Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ

Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Ο τίτλος του θεάματος δηλώνει τη σκέψη πίσω από την πράξη: «A O Lang Pho» σημαίνει Από το χωριό στους δρόμους της πόλης...
0

Τέσσερις καλλιτέχνες του τσίρκου, με εκπαίδευση και εμπειρία στις ευρωπαϊκές και αμερικανικές σκηνές αλλά και γνώση της μακράς παράδοσης της ακροβατικής τέχνης στις χώρες της ανατολικής Ασίας, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις του, σε μια εναλλακτική μορφή τσιρκολάνικου θεάματος, στον αντίποδα του εμπορικού, παρηκμασμένου, συχνά κακόγουστου τσίρκου που εξακολουθεί να υπάρχει σε διάφορες χώρες και πόλεις του κόσμου.


Οι αδελφοί Νguyen Nhat Ly, Νguyen Lan Maurice και Νguyen Tan Loc και ο Tuan Le ακολουθούν τον δρόμο του Νέου Τσίρκου (Νouveau Cirque): το θέαμα υπηρετεί μια βασική ιδέα, ένα σενάριο στο οποίο εντάσσονται τα επιμέρους ακροβατικά νούμερα. Η μουσική έχει έντονη συμβολή στην κινητική δραματουργία: εκτελείται ζωντανά και ακολουθεί τη σκηνική δράση από την αρχή έως το τέλος. Δεν υπάρχουν νούμερα με ζώα και οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν έχουν πολλαπλές δεξιότητες, είναι ακροβάτες, αθλητές, χορευτές και περφόρμερ μαζί.

Tο εικοσαμελές σύνολο από το Βιετνάμ φτιάχνει μια χειροποίητη παράσταση που ενδιαφέρεται να συνδυάσει την Ιστορία της χώρας από την οποία προέρχονται με την κινητική ποίηση των ακροβατικών, των πολεμικών τεχνών και των χορευτών του δρόμου.


Σε αντίθεση, ωστόσο, με τις υπερπαραγωγές των γνωστών «βιομηχανοποιημένων» παραστάσεων καναδέζικου τύπου, το εικοσαμελές σύνολο από το Βιετνάμ που θα δούμε στην Πειραιώς 260 φτιάχνει μια χειροποίητη παράσταση που ενδιαφέρεται να συνδυάσει την Ιστορία της χώρας από την οποία προέρχονται με την κινητική ποίηση των ακροβατικών, των πολεμικών τεχνών και των χορευτών του δρόμου.


Ο τίτλος του θεάματος δηλώνει τη σκέψη πίσω από την πράξη: A O Lang Pho σημαίνει Από το χωριό στους δρόμους της πόλης. Σε όλη τη μακρά Ιστορία του το Βιετνάμ υπήρξε μια αγροτική χώρα, με μεγάλη παραγωγή ρυζιού και τσαγιού. Η καταστροφή που επέφερε στην αγροτική οικονομία της χώρας ο πόλεμος του Βιετνάμ ήταν τεράστια. Δραστικές αλλαγές σημειώθηκαν και σταδιακά από τη δεκαετία του '80 το Βιετνάμ ακολούθησε τον δρόμο της ελεύθερης αγοράς, των ιδιωτικοποιήσεων και της βιομηχανοποίησης, της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών και της τουριστικής βιομηχανίας.
Στην παράσταση A O Lang Pho θα δούμε πώς το παραδοσιακό βιετναμέζικο χωριό, στη ζωή του οποίου βασική πρώτη ύλη ήταν το μπαμπού, αντικρίζει τον θορυβώδη, βίαιο κόσμο των σύγχρονων πόλεων. Βασικό σκηνικό αντικείμενο γίνεται το στρογγυλό καλάθι από μπαμπού και τα ίδια τα καλάμια, με τα οποία στήνονται επί τόπου σκηνικά (και πάνω στα οποία θα παρασταθούν μικρές σκηνές της ζωής στους αγροτικούς οικισμούς, που χάθηκαν). Κύκλοι και κάθετοι άξονες (καλάθια και καλάμια), άλλα παραδοσιακά αντικείμενα/εργαλεία από μπαμπού, θα αποτελέσουν τα μόνα, ταπεινά, μέσα που χρειάζονται οι καλλιτέχνες της ομάδας για να μαγέψουν το κοινό. Τέσσερις μουσικοί επί σκηνής οδηγούν τη χορογραφημένη κίνησή τους με συνθέσεις εμπνευσμένες από την παραδοσιακή μουσική του νότιου Βιετνάμ (ένα είδος μουσικού θεάτρου που λέγεται Cai Luong). Στο τέλος, βέβαια, μια χορευτική σκηνή χιπ-χοπ θα δηλώσει ότι η μοντέρνα δυτική επιρροή έχει εγκατασταθεί, έχοντας προκαλέσει ήδη μεγάλες αλλαγές και πολιτιστικές αλλοιώσεις στον τρόπο ζωής και στους ανθρώπους της πανέμορφης και πολύπαθης χώρας.

Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter

Νέο Βιετναμέζικο Τσίρκο: TUAN LE - NGUYEN NHAT LY -NGUYEN LAN MAURICE - NGUYEN TAN LOC
Από το χωριό στους δρόμους της πόλης
30 Ιουνίου & 1-2 Ιουλίου


ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
Στάση ΗΣΑΠ Καλλιθέα
Xώρος Δ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ