Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ

Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ Facebook Twitter
Η Τζένιφερ Λόπεζ στο "Hustlers".
1

Έχουμε μπει πλέον σ΄ αυτό το μεσοδιάστημα ανάμεσα στην αναγγελία των υποψηφιοτήτων και στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, όπου διάφορα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, επιχειρούν ανωνύμως να δικαιολογήσουν το στρεβλό συχνά και περιορισμένο σκεπτικό σύμφωνα με το οποίο υπέβαλαν την ψήφο τους.

Όπως κάθε χρόνο, ανάμεσα στις φετινές υποψηφιότητες, υπάρχουν και κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις, πολύ πιο έντονες ήταν όμως οι εύλογες διαμαρτυρίες για ταινίες, σκηνοθέτες (και κυρίως σκηνοθέτριες), και ηθοποιούς που αγνοήθηκαν επιδεικτικά, ειδικά αν σκεφτεί κανείς τις διθυραμβικές κριτικές που είχαν κερδίσει σε όλη την διάρκεια της σεζόν.

Ανάμεσα στις πιο κραυγαλέα αγνοημένες περιπτώσεις σίγουρα συγκαταλέγονται τα ονόματα της Τζένιφερ Λόπεζ για τον ρόλο της στην ταινία "Hustlers" και του Άντριου Σάντλερ για την ερμηνεία του στο "Uncut Gems" (Ακατέργαστα διαμάντια).

Κατά τη συνέντευξη που παραχώρησαν (ανωνύμως, πάντα) στην εφημερίδα New York Post κάποια μέλη της Ακαδημίας, μίλησαν για τους λόγους που τους εμπόδισαν να συμπεριλάβουν αυτές τις δύο ερμηνείες που εξυμνήθηκαν από σύσσωμη την κινηματογραφική κριτική ανά τον πλανήτη, στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ πρώτου γυναικείου και πρώτου ανδρικού ρόλου.

Όσον αφορά στην περίπτωση της Τζένιφερ Λόπεζ, ένας «παλαίμαχος ηθοποιός χαρακτήρων και παλαιό μέλος της Ακαδημίας» δήλωσε σχετικά: «Καταρχάς, το "Hustlers" δεν είναι 'Οσκαρική ταινία'. Δεν το είδα. Είναι κάπως αιχμηρή σε κάποιες γωνίες της και υποθέτω ότι και άλλοι που ψηφίζουν για ηθοποιούς, δεν το είδαν. Οι ηθοποιοί τείνουν να αντιμετωπίζουν την Τζένιφερ Λόπεζ πιο πολύ ως φαινόμενο παρά ως γνήσια ηθοποιό. Είναι όπως πέρσι που ήταν υποψήφια η Lady Gaga αλλά το βραβείο πήγε στην Ολίβια Κόλμαν – μια πραγματική ηθοποιό».

Γιατί σνομπάραμε Τζένιφερ Λόπεζ και Άνταμ Σάντλερ: Η αβάσταχτη στενομυαλιά όσων ψηφίζουν στα Όσκαρ Facebook Twitter
Ο Άνταμ Σάντλερ στην ταινία "Uncut Gems" που θα 'ανέβει' στο Netflix την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου

Όσο για την ερμηνεία του Άνταμ Σάντλερ στο "Uncut Gems" των αδελφών Σάφντι (ερμηνεία και ταινία που ο Γιώργος Λάνθιμος ξεχώρισε ως αγαπημένες του για την προηγούμενη χρονιά), ένας άλλος ανώνυμος ψηφοφόρος δήλωσε ότι «επρόκειτο για ένα 'tour de force' ερμηνείας, συμπλήρωσε όμως ότι μοιράζεται και ο ίδιος τον σκεπτικισμό μερίδας του Χόλιγουντ σχετικά με το πόσο σοβαρός ηθοποιός μπορεί να θεωρηθεί ο Σάντλερ: «Από τη μία φαίνεται να αναδεικνύεται ως πραγματικά σπουδαίος ηθοποιός, από την άλλη όμως πάει και κάνει αυτές τις κακόγουστες κωμωδίες για το Netflix».

Αποκαρδιωτικές μοιάζουν οι αντιλήψεις του μέσου ψηφοφόρου για τα Όσκαρ, αν κρίνουμε από τους συνεντευξιαζόμενους στη New York Post, και όπως κάθε χρόνο, επανέρχεται το ίδιο ερώτημα: πόσες ακριβώς ταινίες βλέπουν τα 8.000 και πλέον μέλη της Ακαδημίας πριν ψηφίσουν; Όπως παραδέχονται (ανωνύμως) τα ίδια τα μέλη, πολύ λίγες: «Είναι τόσες πολλές οι ταινίες και οι ερμηνείες που πρέπει να δούμε κάθε χρόνο... Δυστυχώς, οι ηθοποιοί εξελίσσονται σε brands κι αυτό επηρεάζει τις επιλογές. To brand του Άνταμ Σάντλερ δεν φωνάζει ακριβώς 'βραβείο Όσκαρ', αντίθετα από το brand του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο ή του Τζόναθαν Πράις...».

Οθόνες
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ