Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ

Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Ο τίτλος του θεάματος δηλώνει τη σκέψη πίσω από την πράξη: «A O Lang Pho» σημαίνει Από το χωριό στους δρόμους της πόλης...
0

Τέσσερις καλλιτέχνες του τσίρκου, με εκπαίδευση και εμπειρία στις ευρωπαϊκές και αμερικανικές σκηνές αλλά και γνώση της μακράς παράδοσης της ακροβατικής τέχνης στις χώρες της ανατολικής Ασίας, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις του, σε μια εναλλακτική μορφή τσιρκολάνικου θεάματος, στον αντίποδα του εμπορικού, παρηκμασμένου, συχνά κακόγουστου τσίρκου που εξακολουθεί να υπάρχει σε διάφορες χώρες και πόλεις του κόσμου.


Οι αδελφοί Νguyen Nhat Ly, Νguyen Lan Maurice και Νguyen Tan Loc και ο Tuan Le ακολουθούν τον δρόμο του Νέου Τσίρκου (Νouveau Cirque): το θέαμα υπηρετεί μια βασική ιδέα, ένα σενάριο στο οποίο εντάσσονται τα επιμέρους ακροβατικά νούμερα. Η μουσική έχει έντονη συμβολή στην κινητική δραματουργία: εκτελείται ζωντανά και ακολουθεί τη σκηνική δράση από την αρχή έως το τέλος. Δεν υπάρχουν νούμερα με ζώα και οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν έχουν πολλαπλές δεξιότητες, είναι ακροβάτες, αθλητές, χορευτές και περφόρμερ μαζί.

Tο εικοσαμελές σύνολο από το Βιετνάμ φτιάχνει μια χειροποίητη παράσταση που ενδιαφέρεται να συνδυάσει την Ιστορία της χώρας από την οποία προέρχονται με την κινητική ποίηση των ακροβατικών, των πολεμικών τεχνών και των χορευτών του δρόμου.


Σε αντίθεση, ωστόσο, με τις υπερπαραγωγές των γνωστών «βιομηχανοποιημένων» παραστάσεων καναδέζικου τύπου, το εικοσαμελές σύνολο από το Βιετνάμ που θα δούμε στην Πειραιώς 260 φτιάχνει μια χειροποίητη παράσταση που ενδιαφέρεται να συνδυάσει την Ιστορία της χώρας από την οποία προέρχονται με την κινητική ποίηση των ακροβατικών, των πολεμικών τεχνών και των χορευτών του δρόμου.


Ο τίτλος του θεάματος δηλώνει τη σκέψη πίσω από την πράξη: A O Lang Pho σημαίνει Από το χωριό στους δρόμους της πόλης. Σε όλη τη μακρά Ιστορία του το Βιετνάμ υπήρξε μια αγροτική χώρα, με μεγάλη παραγωγή ρυζιού και τσαγιού. Η καταστροφή που επέφερε στην αγροτική οικονομία της χώρας ο πόλεμος του Βιετνάμ ήταν τεράστια. Δραστικές αλλαγές σημειώθηκαν και σταδιακά από τη δεκαετία του '80 το Βιετνάμ ακολούθησε τον δρόμο της ελεύθερης αγοράς, των ιδιωτικοποιήσεων και της βιομηχανοποίησης, της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών και της τουριστικής βιομηχανίας.
Στην παράσταση A O Lang Pho θα δούμε πώς το παραδοσιακό βιετναμέζικο χωριό, στη ζωή του οποίου βασική πρώτη ύλη ήταν το μπαμπού, αντικρίζει τον θορυβώδη, βίαιο κόσμο των σύγχρονων πόλεων. Βασικό σκηνικό αντικείμενο γίνεται το στρογγυλό καλάθι από μπαμπού και τα ίδια τα καλάμια, με τα οποία στήνονται επί τόπου σκηνικά (και πάνω στα οποία θα παρασταθούν μικρές σκηνές της ζωής στους αγροτικούς οικισμούς, που χάθηκαν). Κύκλοι και κάθετοι άξονες (καλάθια και καλάμια), άλλα παραδοσιακά αντικείμενα/εργαλεία από μπαμπού, θα αποτελέσουν τα μόνα, ταπεινά, μέσα που χρειάζονται οι καλλιτέχνες της ομάδας για να μαγέψουν το κοινό. Τέσσερις μουσικοί επί σκηνής οδηγούν τη χορογραφημένη κίνησή τους με συνθέσεις εμπνευσμένες από την παραδοσιακή μουσική του νότιου Βιετνάμ (ένα είδος μουσικού θεάτρου που λέγεται Cai Luong). Στο τέλος, βέβαια, μια χορευτική σκηνή χιπ-χοπ θα δηλώσει ότι η μοντέρνα δυτική επιρροή έχει εγκατασταθεί, έχοντας προκαλέσει ήδη μεγάλες αλλαγές και πολιτιστικές αλλοιώσεις στον τρόπο ζωής και στους ανθρώπους της πανέμορφης και πολύπαθης χώρας.

Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter
Πανέμορφο, χειροποίητο τσίρκο από το Βιετνάμ Facebook Twitter

Νέο Βιετναμέζικο Τσίρκο: TUAN LE - NGUYEN NHAT LY -NGUYEN LAN MAURICE - NGUYEN TAN LOC
Από το χωριό στους δρόμους της πόλης
30 Ιουνίου & 1-2 Ιουλίου


ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
Στάση ΗΣΑΠ Καλλιθέα
Xώρος Δ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ