56' με τους Erasers

56' με τους Erasers Facebook Twitter
0
56' με τους Erasers Facebook Twitter
Όλες οι κινηματογραφικές ταινίες είναι προπαγανδιστικές ταινίες. Είτε φέρουν τις ατομικές πεποιθήσεις κάποιου ή το συλλογικό φαντασιακό μιας ομάδας ή προπαγανδίζουν κάποιον ιδεολογικό ή πολιτισμικό μηχανισμό... Φωτό: Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO

Το 2040, ένα κινηματογραφικό συνεργείο Οπτικής Καταστολής αναλαμβάνει το γύρισμα ενός δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ που θα παρουσιαστεί στις επετειακές εκδηλώσεις μνήμης από την ανέγερση της «Πληροφορικής Ασπίδας». Το ντοκιμαντέρ περιγράφει το ταξίδι τριών ανθρώπων που διασχίζουν την Ευρώπη με ένα αυτοκίνητο το καλοκαίρι του 2015, λίγες μέρες πριν ξεσπάσει ο μεγάλος ευρωπαϊκός εμφύλιος. Το θέμα του, ωστόσο, παραμένει διαφορετικό. Είναι η εξιστόρηση των γεγονότων που έμελλε να μείνουν στην Ιστορία με την ονομασία: «Η Μεγάλη Νύχτα». Κάπως έτσι ξεκινάει το Roads to Knowhere, η θεατρική-κινηματογραφική δράση που έχουν ετοιμάσει οι Erasers και θα παρουσιάσουν στις 19 Ιουλίου στον Χώρο Δ της Πειραιώς 260 στο Φεστιβάλ Αθηνών.


Οι τρεις επιβάτες του αυτοκινήτου (Jean Luc Pop, Nancy Lux και Gregor Burroughs) βρίσκονται παγιδευμένοι και στοιχειωμένοι στη δυστοπία μεταξύ ενός παρελθόντος που τους διαφεύγει κι ενός μέλλοντος που ισόβια θα σβήνει. Ετοιμάζουν τις αποσκευές τους. Κουτάκια μπίρας, τσιγάρα και φτηνά ναρκωτικά, σημειωματάρια και φωτογραφίες από λησμονημένους έρωτες, τα βιβλία που αγάπησαν κι ένα όπλο πρόχειρα κρυμμένο στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου. Το ραδιόφωνο παίζει δυνατά. Κανείς δεν μιλάει. Κανείς δεν θυμάται. Κανείς δεν μπορεί να φανταστεί. Η πτώση ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.

Όλη η γνώση μας γύρω από την τεχνολογία των μέσων επικοινωνίας-διασκέδασης είναι γνώση που έχει αποκτηθεί από την "κακή" χρήση τους, το λάθος, τον πειραματισμό, το ατύχημα.


Το ραντεβού με τους Erasers είναι μπροστά από το εγκαταλειμμένο τσοντοσινεμά Σταρ στην Ομόνοια, Σάββατο μεσημέρι, ανάμεσα σε βιαστικούς περαστικούς που κοιτάζουν απορημένοι. Είναι ντυμένοι στα μαύρα και ποζάρουν σαν ροκ σταρ, με τον ίδιο σαρκασμό που φαίνεται να έχει και το έργο που ετοιμάζουν. Μιλάμε για το ταξίδι στο μέλλον που θα ζωντανέψει στη σκηνή και τους ρωτάω πώς το φαντάζονται, καλύτερο ή χειρότερο; «Δεν ζούμε σε μια πολιτική επικράτεια» λένε. «Ζούμε σε μια θάλασσα από ερμηνείες των πραγμάτων που βιώνουμε. Έτσι και το Road to Knowhere είναι ένα ταξίδι ανάμεσα από σύνορα που έχουν κατασκευαστεί από αυτές τις ερμηνείες. Τα όρια αυτά τα κατασκευάζει μια γλώσσα που απορροφά τα πάντα στο πέρασμά της. Εμείς χρησιμοποιούμε αυτό το γλωσσικό περιβάλλον που αποτελείται από κείμενα, ήχους και εικόνες. Το Road to Knowhere βουτάει σε αυτό το χάος από manual, κώδικες και γλώσσες ελέγχου. Η αφήγησή μας ξεκινάει από την παραδοχή ότι όταν όλα θα έχουν εξελιχθεί πια σε γλώσσα, θα είναι επειδή κάθε ελπίδα κατανόησης των πραγμάτων θα είναι νεκρή. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες μιας γραμμικής αφήγησης μέσα από υλικά που δεν φημίζονται για τη γραμμικότητά τους, όπως η μιντιακή έρημος της προπαγάνδας, τα βίντεο του YouTube, oι κάμερες παρακολούθησης. H επίσημη γλώσσα της πολιτικής ενσωματώνει μέσα της πολλές τεχνικές αφήγησης του μεταμοντερνισμού. Έτσι, αυτό που έμοιαζε κάποτε επαναστατικό, σήμερα είναι κυρίαρχο. Δες τι γίνεται με κινήματα όπως αυτά των καταστασιακών, που είναι πια ο τυφλοσούρτης των γραφείων δημοσίων σχέσεων και το manual του καλού διαφημιστή. Ή, χειρότερα ακόμη, η λατρεία των φουτουριστών στις αρχές του προηγούμενου αιώνα για τις πολεμικές μηχανές φαντάζει σαν επεισόδιο από τον πρώτο κύκλο του Pokemom, αν το συγκρίνεις με γεγονότα σαν τους βασανισμούς μουσουλμάνων στο Γκουαντάναμο υπό τους ήχους αντισυμβατικού ροκ, όπως θέλουν να λέγονται οι Metallica ή οι Rage Against The Machine. Κάπου εκεί τοποθετείται και το σκεπτικό να μη χρησιμοποιήσουμε αποσπασματικά την αφήγηση, όπως το έχουμε κάνει εδώ και δέκα χρόνια. Έτσι, στο Road to Knowhere η επιλογή ενός συγκεκριμένου "παραδοσιακού" τρόπου θεατρικής αφήγησης δεν είχε να κάνει με μια αισθητική αλλά ξεκάθαρα με μια πολιτική επιλογή».

56' με τους Erasers Facebook Twitter
Στην περίπτωση του Road to Knowhere δεν μιλάμε τόσο για επιστημονική φαντασία αλλά περισσότερο για μια υποθετική φαντασία που ήδη βιώνουμε.. Φωτό: Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO


Στο έργο μιλάτε για τον μεγάλο ευρωπαϊκό εμφύλιο. Πόσο κουρασμένη είναι σήμερα η Ευρώπη;». «Καμία κούραση δεν υπάρχει στην Ευρώπη. Οι τόποι δεν κουράζονται αλλά σαπίζουν κι ερημώνουν» λένε. Μιλάμε για τον Paul Virilio, έναν από τους ανθρώπους που τους έχουν επηρεάσει. «Για τον Virilio ο πόλεμος ήταν το πανεπιστήμιό του. Για σας τι είναι;» τους ρωτάω. «Tο κυρίως συστατικό των new media είναι ο πόλεμος. Όλη η γνώση μας γύρω από την τεχνολογία των μέσων επικοινωνίας-διασκέδασης είναι γνώση που έχει αποκτηθεί από την "κακή" χρήση τους, το λάθος, τον πειραματισμό, το ατύχημα. Η τεχνολογική ανάπτυξή τους είχε από πάντα ένα μόνιμο πεδίο δοκιμών και δεν είναι άλλο από τον πόλεμο. Ο πόλεμος κυρίως ευθύνεται για το γεγονός ότι οι ανθρώπινες επινοήσεις πέρναγαν με τον πόλεμο σε μια πιο αυτοματοποιημένη διαδικασία. Έτσι, γινόταν συστηματική π.χ. η εξόντωση ενός ολόκληρου πληθυσμού. Ή η επιβολή μιας πολιτικής. Το υλικό του Road to Knowhere αντλεί θέματα από τον πόλεμο χαμηλής έντασης που διεξάγεται γύρω μας. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον πληροφορικό πόλεμο. Ποια πληροφορία και ποια πηγή θα επικρατήσει. Οι στρατηγικές της επιβολής, ατέρμονες και χαοτικές. Το Road to Knowhere είναι μέρος αυτής της επικαιρότητας. Αντλεί υλικό που δεν είναι άλλο από αυτό που θα γίνει σύντομα η επίσημη Ιστορία. Έτσι νομίζω ότι γεννήθηκε και η ιδέα του σεναρίου που βρίσκει τους τρεις περφόρμερ στην αυγή ενός ευρωπαϊκού εμφυλίου. Όσα θα ειπωθούν από τους τρεις ήρωες της ιστορίας μας είναι στο πλαίσιο ενός προπαγανδιστικού ντοκιμαντέρ. Κάθε πόλεμος θέλει και το χρονικό του νικητή του. Όταν θέλουμε να πούμε μια ιστορία και να την κάνουμε παράσταση, σκεφτόμαστε ότι πάνω-κάτω όλες οι ιστορίες είναι ίδιες. Αλλάζει, όμως, το ρούχο που θα φορέσεις στην ιστορία σου. Έτσι, τώρα παίζουμε με την επιστημονική φαντασία και τη γραμμική αφήγηση. Το Road to Knowhere είναι μια παράσταση που ξεκίνησε ως μια μίνιμαλ ιδέα στον πεζόδρομο της Ερμού το 2010. Τότε ήταν μια σύντομη, αλλά φρενιασμένη βόλτα σε μια μητρόπολη υπό τους ήχους ενός κινητήρα και των παραμορφώσεων ενός μπάσου και μιας κιθάρας. Το 2011 πήγε στη Γενεύη όπου ήδη είχε εξελιχθεί σε μια αποσπασματική εξιστόρηση σημαντικών ευρωπαϊκών γεγονότων μέσα από ένα ταξίδι με αυτοκίνητο στο Παρίσι, τη Ρώμη, το Βερολίνο. Φέτος, στο Φεστιβάλ Αθηνών το ταξίδι στην Ευρώπη με ένα αυτοκίνητο έχει αναπτυχθεί σε μια γραμμική αφήγηση. Η ιστορία μας έχει αρχή και τέλος, αφήνοντας ανοιχτές τις ερμηνείες. Όλα όσα συμβαίνουν στη σκηνή με το αυτοκίνητο και τους τρεις επιβάτες του στερούνται το αγαθό κάποιας αλήθειας.

56' με τους Erasers Facebook Twitter
Η απάντηση στην ερώτηση τι είναι το "knowhere" θα ήταν μια νέα ερώτηση: πού είναι το knowhere; Φωτό: Κατερίνα Φαρφαρά/ LIFO


Στη σκηνή θα δεις ένα αυτοκίνητο μπροστά από μία οθόνη. Είναι το σκηνικό για το γύρισμα ενός ντοκιμαντέρ. Εκεί, μαζί με τους τρεις περφόρμερ-επιβάτες του αυτοκινήτου βρίσκεται και το κινηματογραφικό συνεργείο. Στην οθόνη καταλήγουν εικόνες που προέρχονται από διαφορετικές πηγές. Κάμερες έχουν οι ηθοποιοί αλλά και το "κινηματογραφικό συνεργείο". Υπάρχει και το υλικό που έχουμε μαζέψει σε όλη τη διάρκεια των προβών από βίντεο που έχουμε τραβήξει ή κατεβάσει από το Ίντερνετ. Αυτές οι διαφορετικές πηγές μοντάρονται ζωντανά στην κινηματογραφική οθόνη του Χώρου Δ. Ο θεατής έχει να παρατηρήσει τη σκηνική δράση παράλληλα με τις διαφορετικές "ματιές" της οθόνης. Το σάουντρακ είναι ζωντανό. Ξεδιπλώνεται μαζί με τον ήχο της παράστασης ζωντανά. Η μουσική και το sound design είναι κατά κάποιον τρόπο άλλος ένας περφόρμερ. Αυτός είναι ο τρόπος μας. Μας αρέσει να το λέμε "κινηματογράφο σε πραγματικό χρόνο"».


«Το σινεμά παίζει μεγάλο ρόλο στην παράσταση. Δεν είναι κι αυτό όμως ένα μέσο προπαγάνδας;». «Όλες οι κινηματογραφικές ταινίες είναι προπαγανδιστικές ταινίες. Είτε φέρουν τις ατομικές πεποιθήσεις κάποιου ή το συλλογικό φαντασιακό μιας ομάδας ή προπαγανδίζουν κάποιον ιδεολογικό ή πολιτισμικό μηχανισμό. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην υπηρεσία του κράτους».


Μιλάμε για την επιστημονική φαντασία και όλα αυτά που κάποτε χαρακτηρίζονταν φανταστικά και σήμερα έχουν σχεδόν όλα επαληθευτεί. Μήπως αυτό που λέμε «επιστημονική φαντασία» δεν είναι και τόσο φαντασία τελικά; «Στην περίπτωση του Road to Knowhere δεν μιλάμε τόσο για επιστημονική φαντασία αλλά περισσότερο για μια υποθετική φαντασία που ήδη βιώνουμε» εξηγούν. «Παρ' όλα αυτά, είμαστε θαυμαστές του Philip K. Dick και μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι είμαστε "παιδιά" του Norman Spinrand κι έχουμε ξεκοκαλίσει τους Πράκτορες του χάους ή το Τζακ Μπάρον και η αιωνιότητα. Δεν πρέπει να αφήσουμε απ' έξω βέβαια και τους Μπάροουζ και Μπάλαρντ αλλά και τους σύγχρονους Neal Stephenson με το Snowcrash ή τον China Miéville με το The City and the City.


«Τι είναι το Knowhere;». «Στα '70s o Jimmy Reid σχεδίασε τη διάσημη πανκ εικόνα των δύο λεωφορείων. Το ένα έγραφε "boredom" και το άλλο "nowhere". Ήταν η στιγμή εκείνη κατά την οποία το πανκ περιγραφόταν ως το παρόν ενός στοιχειωμένου παρελθόντος. Το 2014 ο Mark Fisher έγραψε ένα βιβλίο γύρω από φαντάσματα, κατάθλιψη και στοιχειωμένες ψυχές. Πάλι ήταν βασισμένο σε δύο διαφορετικές διαδρομές: η μία σε έστελνε στα non-places και η άλλη στα non-events. Εδώ το παρόν είχε καταληφθεί από ένα στοιχειωμένο μέλλον. Το 2015 oι Erasers στο Road to Knowhere βασίζονται στην ταύτιση/σύμπτωση του παρελθόντος και του μέλλοντος. Η διαδρομή δεν είναι νέα. Είναι η αναίρεση του παρόντος μας. Η απάντηση στην ερώτηση τι είναι το "knowhere" θα ήταν μια νέα ερώτηση: πού είναι το knowhere;»


19 Ιουλίου, Πειραιώς 260, Χώρος Δ

Road to Knowhere, ένα οπτικοακουστικό αφήγημα δρόμου βασισμένο σε μια ιδέα των Γιώργου Κακανάκη, Μάκη Κεντεποζίδη, Γιώργου Κωνσταντινίδη
Σκηνοθεσία: The Erasers

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ