Η φωτεινή ποπ της Dua Lipa είναι βάλσαμο μέσα στην καραντίνα Facebook Twitter
H Dua Lipa γιορτάζει τη σεξουαλικότητα και προπαντός τον φεμινισμό της με υποδειγματικά ποπ κομμάτια.

Η φωτεινή ποπ της Dua Lipa είναι βάλσαμο μέσα στην καραντίνα

2

Αυτή την εποχή η μουσική βιομηχανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση της από την άνοδο του streaming. Τα περισσότερα φεστιβάλ ανά την υφήλιο ακυρώνονται ή μεταφέρονται σε νέες ημερομηνίες. Όπως φαίνεται, ένας εμπορικός καλλιτέχνης χρειάζεται τεράστια τόλμη για να κυκλοφορήσει νέα δουλειά σε τόσο παράξενους καιρούς. Πρώτον, επειδή είναι δύσκολο να αφουγκραστεί τον παλμό του κόσμου αυτήν τη στιγμή, οπότε ίσως να πατώσει, και δεύτερον επειδή μπορεί να μην αποφύγει το κράξιμο.


Όπως γράψαμε πρόσφατα, ο Weeknd δέχτηκε οξύτατη κριτική από διάφορα μέσα που ψιλοέθαψαν το εξαιρετικό, παρ' όλα αυτά, «After Hours» ως ακατάλληλο σάουντρακ για την περίοδο που διανύουμε. Από την άλλη, η Lady Gaga ακύρωσε την κυκλοφορία του δικού της άλμπουμ, «Chromatica», φοβούμενη ότι θα άκουγε τα εξ αμάξης και ότι θα καταποντιζόταν στα τσαρτ ‒ αμφιβάλλω αν το έκανε από ευαισθησία.

Ακόμα κι αν δεν είσαι φαν της ποπ κουλτούρας της νέας εποχής ή της εικόνας της ποπ σταρ που αντιπροσωπεύει η Dua Lipa, πρέπει να ζεις εκτός πραγματικότητας ή να μην έχεις ακούσει ούτε δευτερόλεπτο από τα τραγούδια της για να μη συνειδητοποιείς ότι, μαζί με τη Lizzo, είναι η πιο θετική φωνή στη mainstream ποπ αυτήν τη στιγμή.


Στην περίπτωση, όμως, της Dua Lipa φάνηκε ότι τίποτα δεν επρόκειτο να σταματήσει την κυκλοφορία του «Future Nostalgia», του δεύτερου άλμπουμ της, ούτε καν ο κορωνοϊός.

Ήταν το πιο πολυαναμενόμενο άλμπουμ για φέτος, μετά το «After Hours» του Weeknd, γεγονός που πιστοποιεί η θερμή υποδοχή των δύο πρώτων σινγκλ «Don't speak now» και «Physical». Ανέβηκαν κατευθείαν σε υψηλές θέσεις στα τσαρτ.

Η φωτεινή ποπ της Dua Lipa είναι βάλσαμο μέσα στην καραντίνα Facebook Twitter
H Dua Lipa είναι ζευγάρι με τον Anwar Hadid, αδερφό της Βella και της Gigi.


Ακόμα κι αν η ίδια ήταν προβληματισμένη και καθόλου σίγουρη αν έπρεπε να το βγάλει σε τέτοιες συνθήκες, όπως δήλωσε αργότερα, κάποιοι την πρόλαβαν πριν ανακοινώσει οτιδήποτε, με αποτέλεσμα το άλμπουμ να διαρρεύσει πριν την ώρα του.


Κανονικά θα κυκλοφορούσε στις 3 Απριλίου. Μετά τη διαρροή, η νεαρή σταρ αναγκάστηκε να το βγάλει 2 εβδομάδες νωρίτερα, στις 27 Μαρτίου, ακριβώς τη στιγμή που η πανδημία χτύπησε για τα καλά και την Βρετανία, επειδή πλέον δεν είχε νόημα το να το καθυστερήσει. Και παρά τις αμφιβολίες για το timing, το ένστικτό της τελικά τη δικαίωσε.

 

Physical


Σε μια πρώτη ακρόαση, το «Future Nostalgia» ακούγεται εντελώς αιρετικό και ενοχλητικό ανά στιγμές. Έντoνα uplifting και χορευτικό, ακούγεται σαν μια ανωμαλία για όσους βρισκόμαστε παγιδευμένοι στο σπίτι τόσες μέρες.


Ένα συνονθύλευμα από παρελθοντικούς ποπ ήχους, ως φιλοσοφία πλησιάζει αρκετά το «After Hours» του Weeknd. Και τα δύο πιάνουν περισσότερο την αίσθηση μιας περασμένης εποχής, των '80s και των αρχών των'90s, παρά οτιδήποτε συγκεκριμένο.


Οι συγκρίσεις όμως τελειώνουν εκεί. Σε αντίθεση με την υποτονική ατμόσφαιρα του «After Hours», τα 11 κομμάτια του «Future Nostalgia» είναι σαν να παίζουν με τον πόνο σου που δεν μπορείς να βγεις έξω να χαρείς τη ζωή. Είναι αρκετά εύκολο να το απορρίψεις αμέσως αν σε πετύχει στα καταθλιπτικά σου. Εγώ, τουλάχιστον, αυτό έπαθα όταν το πρωτοδοκίμασα.


Έπειτα από λίγο, όμως, κυρίως από τη δεύτερη ακρόαση και μετά, οι ντίσκο και φανκ ρυθμοί του λειτουργούν σαν βάλσαμο μέσα στην καραντίνα και όντως μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σου, έστω και λίγα λεπτά, από τις ζοφερές ειδήσεις. Καταλήγεις να μη χορταίνεις να παίζεις ολόκληρο τον δίσκο στο repeat. Ως σύνολο, είναι αμετανόητη, φωτεινή ποπ που έχει ως κυρίαρχο στόχο να σε κάνει να αποδράσεις από την καθημερινότητα και να «μετατρέψεις την κουζίνα σου σε Studio 54», σύμφωνα με την «Guardian».

Η φωτεινή ποπ της Dua Lipa είναι βάλσαμο μέσα στην καραντίνα Facebook Twitter
Το 2019 βραβεύτηκε με το Γκράμι Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη για το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ της, ένα βραβείο που θεωρείται καταραμένο σχεδόν από κορυφές στο είδος τους.


Δεν κάνει εντύπωση που η πλειονότητα των κριτικών το υποδέχτηκε με τόσο αποθεωτικό τρόπο. Στο Pitchfork γράφουν πως είναι «σαν να περιέχει τρεις περιόδους της Μαντόνα σε μία».


Το γράφουν επειδή ένας από τους βασικούς παραγωγούς του είναι ο Stuart Price, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για ένα από τα τελευταία σπουδαία άλμπουμ της μεγαλύτερης ποπ σταρ του πλανήτη, το «Confessions on a dance floor», που κυκλοφόρησε το 2005.

Θα ήταν άδικο, όμως, να επικεντρωθεί κανείς αποκλειστικά στη Μαντόνα ως άμεση επιρροή, μια και το «Future Nostalgia» περιέχει αναφορές από ένα ευρύ φάσμα της ποπ, από την Kylie Minogue μέχρι τους Daft Punk, την Olivia Newton-John, την Taylor Swift, τη Lily Allen κ.ά.

Το μόνο αδύναμο κομμάτι του δίσκου, καθαρά λόγω προσωπικού γούστου, είναι το «Love Again», που ξεσηκώνει το sample από το μαρξιστικό, one hit wonder «Your Woman» του White Town – ποτέ μου δεν χώνεψα τον ρυθμό του συγκεκριμένου κομματιού και ο Μαρξ δεν παίζει κανένα ρόλο, ίσως φταίει περισσότερο η υπερέκθεση σε αυτό. Επίσης, αρχικά ακούγεται κάπως φλατ η ερμηνεία της και μονοκόμματη. Ο πιο προσεκτικός ακροατής, όμως, θα διαπιστώσει ότι είναι ιδανική για τους στίχους που έχει γράψει, στους οποίους συχνά αναφέρεται σε βαρετούς τύπους που δεν αξίζουν περιττούς συναισθηματισμούς.


Αρκετά διαφορετική από συγχρόνους της, όπως ο Ed Sheeran ή η Adele, που πετυχαίνουν με σύμμαχο την κλάψα και το δράμα των ρομαντικών σχέσεων, η Dua Lipa γιορτάζει τη σεξουαλικότητα και προπαντός τον φεμινισμό της με υποδειγματικά ποπ κομμάτια όπως το «Boys will be boys», που κλείνει τον δίσκο. «Boys will be, boys will be boys/ But girls will be women» τραγουδάει στο ρεφρέν και με τις απλές αυτές λέξεις αποδεικνύει ότι δεν είναι διόλου επιφανειακή.

 

Boys will be boys


Δεν είναι η πρώτη φορά που σκιαγραφεί τόσο εύστοχα την εμπειρία των γυναικών. Το «New Rules», ο ύμνος που έγραψε στη γυναικεία αλληλεγγύη, ήταν αυτό που την έφερε στο προσκήνιο, καθιερώνοντάς την. Το συγκεκριμένο κομμάτι έχει σπάσει πλέον το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου streams στο Spotify. Μάλιστα, είναι το δεύτερο κομμάτι γυναίκας δημιουργού που το πετυχαίνει αυτό. Στο YouTube το βίντεό του έχει ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια views.


Δεν φαίνεται όμως να εφησυχάζει με την επιτυχία της. «Η δουλειά των γυναικών πάντοτε υποτιμάται» δήλωσε στην «Guardian». «Όλες μας πρέπει να δουλεύουμε πιο σκληρά για να μας πάρουν στα σοβαρά, αλλά είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει. Οι γυναίκες στην ποπ χαρακτηρίζονται από τους κριτικούς "αυθεντικές" μόνο όταν κλαίνε πάνω από ένα πιάνο. Ο καιρός θα δείξει. Στο μεταξύ, θα συνεχίσω να δουλεύω για να με πάρει ο κόσμος στα σοβαρά».

Ακόμα κι αν δεν είσαι φαν της ποπ κουλτούρας της νέας εποχής ή της εικόνας της ποπ σταρ που αντιπροσωπεύει η Dua Lipa, πρέπει να ζεις εκτός πραγματικότητας ή να μην έχεις ακούσει ούτε δευτερόλεπτο από τα τραγούδια της για να μη συνειδητοποιείς ότι, μαζί με τη Lizzo, είναι η πιο θετική φωνή στη mainstream ποπ αυτήν τη στιγμή.


Το 2019 βραβεύτηκε με το Γκράμι Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Καλλιτέχνη για το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ της, ένα βραβείο που θεωρείται καταραμένο σχεδόν από κορυφές στο είδος τους, όπως ο 50 Cent και η Lauryn Hill, επειδή δεν μπορούν να επαναλάβουν αυτή την επιτυχία στις επόμενες δουλειές τους.


Το «Future Nostalgia», ένας καθ' όλα αισιόδοξος δίσκος, είχε την ατυχία να προσγειωθεί μέσα στην απόλυτη μαυρίλα. Τελικά, ίσως το χρειαζόμασταν. Όπως και να έχει, για την Dua Lipa είναι διπλός ο θρίαμβος.

 

Break My Heart

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
...άκουσα και το don t stop now, ωραιο....γενικα καλή είναι αλλά όχι μια τέτοια αποθέωση!... με τη δε Μαντόνα δεν υφίσταται καμία σύγκριση!..Μήπως την αποθέωσαν οι ίδιοι κριτικοί που έθαψαν τον weeknd? Από ενοχές; Lol
Το break my heart μόνο μου άρεσε από αυτά τα 3, ούτε όμως κατά διάνοια όσο το be the one...Το physical ξεκινάει με εντυπωσιακό ήχο, όμως κάτι δεν πάει καθόλου καλά με τα φωνητικά..τα οποία είναι και πολύ δυνατά..και κάπως έτσι το physical το παλιό παραμένει αξεπέραστο!