Υ.Γ. Το βιβλίο σου θα γίνει μπεστ σέλερ

Υ.Γ. Το βιβλίο σου θα γίνει μπεστ σέλερ Facebook Twitter
0

H Σεσίλια Άχερν έχει καταφέρει στα εικοσιεφτά της χρόνια να κάνει πράγματα που άλλοι δεν έχουν καταφέρει να κάνουν σε μια ολόκληρη ζωή. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται έξι μπεστ σέλερ, μια καριέρα σεναριογράφου και παραγωγού στο Χόλιγουντ αλλά και μια συμμετοχή σε ποπ γκρουπ. Τα φώτα της δημοσιότητας ήταν πάντα στραμμένα πάνω στη Σεσίλια Άχερν, μιας και ο πατέρας της είναι ο πρώην Ιρλανδός πρωθυπουργός Μπέρτι Άχερν. Γεννημένη το 1981, η Άχερν ολοκλήρωσε έναν κύκλο σπουδών δημοσιογραφίας, συμμετείχε ως τραγουδίστρια στο ιρλανδέζικο συγκρότημα Shimma (που προσπάθησε αλλά απέτυχε να εκπροσωπήσει την Ιρλανδία στη Εurovision το 2003) και τελικά, στα 21 της αποφάσισε να γράψει το πρώτο της βιβλίο με τίτλο Υ.Γ. Σ' αγαπώ.

Chic lit lady

Το θέμα του βιβλίου αγγίζει το μελόδραμα: Η Χόλι Κένεντι είναι νέα, όμορφη και παντρεμένη με τον Γκρέγκορι, τον έρωτα της ζωής της, ο οποίος όμως αρρωσταίνει και πεθαίνει. Πριν πεθάνει, ωστόσο, φροντίζει να της αφήσει δέκα γράμματα για να τη βοηθήσει να ξεπεράσει το πένθος και τη θλίψη της. Κάθε γράμμα τελειώνει με την πρόταση «Υ.Γ. Σ'αγαπώ». Η Άχερν έχει δηλώσει στη «New York Post» πως μπορεί οι συνθήκες να ήταν διαφορετικές, αλλά είχε παρόμοια συναισθήματα με την ηρωίδα, όταν έγραφε το βιβλίο. «Η Χόλι περνάει αυτό που πέρασα κι εγώ. Φοράει τις πιτζάμες της κι αναρωτιέται τι θα κάνει με τη ζωή της. Αυτό μου θύμιζε εμένα που έγραφα το βιβλίο κι είχα αποκλειστεί από τον κόσμο».Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2004 και την έκανε διάσημη διεθνώς - έγινε μπεστ σέλερ στην Ιρλανδία, την Αγγλία, την Αμερική, τη Γερμανία και την Ολλανδία και πωλείται σε πάνω από 40 χώρες. Ακολούθησαν άλλα πέντε βιβλία, τα περισσότερα μπεστ σέλλερ. Στην άκρη του ουράνιου τόξου, Μεταξύ ουρανού κι αγάπης, Σ' ευχαριστώ για τις αναμνήσεις και Το δώρο, ενώ το καινούργιο της βιβλίο αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο που μας έρχεται. Το στυλ του γραψίματος της Άχερν - βιβλία με πρωταγωνίστριες γυναίκες που προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιξοότητες και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους την κατατάσσουν στην κατηγορία «chick lit»: πρόκειται για ένα παρακλάδι της υπερ-παρεξηγημένης «γυναικείας λογοτεχνίας», δηλαδή βιβλία γραμμένα για νεαρές εργαζόμενες γυναίκες. Οι ηρωίδες των βιβλίων μπορεί να ασχολούνται με τις σχέσεις των δυο φύλλων, αλλά εξίσου σημαντικό ρόλο μπορεί να παίζουν η οικογένεια της ηρωίδας ή οι φίλοι της.

Η Σεσίλια στο Χόλιγουντ

Το Υ.Γ. Σ' αγαπώ ήταν τόσο μεγάλη επιτυχία που γυρίστηκε και σε ταινία με πρωταγωνιστές τη Χίλαρι Σουάνκ και τον Tζέραλντ Μπάτλερ, ενώ δεν άργησε να τραβήξει το ενδιαφέρον των στελεχών στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC κι έτσι η Σεσίλια Άχερν κατέληξε σεναριογράφος δημιουργός αλλά και παραγωγός της τηλεοπτικής σειράς «Samantha Who?», με την Κριστίνα Άπλγκεϊτ. Στο σίριαλ που παίζεται εδώ και δυο χρόνια στην αμερικανική τηλεόραση πρωταγωνιστεί η Κριστίνα Άπλγκεϊτ είναι μια επιχειρηματίας που ξυπνά μετά από ένα ατύχημα με αμνησία για να ανακαλύψει πως πριν το ατύχημά της ήταν άδικη και κακή με τους γύρω της και προσπαθεί να επανορθώσει και να ξαναχτίσει τις διαπροσωπικές της σχέσεις.

Ταύτιση γυναικών

Το τέταρτο κατά σειρά βιβλίο της Άχερν, που είναι και το τελευταίο που μεταφράζεται για την ελληνική αγορά, είναι το Θα σε βρω ξανά. Η ηρωίδα του, η Σάντι Σορτ, ιδιωτική ντετέκτιβ, βρίσκεται ξαφνικά σε ένα άγνωστο περίεργο μέρος που βρίσκονται όλα τα χαμένα πράγματα που έψαχνε όλα αυτά τα χρόνια - από τα λούτρινα ζωάκια της μέχρι τους ανθρώπους που έψαχνε ως ιδιωτική ντετέκτιβ. «Το βιβλίο μιλά για μια γυναίκα που πραγματικά ξεφεύγει σε ένα λάθος μονοπάτι, χάνει τον εαυτό της, ξυπνάει μια μέρα, κοιτάζει γύρω της και δεν ξέρει πια πού είναι. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να ταυτιστούμε με αυτή την ιστορία. Εγώ απλώς την πήγα σε ένα διαφορετικό επίπεδο» είπε σε μια συνέντευξή της η Άχερν, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το βιβλίο στην αγγλική αγορά.

Q&A

Η Σεσίλια Άχερν απαντά σε 3 ερωτήσεις της LifO.

Πώς σκεφτήκατε να κάνετε την ηρωίδα σας ιδιωτική ντετέκτιβ;

Η πλοκή του βιβλίου ήταν που ουσιαστικά καθόρισε τον κεντρικό χαρακτήρα. Ξεκίνησε ως μια αστεία ιδέα για ένα μέρος που πάνε όλα τα χαμένα αντικείμενα, όπως τα κλειδιά των αυτοκινήτων, τα πράγματα του σπιτιού και όλα τα καθημερινά αντικείμενα που βάζουμε σε λάθος μέρος, αλλά όσο πιο πολύ άρχιζα να σκαλίζω αυτή την ιδέα, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούσα ότι υπάρχουν και άνθρωποι που αγνοούνται και η ιστορία πήρε ένα πιο σκοτεινό ύφος. Μετά δημιούργησα ένα χαρακτήρα που αγνοείται και αποφάσισα ότι ήθελα να έχει φοβερές αντιθέσεις. Το όνομά της δεν αντιπροσωπεύει καθόλου αυτό που νιώθει πως είναι στην πραγματικότητα: η Sandy Shortt έχει μαύρα κοντά μαλλιά και ύψος 1,82. Ψάχνει γι' ανθρώπους που αγνοούνται αλλά αγνοείται και η ίδια γιατί έχει περάσει τη ζωή της τρέχοντας μακριά από αυτούς που την αγαπούν για να βρει ανθρώπους που δεν γνωρίζει καν. Είναι από τους πιο ισχυρούς γυναικείους χαρακτήρες που έχω δημιουργήσει, έχει πολλά ελαττώματα και προβλήματα και είναι μια ολοκληρωμένη γυναίκα που πρέπει να βρει τον εαυτό της πριν ξαναβρεί τον δρόμο της για να επιστρέψει.

Στο βιβλίο οι χαρακτήρες ανεβάζουν μια παράσταση του Μάγου του Οζ και ο αγγλικός τίτλος του βιβλίου (No place like here) μοιάζει να είναι μια παραλλαγή αυτού που λέει η Nτόροθι στην ταινία: «Τhere is no place like home». Πιστεύεις ότι η ταινία σε επηρέασε ;

Δεν σκεφτόμουν την ταινία όταν ξεκίνησα να γράφω το βιβλίο. Όταν όμως προσπάθησα να σκεφτώ ένα έργο που θα ανέβαζαν οι χαρακτήρες σε έναν κόσμο αγνοουμένων, προσπαθούσα να σκεφτώ μια ιστορία που να αντικατοπτρίζει αυτό που περνάνε. Κάπου εκεί συνειδητοποίησα τις ομοιότητες μεταξύ της ταινίας και του βιβλίου. Ήταν μια από τις αγαπημένες μου ταινίες και νομίζω πως έχω εμπνευστεί πολύ από τα παραμύθια αλλά και τις ταινίες που έβλεπα ως παιδί. Συνειδητοποιώ τώρα πια πόσο σκοτάδι υπήρχε στο κέντρο των ιστοριών τους: μιλούσαν για ανθρώπους που περνούσαν δύσκολες στιγμές, ή ξεκινούσαν ταξίδια αυτογνωσίας και μετά από αυτά τα ταξίδια επέστρεφαν σπίτι ή γίνονταν πιο ευτυχισμένοι.

Το Θα σε βρω ξανά ήταν να γίνει ταινία. Τι έχει αλλάξει τρία χρόνια αργότερα;

Τα δικαιώματα του Θα σε βρω ξανά τα είχε αγοράσει η Touchstone, με σκοπό να το κάνει τηλεοπτικό δράμα. Δυστυχώς, πρέπει να ξεπεράσει κανείς πολλά εμπόδια για να τα καταφέρει να βγει η δουλειά του στην τηλεόραση. Μετά από σκληρή δουλειά από πολλούς αφοσιωμένους ανθρώπους και ταλαντούχους συγγραφείς, το Θα σε βρω ξανά δεν κατάφερε να βγει στην τηλεόραση κι έτσι τα δικαιώματα έχουν επιστρέψει σε μένα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ