Generation Next

Generation Next Facebook Twitter
Από τα αριστερά προς τα δεξιά: Σύλλας Τζουμέρκας, Παναγιώτης Φαφούτης, Βαρδής Μαρινάκης, Μαργαρίτα Μαντά, Μπουγιάρ Αλιμανί, Άρης Μπαφαλούκας, Χρήστος Νικολέρης
0

Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στρέφει τoυς προβολείς στην επόμενη γενιά του ελληνικού σινεμά και προσπαθεί να αναδείξει τα νέα ταλέντα της εγχώριας κινηματογραφίας. Συγκεντρώνει επτά νέους σκηνοθέτες που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στη διαδικασία δημιουργίας της πρώτης τους μεγάλου μήκους ταινίαςκαι παρουσιάζει τους ίδιους και το έργο τους. Κάποιοι από αυτούς έχουν ήδη ξεκινήσει γυρίσματα, κάποιοι θα το κάνουν πολύ σύντομα -όλοι τους, ωστόσο, ξεχώρισαν με τις μικρού μήκους ταινίες τους (οι περισσότερες βραβευμένες σε φεστιβάλ, ελληνικά και ξένα). Στόχος του «Generation Next» δεν είναι μια απλή παρουσίαση νέων ταλέντων αλλά η ένταξή τους στο σκελετό του Φεστιβάλ. Επί της ουσίας «Θέλουμε το Ελληνικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ να είναι πάνω απ' όλα χρήσιμο. Χρήσιμο για τους δημιουργούς, χρήσιμο για το κοινό και χρήσιμο για την κινηματογραφική βιομηχανία που επιλέγει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ως επαγγελματικό εργαλείο» τονίζει η διευθύντρια του Φεστιβάλ,Δέσποινα Μουζάκη. Με τη λογική αυτή το «Generation Next» που επιμελείται ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκηςδεν θα περιοριστεί στην προβολή του κινηματογραφικού τους έργου. Εκτός από τις μικρού μήκους ταινίες τους ή ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν σε κοινό και επαγγελματίες, όσοι από τους επτά νέους δημιουργούς έχουν ήδη υλικό γυρισμάτων θα ενταχθούν στα «Προσεχώς» (works in progress) της αγοράς. Ταυτόχρονα, το Φόρουμ Συμπαραγωγών Crossroads-που κάθε χρόνο εστιάζει στην τοπική παραγωγή μιας χώρας της Μεσογείου- επιλέγει για φέτος το «Generation Next» και τα επτά ταλέντα του για τη φετινή του διοργάνωση. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να δοθεί έμφαση όχι μόνο στα πρόσωπα και στο μέχρι τώρα έργο τους αλλά μια ουσιαστική στήριξη στο μελλοντικό τους έργο, δηλαδή στην πρώτη τους μεγάλου μήκους ταινία, μέσα από τη δικτύωσή τους με παραγωγούς, χρηματοδότες, φεστιβάλ και διανομείς από όλο τον κόσμο. Τέλος, μια δίγλωσση ειδική έκδοση στην οποία θα παρουσιάζονται εκτενώς οι σκηνοθέτες, το έργο τους και η υπό δημιουργία μεγάλου μήκους ταινίες τους θα συνοδεύσει την παρουσίαση του «Generation Next» στη διάρκεια του 49ου Φεστιβάλ από 14-23 Νοεμβρίου.

Η «Επομένη Γενιά» για το 2008 είναι οι: Μαργαρίτα Μαντά, Άρης Μπαφαλούκας, Σύλλας Τζουμέρκας, Παναγιώτης Φαφούτης, Μπουγιάρ Αλιμάνι, Χρήστος Νικολέρης και Βαρδής Μαρινάκης.

ΣΥΛΛΑΣ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑΣ

Από τη Θεσσαλόνικη. Σπούδασε θέατρο και σκηνοθεσία κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη Σχολή Σταυράκου. Έχει δουλέψει στην τηλεόραση («Παρασκήνιο», «Οι Φάκελοι»). Οι δυο βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες που έχει σκηνοθετήσει και θα προβληθούν στο «Generation Next» είναι Τα μάτια που τρώνε (επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ Καννών και Βραβείο Επιτροπής) και Η βροχή. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στα γυρίσματα τηςΧώρας Προέλευσης, μιας ταινίας με θέμα την ενδοοικογενειακή υιοθεσία με τρεις γενιές να συγκρούονται μέχρι εσχάτων.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΦΟΥΤΗΣ

Από την Πάτρα. Σπούδασε Νομική αλλά τον κέρδισε το σινεμά. Έχει κάνει 5 μικρού μήκους ταινίες με σημαντικές διακρίσεις σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Έχει σκηνοθετήσει αυτοτελή επεισόδια για ελληνικές σειρές. Στο «Generation Next» θα προβληθούν δύο μικρού μήκους ταινίες του: Ο Γκόγκος και Τα Σαλιγκάρια της Λουλούς. Η ταινία που ετοιμάζει και βρίσκεται στο στάδιο της προπαραγωγής έχει τίτλο Άγρια Δύση και αφορά σχέσεις σε κρίση: Οι ιστορίες δυο ζευγαριών που διαδραματίζονται το τελευταίο 24ωρο στο πατρινό καρναβάλι.

ΒΑΡΔΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ

Έχει σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός στο Πολυτεχνείο αλλά επέλεξε τη σκηνοθεσία. Αποφοίτησε από την National Film and Television School στην Αγγλία κι έκανε μεταπτυχιακό με καθηγητή τον Φρίαρς. Έχει σκηνοθετήσει διαφημιστικά σποτ και 4 μικρού μήκους ταινίες, δύο από τις οποίες θα προβληθούν στο «Generation Next»: η Δεύτερη Φύση και The Lodge.Το Μαύρο Λιβάδι, που είναι η μεγάλου μήκους ταινία του, βρίσκεται στο στάδιο του μοντάζ - μια ανορθόδοξη ερωτική σχέση που διαδραματίζεται το 1654 στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΜΑΝΤΑ

Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Γαλλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου. Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες σκηνοθέτες κι ήταν η βοηθός του Θ. Αγγελόπουλου στις ταινίες: Το βλέμμα του Οδυσσέα, Μία αιωνιότητα και μία ημέρα, Το λιβάδι που δακρύζει, Η σκόνη του χρόνου. Έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους (Χειμώνας, Συνάντηση,Αναδρομές), βίντεο για θεατρικές παραστάσεις και ντοκιμαντέρ (ένα από τα μεγάλου μήκους θα προβληθούν στο «Generation Next»). Αυτήν τη στιγμή κάνει γυρίσματα για τηΧρυσόμυγα, τη μεγάλου μήκους-μυθοπλασίας ταινία της.

ΜΠΟΥΓΙΑΡ ΑΛΙΜΑΝΙ

Αλβανικής καταγωγής, ζει στην Ελλάδα από το 1992. Έχει σπουδάσει σκηνοθεσία θεάτρου και ζωγραφική κι έχει σκηνοθετήσει τρεις μικρού μήκους ταινίες, βραβευμένες σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ: Το Κατώι, Το υγραέριο καιΗ Πυξίδα. Η μεγάλου μήκους ταινίας που βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας είναι μια παραγωγή Ελλάδας-Αλβανίας και διαδραματίζεται σε μια Αλβανία που αλλάζει συνεχώς. Κεντρικός άξονας του σεναρίου είναι η ερωτική σχέση μιας γυναίκας γύρω στα 35 και ενός άντρα γύρω στα 50 που ενώνει η φυλακή - και οι δύο έχουν συζύγους έγκλειστους στις φυλακές Τιράνων.

ΑΡΗΣ ΜΠΑΦΑΛΟΥΚΑΣ

Από πρωταθλητής Ελλάδας στην κολύμβηση βρέθηκε να σπουδάζει σινεμά και στη συνέχεια να σκηνοθετεί ταινίες και αυτοτελή επεισόδια σε σειρές της τηλεόρασης. Στο ενεργητικό του έχει 6 μικρού μήκους ταινίες και 60 βραβεία από διάφορα φεστιβάλ του κόσμου. Στο «Generation Next» θα προβληθούν οι ταινίες του 0+ και See No Evil. Η μεγάλου μήκους ταινία του που βρίσκεται στο στάδιο της προετοιμασίας λέγεταιΆπνοια και είναι μια ιστορία μυστηρίου με πρωταγωνιστή έναν πρωταθλητή κολύμβησης που χάνει μυστηριωδώς το κορίτσι που αγαπά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΕΡΗΣ

Από τη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει σινεμά στη Γερμανία, έχει δουλέψει ως φωτογράφος, έχει σκηνοθετήσει ένα σωρό βιντεοκλίπ και διαφημιστικά (πάνω από 200) και τρεις μικρού μήκους ταινίες με διακρίσεις σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ: Νάρκες, Τρικυμία καιΠροστασία. Δύο από αυτές θα παιχτούν στο «Generation Next». Αυτήν τη στιγμή σκηνοθετεί τα Άγρια Παιδιά στο Mega και ετοιμάζεται για τα γυρίσματα της μεγάλου μήκους ταινίας του Κανένας - μια ιστορία αγάπης, μια παραλλαγή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας προσαρμοσμένη στο σήμερα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ