Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά

Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά Facebook Twitter
Γιάννης και Γιάνης
2

 

Από το «Ζ» και τον Γρηγόρη Λαμπράκη, μέσα από ένα άλμα ακριβώς 50 ετών, ο Κώστας Γαβράς στρέφει και πάλι το βλέμμα του σε μια εκρηκτική, καθοριστική στιγμή της ελληνικής πολιτικής ιστορίας, εστιάζοντας αυτή την φορά στον Γιάνη Βαρουφάκη και την ελληνική κρίση.

 

Την κρίση όπως την κατέγραψε ο ίδιος, ο πρώτος υπουργός Οικονομικών της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα και όπως την ερμήνευσε, καταλήγοντας σε αυτό το πρωτοφανές σε επίπεδο δημόσιου λόγου μπαράζ αντεγκλήσεων με τις Βρυξέλλες που για τον ίδιο οφειλόταν σε μια «μηχανή προπαγάνδας των Βρυξελλών η οποία δούλευε σε βάρος του Βαρουφάκη».

 

Η είδηση όμως δεν είναι ότι ο Γαβράς θα μεταφέρει στον κινηματογράφο το βιβλίο «Ανίκητοι Ηττημένοι». Την επιθυμία αυτή την εξέφρασε ήδη από τον Οκτώβριο του 2017.

 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LIFO ο Γαβράς επιθυμεί ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον Γιάνη Βαρουφάκη να είναι ο Γιάννης Στάνκογλου. Πηγές μας αναφέρουν ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξαιρετικά προχωρημένο στάδιο, και οι δυο πλευρές το επιθυμούν σφόδρα, όμως απομένει μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ως την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου να καθοριστούν οι τελικές αλλά καθοριστικές παράμετροι της συμφωνίας για να μπουν οι υπογραφές και να αρχίσουν τα γυρίσματα τον Μάρτιο. Και όταν αναφερόμαστε σε «παραμέτρους» εννοούμε βέβαια την οικονομική συμφωνία.

 

Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Γαβράς νιώθει ανασφαλής ακόμα όσον αφορά στην χρηματοδότηση της παραγωγής, αφού δεν έχουν εξευρεθεί όλα τα κεφάλαια που επιθυμεί για αυτή την φιλόδοξη παραγωγή που θα κινηθεί μεταξύ Αθήνας, Βρυξελλών, Βερολίνου και Λονδίνου.

 

Μάλιστα δεν κρύβει την επιθυμία του να επωφεληθεί από το περίφημο πλαίσιο κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και απομένει να ενεργοποιηθεί.

 

Πάντως αντιλαμβανόμαστε πλήρως γιατί βλέπει στον ηθοποιό-χαμαιλέοντα Γιάννη Στάνκογλου την αμφιλεγόμενη μορφή του Βαρουφάκη: από το φιζίκ, το έντονο πρόσωπο, ως την αγάπη για τις μεγάλες μηχανές, η εικόνα μοιάζει πλήρης…

 

Ρόλο έκπληξή όμως αναμένεται να έχει στην ταινία και ο Δημήτρης Τάρλοου, ο οποίος επίσης βρίσκεται στην ίδια φάση αναμονής πριν την τελική συμφωνία. Ετσι, θα βρεθεί ως συμπρωταγωνιστής πλάι στον Γιάννη Στάνκογλου τον οποίο σκηνοθετεί αυτή την εποχή στην ήδη sold out παράσταση «Γιούγκερμαν» στο θέατρο Πορεία.

 

Σύμφωνα με το έργο του Μ. Καραγάτση, ο Γιούγκερμαν (που ερμηνεύει ο Στάνκογλου) είναι ένας  τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, δαιμόνιος, αδίστακτος. Ερχεται στην Ελλάδα και ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μια σημαντική θέση σε τράπεζα. Όπως έχει δηλώσει ο  Στάνκογλου, «ο Γιούγκερμαν έχει κάτι το μαγικό, κάτι το αλανιάρικο κοσμοπολίτικο και αλήτικο». Χαρακτηριστικά που πολλοί αποδίδουν στον Γιάνη Βαρουφάκη.

 

Ακόμη και ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς όταν του επισημαίνουν τις έντονα αντιφατικές απόψεις για τον πρώην υπουργό Οικονομικών, παίρνει αποστάσεις και λέει ότι τα συμπεράσματά του τα βγάζει μόνο μετά από εξαντλητική μελέτη των στοιχείων από όλες τις κατευθύνσεις.

 

Το σενάριο είναι έτοιμο, ο Γαβράς μελέτησε όχι μόνο το βιβλίο και δημοσιεύματα της εποχής, αλλά και χειρόγραφες σημειώσεις που του έδωσε ο ίδιος ο Γιάνης Βαρουφάκης.  Ο πρώην υπουργός είχε δηλώσει ότι δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ για όσα έγιναν το 2015 μετά από την έκδοση του βιβλίου του «Ανίκητοι ηττημένοι». Προφανώς τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η ταινία.

 

Από την εισβολή του φαντεζί καθηγητή Οικονομικών που  μπήκε στη Βουλή με ρεκόρ σταυρών, ως το wow στην χειραψία-λαβή με τον Ντάισελμπλουμ και το δημοψήφισμα, το υλικό υπάρχει και έχει ξεκάθαρα μυθιστορηματικά στοιχεία –όσο και αν κάποιοι επιμένουν ότι στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη έχει βασικά στοιχεία μυθοπλαστικά.

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Για γέλια ή για κλάματα;Χωρίς να θέλω να προδικάσω τίποτα, ειδικά από τη στιγμή που η ταινία δεν έχει αρχίσει να γυρίζεται, απορώ βαθιά με το τι ακριβώς κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά ώστε να μεταφέρει μια ιστορία ντροπής στη μεγάλη οθόνη και κατά συνέπεια, να ηρωοποιήσει (και ωραιοποιήσει;) το 6μηνο φροντιστήριο της κυβέρνησης Τσίπρα μέχρι να μάθει να κυβερνά με σεβασμό στους Ευρωπαικούς θεσμούς κ να κυβερνά γενικώς (εις μάτην...)Ελπίζω μόνο ο κύριος Βαρουφάκης στην ταινία του Γαβρά να μην παρουσιάζεται ως ο Δον Κιχώτης με τη Harley. Και τώρα ας ξεκινήσουν τα σχόλια από τα ένδοξα Συριζοτρολς σε 3 2 1...
Από Συριζοτρολς μην περιμένετε σχόλια. Απορώ πώς είναι δυνατόν να περιμένετε κάτι τέτοιο από τη στιγμή που το βιβλίο Βαρουφάακη δεν είναι στη γραμμή ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε άλλο μάλιστα. Ακόμα περισσότερο απορώ βέβαια για το πώς είναι δυνατόν στην εποχή της τόσο μεγάλης δυνατότητας πρόσβασης στην πληροφορία δεν γνωρίζετε τι είναι αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά, ώστε να μεταφέρει το βιβλίο του Βαρουφάκη στον κινηματογράφο. Την απάντηση την έχει δώσει ο ίδιος ο Γαβράς με την επιστολή που έστειλε για να αναγνωσθεί στην παρουσίαση του βιβλίου και έγκειται κυρίως στο με κεφαλαία απόσπασμα: "Όταν ξεκίνησε η κρίση, η τραγωδία που βιώνει ο λαός της Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να κατανοήσω τους λόγους και τους ανθρώπους άρχισα να συλλέγω λογιών-λογιών πληροφορίες και υλικό – γραπτό, κινηματογραφικό και προφορικό. Όμως μου διέφευγαν τα γεγονότα κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ των αντιπροσώπων της Ένωσης και των αντιπροσώπων του ελληνικού λαού. Στις 16 Ιουλίου, λίγο μετά την παραίτησή του, έστειλα γραπτό μήνυμα στον Γιάνη Βαρουφάκη, τον οποίο δεν γνώριζα. Σε αυτό έγραφα: «Διαβάζοντάς την συνέντευξή σας στο New Statesman νομίζω ότι βρήκα εκείνο που έψαχνα για πολύ καιρό: το θέμα μιας ταινίας, ενός έργου, που αφορά μιαν Ευρώπη κυβερνώμενη από ομάδα κυνικών ανθρώπων αποκομμένων από ανθρώπινες, πολιτικές και πολιτιστικές αγωνίες, με εμμονές για συγκεκριμένα μόνο νούμερα.» Κάπως έτσι κανονίσαμε με την Μισέλ, την σύζυγό μου, να βρεθούμε με τον Γιάνη και την Δανάη στην Ελλάδα μερικές βδομάδες μετά. Στο μεταξύ διάβασα τα βιβλία του, Παγκόσμιος Μινώταυρος και Η Αρπαγή της Ευρώπης. Εντυπωσιάστηκα από την ποιότητα και την πρωτοτυπία του περιεχομένου τους, καθώς και από την γραφή. Όταν συναντηθήκαμε, είχαμε μακρές συζητήσεις και μου είπε ότι έγραφε βιβλίο για τις εμπειρίες του από την περίοδο που διατέλεσε υπουργός οικονομικών, ως ένας outsider της πολιτικής, για τις διαπραγματεύσεις στο Eurogroup – το μη νομιμοποιημένο αλλά πανίσχυρο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Του ζήτησα να διαβάσω το χειρόγραφο. Δέχθηκε και μου το έστελνε κεφάλαιο-κεφάλαιο, καθώς το έγραφε. ΑΜΕΣΩΣ ΠΕΙΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ. Λυπόμουν και συχνά θύμωνα, εξοργιζόμουν με την βία και την αδιαφορία των μελών του Eurogroup, ιδίως της γερμανικής πλευράς απέναντι στο δράμα και στην μη βιώσιμη κατάσταση στην οποία ο λαός της Ελλάδας αναγκαζόταν να ζει. Αποφάσισα να γυρίσω ταινία για αυτή την τραγωδία. Ο Γιάνης Βαρουφάκης μου έδωσε τα δικαιώματα του βιβλίου και την απόλυτη ελευθερία προσαρμογής του. Κώστας Γαβράς Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017" Με την ελπίδα ότι θα αναζητείτε την πληροφόρηση από αυθεντικές πηγές και όχι από μέσα που παραπληροφορούν μη σεβόμενα το λειτούργημα τους και την ανάγκη του πολίτη για πληροφόρηση χωρίς σκοπιμότητες.