Situation Rooms

Situation Rooms Facebook Twitter
0
Situation Rooms Facebook Twitter
Φωτό: Pigi Psimenou

«Για εμάς, το μεγάλο ερώτημα είναι με ποιον τρόπο θα σώσουμε το θέατρο, κάνοντάς το πιο ενδιαφέρον. Είναι μια σπουδαία μορφή τέχνης ακριβώς επειδή προσφέρει τη δυνατότητα να ακούσουμε ο ένας τον άλλον και με αφορμή ένα καλό έργο να γίνουμε τρελοί και άγριοι. Δεν υπάρχει πάντα κάποιος ιδιαίτερος λόγος για ηθικοπλαστικές και συγκινητικές ιστορίες. Αντιθέτως, υπάρχουν νέες φόρμες με ευρεσιτεχνίες, δηλαδή μια εξέλιξη του θεάτρου, όπως το να είσαι περιτριγυρισμένος από μόνιτορ ή τέσσερις άνθρωποι να κάθονται σε ένα τρένο και ο καθένας να κοιτάζει κάτι διαφορετικό» εξηγεί ο Ντάνιελ Βέτζελ, ένας από τους συνιδρυτές και συνδημιουργούς της περίφημης ομάδας θεάτρου-ντοκιμαντέρ RiminiProtokoll από τη Γερμανία, η οποία πριν από τέσσερα χρόνια είχε στήσει στο Ηρώδειο την παράσταση Ο Προμηθέας στην Αθήνα στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ναι, αλλά το θέατρο δεν είναι πάνω απ’ όλα λόγος, ένα κείμενο; «Δουλεύω με τον λόγο, μέσα από τους ανθρώπους που εμπλέκονται σε αυτό. Συζήτησα ατέλειωτες ώρες με την οικογένεια από το Σουδάν ή με τον Ισραηλινό φαντάρο, περί τις 20. Αυτό σημαίνει ότι στην πορεία πρέπει να γράψω το κείμενο που θα ακουστεί. Δεν λέω ότι πρόκειται για συγγραφή θεατρικού έργου, αλλά οπωσδήποτε είναι υλικό παράστασης. Όποτε προσπαθώ να εξηγήσω σε έναν ταξιτζή τι ακριβώς κάνουμε –μιλάω συχνά σε ταξιτζήδες–, για να του δώσω να καταλάβει, λέω το εξής απλό: “Θα προτιμούσα να δουλέψω μαζί σου παρά με έναν ηθοποιό, γιατί βρίσκω πολύ πιο ενδιαφέροντα αυτά που έχεις να μου πεις εσύ από τον ηθοποιό που θα σε υποδυθεί. Ένας άλλος σκηνοθέτης θα έλεγε για έναν ηθοποιό ότι τον βρίσκει ιδανικό για τον ρόλο του ταξιτζή. Για μένα, ο ιδανικός ταξιτζής είναι ένας αληθινός ταξιτζής».

Situation Rooms Facebook Twitter
Φωτό: Pigi Psimenou
 

Πιστοί στο είδος του θεάτρου που έχουν επιλέξει να κάνουν, δηλαδή θέατρο-ντοκιμαντέρ, αλλά πολύ διαφορετικό από εκείνο προηγούμενων δεκαετιών, όπου ηθοποιοί υποδύονταν «πρωταγωνιστές» κάποιων καταστάσεων, η πρωτοποριακή ομάδα προτιμάει να φέρνει τους ίδιους τους «πρωταγωνιστές» της ζωής στη σκηνή. Αληθινούς χαρακτήρες που είτε η επαγγελματική τους ιδιότητα είτε η κοινωνική τους θέση τούς κάνουν ενδιαφέροντες και μέρος ενός θεματικού παζλ που η ομάδα θέλει να παρουσιάσει σε θεατρική μορφή. Αυτήν τη φορά καταπιάνονται με το διεθνές και πανανθρώπινο θέμα των όπλων, της βίας και των πολέμων. Το πολυβίντεο-θέαμα/ multiplayer video-piece Situation Rooms είναι ένα πραγματικό παζλ καταστάσεων, θυμάτων και θυτών μέσα από το οποίο ουσιαστικά αποδεικνύεται ότι πολύ απλά αποτελεί τη βάση ή το φόντο ολόκληρου του διεθνούς μας συστήματος αλληλοχρηματοδότησης και αλληλοστήριξης μεταξύ βιομηχανιών, πολιτικής εξουσίας, ξεπλύματος και εξόντωσης ανθρώπινων ζωών – κοντολογίς, ολόκληρο το πολιτικοκοινωνικό μας οικοδόμημα.

Μέσα σε ένα μια εγκατάσταση 10x50 με δύο επίπεδα (κάτι μεταξύ σκηνογραφίας θεάτρου και κινηματογραφικού πλατό) «διαδραματίζεται» ένα «θέαμα» μιας ώρα και δέκα λεπτών, στο οποίο οι «θεατές» είναι και οι δρώντες σε αυτήν τη διαδραστική εμπειρία. Αποκλειστικά 20 άτομα κάθε φορά με ένα iΡad ανά χείρας και ακουστικά στ’ αυτιά καλούνται να εισβάλουν στο πλατό από διαφορετικές πόρτες ο καθένας και να ακολουθήσουν τις οδηγίες-ιστορίες των χαρακτήρων που οι RiminiProtokoll έχουν βιντεοσκοπήσει μέσα στο ίδιο ακριβώς σκηνικό και ενώ υποδύονται τους εαυτούς τους μέσα από μαρτυρίες ζωής. Ένας δικηγόρος από το Πακιστάν που υπερασπίζεται θύματα που έχουν χτυπηθεί από μη επανδρωμένα αεροπλάνα-drones στα σύνορα με την Ινδία, ένας δημοσιογράφος από το Νότιο Σουδάν, ένας πολεμικός φωτορεπόρτερ, ένας Μεξικανός πρώην έμπορος ναρκωτικών, ένας χειρουργός των Γιατρών χωρίς Σύνορα, ένας Σύριος πρόσφυγας, ένας Ινδός αξιωματικός χειριστής drones, μία οικογένεια Σουδανών που προσπαθεί να αποδράσει από τη Λιβύη στην Ιταλία, μία Ρωσίδα εργαζόμενη σε κυλικείο εργοστασίου όπλων, ένας Γερμανός βουλευτής ακτιβιστής του κόμματος DieLinke, ένα παιδί πολεμιστής από το Κονγκό, ένας εκπαιδευτής σκοποβολής, ένας έμπορος προστατευτικών αξεσουάρ και πρώην λεγεωνάριος, ένας χάκερ, ένας εργαζόμενος σε εργοστάσιο όπλων, ένας κληρικός και, τέλος, ένας πρώην φαντάρος του ισραηλινού στρατού καταθέτουν τις σοκαριστικές ιστορίες τους. Και όση ώρα παίρνουμε τη θέση τους μέσα στο δαιδαλώδες σκηνικό, μπαινοβγαίνοντας στα δωμάτια αυτά που τους αντιπροσωπεύουν, άλλοτε σε μια σκηνή-αυτοσχέδιο χειρουργείο, άλλοτε ως ελεύθεροι σκοπευτές στη Λωρίδα της Γάζα, σε ένα νεκροταφείο κάπου στο Μεξικό, σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό στο Σουδάν, σε πολυτελή γραφεία βιομηχανιών ή σε ένα μόνιτορ που στοχεύει κινούμενες απειλητικές κινήσεις στα σύνορα Ινδίας - Πακιστάν, (συνολικά 15 διαφορετικοί χώροι), αυτό το διαδραστικό «video game»-installation, οι διάφορες πραγματικότητες ξεδιπλώνονται και διαπιστώνεις όλα όσα απαρτίζουν αυτό το «θέατρο του πολέμου».

 

Situation Rooms Facebook Twitter
Φωτό: Pigi Psimenou

Παντρεμένος με Ελληνίδα, ο Ντάνιελ ομολογεί ότι θα ήθελε να συμπεριλάβει στο έργο και την Ελλάδα, αφού «στην Ελλάδα συμβαίνει το σούπερ παράδοξο, ότι έχει έναν στρατό που αγοράζει περισσότερα όπλα απ’ όσα η χώρα παράγει. Μίλησα με έναν από τον χώρο κατασκευής τανκς στη Γερμανία και μου ομολόγησε ότι η παραγωγή έχει μειωθεί κι έτσι κάνουν αγώνα να βρουν νέους πελάτες για εξαγωγή. Πριν από μερικά χρόνια η Γερμανία εξήγε τανκς στη Σαουδική Αραβία, μια χώρα όπου ακόμα απαγορεύεται στις γυναίκες να οδηγούν. Πώς έκαναν κάτι τέτοιο; Φυσικά, ζητούν την άδεια από την κυβέρνηση, η οποία παραπέμπει το θέμα σε μυστική επιτροπή ειδικών που δεν έχει, όμως, υποχρέωση να ανακοινώνει τις αποφάσεις της! Υπάρχουν αντιδράσεις αλλά και άλλοι τόσοι που υπερασπίζονται αυτές τις τακτικές, καθώς ισχυρίζονται ότι αν δεν το κάνουν εκείνοι, κάποιος άλλος θα αρπάξει την ευκαιρία και θα χαθούν θέσεις εργασίας. Η απάντηση του βουλευτή-ακτιβιστή είναι “κοιτάξτε την περίπτωση της Ιαπωνίας, που έχει να πουλήσει όπλα από το 1945”».

Σε μια άλλη περίπτωση παρακολουθούμε έναν ιερωμένο που μεγάλωσε στο Oberndorf, ένα χωριό του οποίου ολόκληρος σχεδόν ο πληθυσμός εργάζεται στη μεγαλύτερη βιομηχανία όπλων της Γερμανίας. Εκεί δούλευε ο παππούς του, εκεί και ο πατέρας, και ο ίδιος ακόμα ως έφηβος. Τη εποχή του Τρίτου Ράιχ η βιομηχανία αυτή απασχολούσε 11.000 εργάτες. Μέρος του εργοστασίου καταστράφηκε στον πόλεμο αλλά ξαναχτίστηκε, άλλαξε όνομα και σήμερα εξάγει όπλα σε 80 χώρες. Έχοντας εργαστεί ως ιεραπόστολος στην Αφρική, με το που επέστρεψε ανήγαγε σε αποστολή ζωής το να σταματήσει την παραγωγή όπλων. Δέχεται καθημερινά απειλές και φραστικές επιθέσεις.

Επιδίωξε η ομάδα να εντάξει εκπροσώπους βιομηχανιών; Ο Ντάνιελ λέει: «Μιλήσαμε με ένα από τα σημαντικότερα στελέχη στη Γερμανία. Μας είπε ότι του αρέσει η δουλειά μας πολύ, αλλά θα ήταν αδύνατο να συμμετάσχει, καθώς το κοινό μας είναι κυρίως αριστεριστές. Επέμενα ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε τι είχε να μας πει. «Δεν είμαι τρελός» απάντησε. Ηχογράφησα τη συζήτησή μας και του έστειλα την εκδοχή που θα ήθελα να διαβάσει, ελπίζοντας ότι θα τον έπειθα. Στάθηκε αδύνατον».

Ο νεαρός Ισραηλινός είναι μια άλλη αμφιλεγόμενη περίπτωση. Όπως όλοι οι συνάδελφοί του, πρέπει να είναι ξαπλωμένος 72 ώρες (ξαπλώνει και ο θεατής μπρούμυτα), με το στόχαστρο της κάννης του απέναντι από τον διαχωριστικό φράχτη που χωρίζει το Ισραήλ από τη Γάζα, αναλαμβάνοντας προσωπικά την ευθύνη να αποφασίσει αν θα πυροβολήσει οτιδήποτε κινηθεί. Μπορεί να είναι ένα παιδί που παίζει, μια γριά γυναίκα αλλά και μια ενέδρα. «Πιστεύει στην πατρίδα του και ότι οι υπηρεσίες του βοηθούν τη δημοκρατία. Παραμένει, βέβαια, ένας ελεύθερος σκοπευτής που πιθανόν να έχει σκοτώσει άθελά του και αθώους» λέει ο Ντάνιελ.

Situation Rooms Facebook Twitter
Φωτό: Pigi Psimenou

Ως ομάδα, ενδιαφέρονται περισσότερο για το αισθητικό αποτέλεσμα ή για το πολιτικό μήνυμα; «Για να είμαι εντελώς ειλικρινής, αποφεύγουμε να διαχωρίσουμε το ένα από το άλλο. Θεωρώ ότι είμαστε όλοι πολιτικά όντα που προσπαθούμε να καταλάβουμε τον κόσμο. Μας ενδιαφέρει πάρα πολύ με ποιον τρόπο η πολιτική επεμβαίνει στην προσωπική μας ζωή και πώς ή προσωπική ζωή γίνεται πολιτική. Στην κοινωνία τα πάντα συνδέονται οπότε όλα είναι πολιτική. Για μένα θέατρο είναι να σταθεί ένας στρατιώτης στη σκηνή και να πει “Έχω κάτι να σας πω”. Τώρα βρήκαμε αυτό το μπαούλο με θησαυρό σε ένα νησί και να σκεφτήκαμε “ουάου, μπορούμε να το μετατρέψουμε σε θέατρο, είναι υπέροχο!”. Αλλά δεν κάναμε αυτή την παράσταση με την πρόθεση ενός πολιτικού μηνύματος. Δεν κάνουμε πολιτικό θέατρο με την έννοια της προπαγάνδας. Το θέατρο που κάνουμε είναι πολιτικό, ακριβώς γιατί ο συμμετέχων θεατής μπαίνει στη θέση του κάθε χαρακτήρα».

Θα πεις κανείς, το Situation Rooms είναι θέατρο ή κάτι άλλο; Η σκηνή όπου βρίσκεσαι μέσα στο σκηνικό-σαλονάκι της οικογένειας των Σουδανών από τη Λιβύη, με τα παιδιά να παίζουν στο βίντεο και τους γονείς να αφηγούνται, σε κάνει να αισθάνεσαι ότι ζεις μαζί τους σε ένα θεατροποιημένο, βιντεοσκοπημένο ντοκιμαντέρ.

FFF | Rimini Protokoll: Situation Rooms

27 Απριλίου-3 Μαΐου

14:00, 16:00, 18:00, 20:00, 22:00

Κέντρο Πολιτισµού «Ελληνικός Κόσµος», Πειραιώς 254

 Η εκδήλωση εντάσσεται στον Κύκλο «Fast Forward Festival»

www.sgt.gr

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ