Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950

Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
0
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Frantisek Drtikol, 1928

Είναι μια φωτογραφία η αναπαραγωγή της πραγματικότητας, ή απλώς μια εφήμερη εικόνα; 175 χρόνια από την εφεύρεση της φωτογραφίας το Kunstmuseum του Wolfsburg επιχειρεί να ανταποκριθεί σε αυτό το ερώτημα με μια ολοκληρωμένη έρευνα για την πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950.

Η έκθεση RealSurreal παρουσιάζει περίπου 200 αριστουργήματα από την περίφημη Siegert Collection στο Μόναχο. Η συλλογή αυτή, που δεν έχει ποτέ εκτεθεί στο σύνολό της και περιέχει  φωτογραφίες από το Neues Sehen (New Vision) κίνημα, που καλύπτει, από τη Νέα Αντικειμενικότητα έως τον Σουρεαλισμό στη Γερμανία, τη Γαλλία, και την Τσεχοσλοβακία.

Η αντίληψη για την οπτική ακρίβεια της φωτογραφίας είναι τόσο παλιά όσο και η ίδια η τέχνη. Ήδη από τον δέκατο ένατο αιώνα, υπήρχαν επιχειρήματα ως προς το εάν ή όχι η φωτογραφία - με τη μηχανική ικανότητά της να καταγράφει «πραγματικότητα» - ήταν καταλληλότερη για να απεικονίσει τη ζωή πιο σφαιρικά και με ειλικρίνεια από άλλες εικαστικές τέχνες της περιόδου. 

Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Christian P. Schmieder, Μόναχο
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Albert Renger-Patzsch, Αυτοπροσωπογραφία, 1926-1927
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Grete Stern, The Eternal Eye, 1950
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Man Ray, Electricity, 1931.
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Brassaï, Occasional Magic (Sprouting Potato), 1931
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Herbert Bayer, Lonely Metropolitan, 1932/1969
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Herbert Bayer, Self-Portrait, 1932
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Genia Rubin, Lisa Fonssagives. Gown: Alix (Madame Grès), 1937
Η πρωτοπορία της φωτογραφίας ανάμεσα στο 1920 και το 1950 Facebook Twitter
Atelier Manassé, My Little Bird, around 1928
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Εικαστικά / Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Η έκθεση «Re(a)Duchamp» μας προσκαλεί σε μια διανοητική συζήτηση με τα έργα του Duchamp, που περισσότερο από κάθε άλλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν τους σύγχρονους δημιουργούς σε ένα ευρύ και σύνθετο πνευματικό πεδίο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Εικαστικά / O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Ένας αιώνας συμπληρώνεται φέτος από το «Σουρεαλιστικό Μανιφέστο» του Μπρετόν και μια σειρά από εκθέσεις και εκδηλώσεις ανά την υδρόγειο γιορτάζουν την επέτειο αναζητώντας τα ίχνη του κινήματος στις παράξενες μέρες μας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Εικαστικά / Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Ακολουθώντας το μότο της ζωής της «δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά», η κόρη του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα και εκδότη Τζίο Πόντι έκανε σχέδια που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί The Breeder.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ