Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου λέει Facebook Twitter
0
Ποιος είναι ο ελάχιστος εαυτός;

Επειδή είναι τόσο ελάχιστος που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι, μόνο υποθετικά μπορεί να τον περιγράψει κανείς.

Μήπως στο μυαλό σου συναντιέται κάπου με τον «Διάφανο»; Ή με τον «Σαμάνο»; Είναι, τελικά, ο άνθρωπος με κάποιο τρόπο το κέντρο της τραγουδοποιίας σου;

Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού από άνθρωπο εκπορεύεται και σε ανθρώπους απευθύνεται, αλλά όχι περιγράφοντας τα συναισθήματά τους.

Πώς θα περιέγραφες τον καινούργιο σου δίσκο;

Είμαι σε αδυναμία να τον περιγράψω. Και δεν χρειάζεται μάλλον. Ας αφήσουμε το κάθε τραγούδι να διεκδικήσει τη δικιά του ατμόσφαιρα από τους ακροατές. Τεχνικά μόνο θα έλεγα ότι χαρακτηρίζεται από τη χρήση (με κάθε δυνατό τρόπο) του βιολιού και της βιόλας του Φώτη Σιώτα, που είναι και ο βασικός ενορχηστρωτής, καθώς και από υπερβολική δόση Θανάση στο τραγούδισμα (πράγμα που δεν πρόκειται να ξαναγίνει).

Έχεις και στο παρελθόν αφήσει την ενορχήστρωση των τραγουδιών σου σε άλλους μουσικούς. Τώρα, την αναλαμβάνει ο Σιώτας. Για ποιον λόγο σου αρέσει να δίνεις αυτόν το ρόλο σε άλλους;

Δίνω ενορχηστρώσεις σε μουσικούς που εκτιμώ και που νομίζω ότι μπορούν να με εκπλήξουν με την ευρηματικότητά τους. Είναι και λίγο παιχνίδι η όλη φάση.

Η συνεργασία σου με την Inner Ear πώς προέκυψε;

Υπήρχε από παλιότερα μια ανεπίσημη πρόταση. Έτσι, όταν δεν βρέθηκε κοινός τόπος με τη Lyra, δεν απευθύνθηκα σε κάποια άλλη «μεγάλη» εταιρεία. Προτίμησα την Inner Ear γιατί μου άρεσαν οι εκδόσεις της και γιατί οι άνθρωποί της είχαν το θάρρος να ποντάρουν σ' αυτούς τους δύσκολους για τη δισκογραφία καιρούς σε μια ακριβή παραγωγή. Ελπίζω ο κόσμος να στηρίξει την προσπάθεια.

Πώς θα χαρακτήριζες την Αθήνα με δυο λόγια;

Από λαφίνα που 'ταν στην αρχή έγινε αλαφιασμένη.

Έχεις επιλέξει να ζήσεις μακριά από τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Έχεις αρκετές φορές μιλήσει για τα πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής. Υπάρχουν και μειονεκτήματα;

Τα μειονεκτήματα είναι μικρότερης σημασίας, αλλά υπάρχουν. Όσον αφορά τη δραστηριότητά μου, είναι πολύ μεγαλύτερη η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλω για να φτιάξω έναν δίσκο ή να κάνω κάποιες εμφανίσεις. Επίσης, δεν έχω πρόσβαση σε καλλιτεχνικά δρώμενα που θα ήθελα να παρακολουθήσω. Όσο, δε, αφορά τα γενικά, οι κοινωνικοί αγώνες φτάνουν ως απόηχος ή στρεβλά μέσα από τα αστικά μέσα ενημέρωσης. Επίσης, η ιατρική περίθαλψη είναι υποτυπώδης.

Τον τελευταίο χρόνο αντιμετωπίζουμε τη μια «καυτή πατάτα» μετά την άλλη. Η τελευταία αφορά το μεταναστευτικό. Θα ήθελες να πάρεις κι εσύ θέση;

Δεν χρειάζεται να το σκεφτώ. Όποια κι αν είναι τα προβλήματα που παρουσιάζονται, πάνω απ' όλα βάζω την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Τα σύνορα είναι μια κατάσταση μεταβλητή στους αιώνες και μάλιστα παράγωγο της ενστικτώδους και σκοτεινής πλευράς του ανθρώπου κι όχι επίτευγμα της πνευματικής του ανέλιξης. Για περισσότερα, παραπέμπω στην «Ερώτηση Κρίσεως», μικρό τραγουδάκι που περιλαμβάνεται στον νέο δίσκο. Και να μην ξεχνάμε ότι οφείλουμε την ύπαρξή μας ως είδος στη μετανάστευση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ