Λόγκαν (Logan)

0

Στο κοντινό μέλλον, ο κουρασμένος Λόγκαν φροντίζει τον αδύναμο καθηγητή Ξαβιέ σε ένα κρησφύγετο στα σύνορα του Μεξικού. Οι προσπάθειες, όμως, του Λόγκαν να μείνει μακριά από τα μάτια του κόσμου και την ίδια του την κληρονομιά θα τερματιστούν όταν μια νεαρή μεταλλαγμένη καταφτάνει, κυνηγημένη από σκοτεινές δυνάμεις.

Πάνε 17 χρόνια από τότε που ο Γουλβερίν έδειξε για πρώτη φορά τα δόντια του και ακόνισε τις κοφτερές του οπλές στο σινεμά, γεμάτος οργή και μίσος, ως φονικό freak εργαλείο στα χέρια των X-Men, ένα αλλόκοτο και τρομακτικό υβρίδιο με μια καλά κρυμμένη ευαίσθητη πλευρά που δεν συνθηκολόγησε ποτέ με τη φύση, την αποστολή και τη λειτουργία του σε έναν κόσμο ξένων και εχθρών.

Οι δύο φορές που πρωταγωνίστησε δεν τον προβίβασαν ουσιαστικά ούτε ανέδειξαν εκφάνσεις του χαρακτήρα του που δεν γνωρίζαμε. Μάλλον πρόφαση για σαματά ήταν, με αμηχανία και μια αίσθηση διεκπεραίωσης.

Σε ένα περιβάλλον που έχει εξελιχθεί, και με δεδομένη την απογοήτευση των τελευταίων X-Men, παρά τη γνώριμη σβελτάδα του Μπράιαν Σίνγκερ, το Logan μοιάζει το ιδανικό αντίδοτο για το Legion, το νέο πόνημα περί μεταλλαγμένων της Marvel – ένα ταχύτατο, εξελιγμένο, τεχνοψυχεδελικό θέαμα που συμβαίνει περισσότερο στο μυαλό και προκαλεί ενδιαφέρουσα σύγχυση ανάμεσα στην πραγματικότητα και στη φαντασία.

Η ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ είναι περισσότερο δράμα, μια ελεγεία για έναν γερασμένο ήρωα που σέρνεται χωρίς σκοπό και, κυρίως, δεν έχει καμία διάθεση να επουλώσει τα τραύματά του, επιλέγοντας συστηματικά την εθελούσια ευθανασία παρά την αυτόματη, θαυματουργή αυτοΐαση που επιτρέπει η επίκτητη δύναμή του.

Η δράση συμπληρώνει, αλλά δεν καθορίζει το φιλμ που σηματοδοτεί την τελευταία εμφάνιση του Λόγκαν, ο οποίος εδώ οδηγεί ευσυνείδητα, αλλά απαθώς, μια λιμουζίνα για να μαζέψει χρήματα για την ιατρική υποστήριξη του καθηγητή Εξέβιερ.

Ο Πάτρικ Στιούαρτ επιστρέφει στον ρόλο του πατριάρχη των X-Men, καταβεβλημένος και παροπλισμένος, κρυμμένος σε μια αποθήκη στη μέση του πουθενά. Πού και πού ανακτά τα λογικά και τις (πλούσιες) αισθήσεις του, αλλά όταν τις χάνει, όλοι γύρω του απειλούνται από τις αυξανόμενες κρίσεις του, καθώς ο τρομερός εγκέφαλός του καταρρέει και ο ίδιος χάνει τον έλεγχο, κινδυνεύοντας να υποκύψει και να σκοτώσει.

Ώσπου εμφανίζεται μια απελπισμένη, κυνηγημένη γυναίκα που ζητάει επίμονα βοήθεια από τον Γουλβερίν, τάζοντάς του ένα γενναίο χρηματικό ποσόν για να βοηθήσει το μικρό κορίτσι που τη συνοδεύει.

Ο Λόγκαν είναι αρχικά απρόθυμος, αλλά στην πρώτη της μάχη με τους σκοτεινούς της διώκτες η μικρή αποδεικνύει πως είναι φτιαγμένη από την ίδια στόφα: μεταλλαγμένη και θανατηφόρα, προικισμένη με τις ίδιες ειδικές δυνάμεις που χρόνια ταλαιπωρούν τον Λόγκαν, αντιστέκεται στις προσπάθειες μυστικών αστυνομικών να τη συλλάβουν, και μαζί με αυτή την παρέα της, το μέλλον του είδους, τους νέους X-Men, που μάλλον κρύβονται, αν αποδειχτεί πως όσα ισχυρίζεται η γυναίκα είναι αλήθεια και δεν τα έχει βγάλει από το μυαλό της για να προστατέψει το περιζήτητο, ακατέργαστο παιδί/όπλο που προστατεύει.

Βλοσυρός, παραιτημένος και ενίοτε οργίλος, ο Λόγκαν/Γουλβερίν έχει συμβιβαστεί με το τέλος και έχει αποδεχτεί αδιαμαρτύρητα τη φθορά. Η σχέση του με τον καθηγητή παρουσιάζει πάντα ενδιαφέρον στο ζόρι του συναισθήματος, σαν ένας διανοούμενος να έχει εξημερώσει ένα άγριο ζώο και να απαιτεί να τον αποκαλεί πατέρα και να του χρωστά ευγνωμοσύνη.

Όταν όμως το κορίτσι, επίσης ατίθασο και ακοινώνητο, μπαίνει γρυλίζοντας στην εξίσωση, η σπίθα της συνέχειας τον τριβελίζει και ο Μάνγκολντ, στην καλύτερή του στιγμή (και όχι στο Cop Land, που είχε επαινεθεί υπερβολικά, κυρίως λόγω της θεαματικής, αλλά αμφίβολης «μεταμόρφωσης» του Σιλβέστερ Σταλόνε), παίζει συνεχώς με την αντίστιξη, σαν μια βελτιωμένη, πιο ζουμερή και θεαματική εκδοχή του Leon, χωρίς να χαϊδεύει τον αγιάτρευτο μισανθρωπισμό του Λόγκαν.

Είναι η πρώτη φορά που ο κόσμος της Marvel δραπετεύει από τη φρενίτιδα και κάνει μια στάση για να αναλογιστεί πού βαδίζει και ποιος είναι ο απώτερος σκοπός των ηρώων του. Αποδέχεται το τρωτό του ήμισυ, το Logan δείχνει ωριμότητα και δραματική πολυπλοκότητα, έστω κι αν στην πορεία υστερεί, φυσιολογικά, σε νέες εικόνες. Βέβαια, αν οι Marvel-ous το θελήσουν, και νεκρούς ανασταίνουν (αντί spoiler...).

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ