Frantisek Drtikol,  1928
Frantisek Drtikol, 1928

 

Είναι μια φωτογραφία η αναπαραγωγή της πραγματικότητας, ή απλώς μια εφήμερη εικόνα; 175 χρόνια από την εφεύρεση της φωτογραφίας το Kunstmuseum του Wolfsburg επιχειρεί να ανταποκριθεί σε αυτό το ερώτημα με μια ολοκληρωμένη έρευνα για την πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950.

 

Η έκθεση RealSurreal παρουσιάζει περίπου 200 αριστουργήματα από την περίφημη Siegert Collection στο Μόναχο. Η συλλογή αυτή, που δεν έχει ποτέ εκτεθεί στο σύνολό της και περιέχει  φωτογραφίες από το Neues Sehen (New Vision) κίνημα, που καλύπτει, από τη Νέα Αντικειμενικότητα έως τον Σουρεαλισμό στη Γερμανία, τη Γαλλία, και την Τσεχοσλοβακία.

 

Η αντίληψη για την οπτική ακρίβεια της φωτογραφίας είναι τόσο παλιά όσο και η ίδια η τέχνη. Ήδη από τον δέκατο ένατο αιώνα, υπήρχαν επιχειρήματα ως προς το εάν ή όχι η φωτογραφία - με τη μηχανική ικανότητά της να καταγράφει «πραγματικότητα» - ήταν καταλληλότερη για να απεικονίσει τη ζωή πιο σφαιρικά και με ειλικρίνεια από άλλες εικαστικές τέχνες της περιόδου. 

 

Christian P. Schmieder, Μόναχο
Christian P. Schmieder, Μόναχο

 

Albert Renger-Patzsch, Αυτοπροσωπογραφία, 1926-1927
Albert Renger-Patzsch, Αυτοπροσωπογραφία, 1926-1927

 

Grete Stern, The Eternal Eye, 1950
Grete Stern, The Eternal Eye, 1950

 

Man Ray, Electricity, 1931.
Man Ray, Electricity, 1931.

 

Brassaï, Occasional Magic (Sprouting Potato), 1931
Brassaï, Occasional Magic (Sprouting Potato), 1931

 

Herbert Bayer, Lonely Metropolitan, 1932/1969
Herbert Bayer, Lonely Metropolitan, 1932/1969

 

Herbert Bayer, Self-Portrait, 1932
Herbert Bayer, Self-Portrait, 1932

 

Genia Rubin, Lisa Fonssagives. Gown: Alix (Madame Grès), 1937
Genia Rubin, Lisa Fonssagives. Gown: Alix (Madame Grès), 1937

 

Atelier Manassé, My Little Bird, around 1928
Atelier Manassé, My Little Bird, around 1928