβεράκια!Και φυσικά αν την ίδια ταινία σκηνοθετούσε κανένας κουλτουριάρης θα ήταν υπέροχη...ΥΓ Δεν είναι κακή κριτική γιατί αναφέρεται αρνητικά στην ταινία.Είναι κακή κριτική γιατί ο κριτικός είναι για τα μπάζα...
Ο Δανίκας τα χώνει στο κονσεπτ του σεξ εντ δε σιτι και όχι μόνο στην συγκεκριμένη ταινία. Παντως εγώ σαν ρσενικό που είμαι, θεωρώ ότι η σειρά παρουσιάζει ανεύθυνες ,νευρικές ,ανασφαλεις,κακομαθημένες γυναίκες που αρνούνται να ωριμάσουν ενω αντιμετωπίζει τους άντρες πολύ πιο θετικά.Η σειρά μειώνει τις γυναίκες και πραγματίκα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχει τόση απήχηση στο γυναικείο κοινό.
Μισογυνισμός με σάλτσα κοινωνικής ανάλυσης.Η Άλις Ιβ είναι η μόνη αποδεκτή γυναίκα της ταινίας κατά τον Δανίκα, όχι λόγω της συμπεριφοράς του ρόλου της, αλλά επειδή είναι "µοναδικό λαχταριστό µωρό". Αυτό που δεν βλέπει (ή δε θέλει να δει) ο κριτικός είναι πως τα σχόλιά του - και τα σχόλια του κάθε Δανίκα - οδηγούν τις ελαφρόμυαλες τριαντάρες Άλις ολοταχώς προς τον δρόμο των σαρανταπεντάρων Κάρι."Η Γυναίκα είναι παντού ίδια. Shopping, fucking και ενδιαµέσως γάµος." Κι όσες ξεφύγουν και φτύσουν το τρίπτυχο κατατάσσονται αναπόφευκτα στην κατηγορία γεροντοκόρες-σκύλες-καριερίστριες. Θες γάμο; Είσαι σαν όλες τις άλλες. Θες σεξ; Είσαι εύκολη. Δεν θέλεις; Είσαι αγάμητη. Κι άντε να βγάλεις άκρη.
σε ορισμένα σημεία η κριτική αυτή είναι αστεία και δεν μπορείς να πεις ότι βγάζει κακία αλλά γενικά δεν υπάρχει λόγος να ασκεί κανείς κριτική σε αυτές τις ταινίες...υπάρχει δηλαδή κανείς που είδε sex and the city περιμένοντας να βγάλει βαθυστόχαστα συμπεράσματα και αναζητώντας ηθικά διδάγματα;την βλέπεις απλά για να σκοτώσεις την ώρα σου!όπως και τη σειρά!η ανάλυση είναι περιττή!
Ό,τι και να πεις για το Σεχ και την πόλη, σειρά και ταινίες, είναι λίγο πολύ λίγο. Θυμάμαι όταν πρωτοάρχισε είχα δει τρία επεισόδια και έπαθα σιχαμάρα μεγάλη. Μόνιμο ζήτημα διαφωνιών με άλλες φίλες. Ευτυχώς μας τελείωσε.