Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει Facebook Twitter
0
Ποιος είναι ο ελάχιστος εαυτός;

Επειδή είναι τόσο ελάχιστος που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι, μόνο υποθετικά μπορεί να τον περιγράψει κανείς.

Μήπως στο μυαλό σου συναντιέται κάπου με τον «Διάφανο»; Ή με τον «Σαμάνο»; Είναι, τελικά, ο άνθρωπος με κάποιο τρόπο το κέντρο της τραγουδοποιίας σου;

Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού από άνθρωπο εκπορεύεται και σε ανθρώπους απευθύνεται, αλλά όχι περιγράφοντας τα συναισθήματά τους.

Πώς θα περιέγραφες τον καινούργιο σου δίσκο;

Είμαι σε αδυναμία να τον περιγράψω. Και δεν χρειάζεται μάλλον. Ας αφήσουμε το κάθε τραγούδι να διεκδικήσει τη δικιά του ατμόσφαιρα από τους ακροατές. Τεχνικά μόνο θα έλεγα ότι χαρακτηρίζεται από τη χρήση (με κάθε δυνατό τρόπο) του βιολιού και της βιόλας του Φώτη Σιώτα, που είναι και ο βασικός ενορχηστρωτής, καθώς και από υπερβολική δόση Θανάση στο τραγούδισμα (πράγμα που δεν πρόκειται να ξαναγίνει).

Έχεις και στο παρελθόν αφήσει την ενορχήστρωση των τραγουδιών σου σε άλλους μουσικούς. Τώρα, την αναλαμβάνει ο Σιώτας. Για ποιον λόγο σου αρέσει να δίνεις αυτόν το ρόλο σε άλλους;

Δίνω ενορχηστρώσεις σε μουσικούς που εκτιμώ και που νομίζω ότι μπορούν να με εκπλήξουν με την ευρηματικότητά τους. Είναι και λίγο παιχνίδι η όλη φάση.

Η συνεργασία σου με την Inner Ear πώς προέκυψε;

Υπήρχε από παλιότερα μια ανεπίσημη πρόταση. Έτσι, όταν δεν βρέθηκε κοινός τόπος με τη Lyra, δεν απευθύνθηκα σε κάποια άλλη «μεγάλη» εταιρεία. Προτίμησα την Inner Ear γιατί μου άρεσαν οι εκδόσεις της και γιατί οι άνθρωποί της είχαν το θάρρος να ποντάρουν σ' αυτούς τους δύσκολους για τη δισκογραφία καιρούς σε μια ακριβή παραγωγή. Ελπίζω ο κόσμος να στηρίξει την προσπάθεια.

Πώς θα χαρακτήριζες την Αθήνα με δυο λόγια;

Από λαφίνα που 'ταν στην αρχή έγινε αλαφιασμένη.

Έχεις επιλέξει να ζήσεις μακριά από τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Έχεις αρκετές φορές μιλήσει για τα πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής. Υπάρχουν και μειονεκτήματα;

Τα μειονεκτήματα είναι μικρότερης σημασίας, αλλά υπάρχουν. Όσον αφορά τη δραστηριότητά μου, είναι πολύ μεγαλύτερη η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλω για να φτιάξω έναν δίσκο ή να κάνω κάποιες εμφανίσεις. Επίσης, δεν έχω πρόσβαση σε καλλιτεχνικά δρώμενα που θα ήθελα να παρακολουθήσω. Όσο, δε, αφορά τα γενικά, οι κοινωνικοί αγώνες φτάνουν ως απόηχος ή στρεβλά μέσα από τα αστικά μέσα ενημέρωσης. Επίσης, η ιατρική περίθαλψη είναι υποτυπώδης.

Τον τελευταίο χρόνο αντιμετωπίζουμε τη μια «καυτή πατάτα» μετά την άλλη. Η τελευταία αφορά το μεταναστευτικό. Θα ήθελες να πάρεις κι εσύ θέση;

Δεν χρειάζεται να το σκεφτώ. Όποια κι αν είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται, πάνω απ' όλα βάζω την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Τα σύνορα είναι μια κατάσταση μεταβλητή στους αιώνες και μάλιστα παράγωγο της ενστικτώδους και σκοτεινής πλευράς του ανθρώπου κι όχι επίτευγμα της πνευματικής του ανέλιξης. Για περισσότερα, παραπέμπω στην «Ερώτηση Κρίσεως», μικρό τραγουδάκι που περιλαμβάνεται στον νέο δίσκο. Και να μην ξεχνάμε ότι οφείλουμε την ύπαρξή μας ως είδος στη μετανάστευση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ