Sully

0

Η δραματική ιστορία της ζωής του καπετάνιου Τσέσλι «Σάλι» Σαλενμπέργκερ που έγινε ήρωας στις ΗΠΑ όταν κατάφερε να προσγειώσει το ακινητοποιημένο τζετ στον ποταμό Χάντσον, σώζοντας τις ζωές όλων των επιβατών.

Ο Κλιντ Ίστγουντ δεν προσπερνάει τις δημιουργικές μονομαχίες με τα καθάρματα. Ξέρει να τα ξεχωρίζει από μακριά και τα γλεντάει στις ταινίες του. Στο Sully δεν βρίσκει καν έναν σοβαρό κακό, ικανό να σπιλώσει την υπόληψη του μεγαλύτερου και πιο απροσδόκητου ήρωα του 21ου αιώνα για τη Νέα Υόρκη, και ίσως για τις ΗΠΑ. Δεν είναι ότι ανακάλυψε το αντίδοτο για μια φοβερή ασθένεια ή ότι απέτρεψε πόλεμο. Το κατόρθωμα του βετεράνου πιλότου Τσέσλι Σάλενμπεργκερ ήταν η ελπίδα που μοίρασε σε μια πόλη αναδιπλωμένη μετά την 11η Σεπτεμβρίου, προσγειώνοντας το αεροπλάνο του στον ποταμό Χάντσον, όταν κατάλαβε πως και οι δύο κινητήρες δυσλειτουργούσαν έπειτα από επίθεση σμήνους πτηνών, αμέσως μετά την απογείωση.

Φαντάζομαι πόσο ταυτίζεται ο Ίστγουντ με τον Σάλι. Λογικά, είναι το σύγχρονο είδωλό του: ένας άνθρωπος ντροπαλός, που μιλάει μόνο όταν πρέπει, ευγενικός και ελάχιστα διαχυτικός, με αίσθηση ευθύνης και ξερό χιούμορ, της αντροπαρέας από τα παλιά. Τον φαντάζομαι επίσης να σκηνοθετεί με αυτό το στραβό χαμόγελο στο πρόσωπο, αδυνατώντας να κρύψει την ικανοποίησή του για τη δικαίωση του ανδρείου πιλότου, όταν μια στεγνή εξεταστική επιτροπή τον «ανέκρινε», αμφιβάλλοντας σοβαρά για την επιλογή του να προσθαλασσωθεί αντί να προσγειώσει το σκάφος σε ένα από τα μικρά κοντινά αεροδρόμια, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή δεκάδων επιβατών – παρεμπιπτόντως, όλοι βγήκαν άθικτοι και πίνουν νερό στο όνομά του. Δεν υπάρχει κάποιο τρομερό μυστικό για τον Σάλι, μια αγωνιώδης αποκάλυψη, ούτε καν σοβαρό αντικείμενο για την επιτροπή. Αυτό που αξίζει είναι το πορτρέτο, από τον Ίστγουντ και τον Χανκς, όχι μόνο ενός άνδρα αλλά μιας απόφασης, του ξετυλίγματος μιας φαινομενικά ενστικτώδους επιλογής που (επειδή είμαστε έλλογα όντα και όχι ζώα) δεν είναι τυχαία και ακατανόητη, αλλά κατάγεται από την κρίση, την αντίληψη και την εμπειρία. Κι επειδή ο Ίστγουντ ακούγεται στεγνός ως ηθοποιός αλλά είναι σοφά εύγλωττος ως σκηνοθέτης προσεγγίζει το θέμα και πάλι με τον ελλειπτικό του τρόπο, συλλαμβάνοντας τη στιγμή και παραδίδοντάς την στην αιωνιότητα. Όπως τα χαϊκού.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ