«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά... © Elsa Okazaki
0



Καθημερινά αντικείμενα όπως μια καρέκλα, ένα τραπέζι και φωτογραφίες γίνονται οι πρωταγωνιστές των έργων του Rade Petrasevic, αποκαλύπτουν το φανταστικό περιβάλλον ενός συλλέκτη τέχνης και μας προκαλούν να παρατηρήσουμε από την κλειδαρότρυπα το περιβάλλον του, στην πολύχρωμη έκθεση με τίτλο «Stalker Please Don't Talk to Me».

Ζωγραφιές, προσωπικά του σκίτσα και ημερολόγια εκτίθενται στον χώρο Playroom της γκαλερί Breeder και παρουσιάζουν τις εμπειρίες και όσα του έκαναν εντύπωση κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα. Τα έργα αυτά, όπως και ο τίτλος της έκθεσης, φέρνουν στο μυαλό την εμμονική παρατήρηση ενός υποκειμένου που μας ενδιαφέρει.

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

Συγκεκριμένα, ο καλλιτέχνης εστιάζει στον χώρο και στα αντικείμενα με τα οποία κάποιος επιλέγει να διακοσμήσει τον προσωπικό του χώρο και μέσα από την αμεσότητα της δουλειάς του, μας προκαλεί να τα παρατηρήσουμε με λεπτομέρεια, να φανταστούμε τον ιδιοκτήτη των χώρων που παρουσιάζει, να σκιαγραφήσουμε την προσωπικότητά του.

Κάποια από αυτά ίσως έχουν συναισθηματική αξία, άλλα μπορεί να φανερώνουν στοιχειά για τον χαρακτήρα, την προσωπική ζωή ή το γούστο του. Το γεγονός αυτό, εντυπωσιάζει τον Rade και αποτελεί έμπνευση για το θέμα της έκθεσής του. Όπως αναφέρει και στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ιδιαίτερη εντύπωση του έκανε ο χώρος της επιμελήτριας της έκθεσης Σταματίας Δημητρακοπούλου, η οποία είχε συνδεθεί στενά με συγκεκριμένα αντικείμενα.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
 

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα.

Γεια! Είμαι ζωγράφος και καμιά φορά σχεδιάζω. Τώρα τελευταία δεν κάνω τίποτα.

— Τι σημαίνει ο τίτλος της έκθεσής σου;

Αναφέρεται στην αγάπη, το σεξ, τις ξεχασμένες σκέψεις που είχε κάποιος όταν ήταν έφηβος.

— Ποια ήταν η έμπνευσή σου;

Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά.

— Στα έργα σου δεν βλέπουμε ανθρώπινες φιγούρες. Γιατί εστιάζεις στα αντικείμενα;

Θα προτιμούσα κουβέρτες με animal-prints δίπλα σε έναν υπολογιστή παρά για παράδειγμα μια ξανθιά με σέξι χείλη

— Γιατί χρησιμοποιείς τόσο χρώμα στα έργα σου;

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

— Θεωρείς ότι ο χώρος που έχεις επιλέξει να ζει κάποιος μαρτυρά πράγματα για την προσωπικότητά του;

Ίσως. Εννοώ, επισκέφτηκα το σπίτι της Σταματίας Δημητρακοπούλου, της επιμελήτριας της έκθεσης, και ήταν περιτριγυρισμένη με πράγματα που συνδέονται στενά μαζί της, κάτι που φάνηκε πάρα πολύ περίεργο.

— Σου άρεσε η Αθήνα; Πες μας λίγα λόγια για την εμπειρία σου εδώ.
Ας πούμε πως αν μου δάνειζες χρήματα θα έκανα τατουάζ τη λέξη Αθήνα στο χέρι μου. Επίσης, έγραψα ένα ποίημα για την πόλη. Ελάτε στην έκθεση για να το διαβάσετε.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter

Rade Petrasevic

Stalker Please Don't Talk To Me

The Breeder Playroom, Ιάσονος 45, 1ος όροφος

3 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου

Τρίτη- Σάββατο: 12 το μεσημέρι -6 μ.μ.

thebreedersystem.com/artists/rade-petrasevic-2/

adepetrasevic.tumblr.com/

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ