11 έργα Ελλήνων συγγραφέων που θα δούμε στις αθηναϊκές σκηνές

11 έργα Ελλήνων συγγραφέων που θα δούμε στις αθηναϊκές σκηνές Facebook Twitter
0

Άγριος Σπόρος

Το κοινωνικό δράμα με το πικρό χιούμορ του Γιάννη Τσίρου με την καλλιτεχνική υπογραφή της ομάδας Νάμα συνεχίζεται στο θέατρο Επί Κολωνώ. Το παρακμιακό πλαίσιο ενός ελληνικού τοπίου γίνεται μια πολύ δυνατή παράσταση σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, με τους Στάθη Σταμουλακάτο, Χριστίνα Μαριάννου και Χρήστο Κοντογεώργη.

23/10-30/11, Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12, 210 5138067

Αξύριστα Πηγούνια

Το βραβευμένο θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου, που τιμήθηκε με το A' Βραβείο Νέου Συγγραφέα το 2004 από το ΥΠ.ΠΟ., ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη. Η ανθρώπινη εκμετάλλευση, η κατάσταση των μεταναστών, η σεξιστική αντιμετώπιση της γυναίκας, η οικονομική ανισότητα και οι σχέσεις εξουσίας συνθέτουν ένα ρεαλιστικό κοινωνικό δράμα με έντονο σασπένς. Με τους Αντώνη Κρόμπα, Ηλία Βαλάση, Στέλιο Δημόπουλο και Μαρία Νεφέλη Δούκα.

2/11-29/12, Από Μηχανής Θέατρο - Κάτω Σκηνή, Ακαδήμου 13, 210 5232097

Ζωή Χαρισάμενη

Το βραβευμένο έργο του Κώστα Τσιάνου έρχεται στην Αθήνα μετά από μια πολύ πετυχημένη πορεία στο Θεσσαλικό Θέατρο. Η συγκλονιστική ιστορία της Ζωής, που, νεογέννητη, βρέθηκε σαν «πεταμένο σκατό» στο κατώφλι κάποιου χωριατόσπιτου και κατέληξε, πάμφτωχη και αγράμματη, παραδουλεύτρα σε οίκο ανοχής, ζώντας «ζωή... χαρισάμενη» ανάμεσα σε πόρνες, σωματεμπόρους, μαυραγορίτες, προδότες και όλα τα αποβράσματα της κοινωνίας. Παίζει η Αγγελική Λεμονή.

2/10-31/12, Από Μηχανής Θέατρο - Πάνω Σκηνή, Ακαδήμου 13, 210 5232097

 

11 έργα Ελλήνων συγγραφέων που θα δούμε στις αθηναϊκές σκηνές Facebook Twitter
Το βραβευμένο θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου «Αξύριστα Πηγούνια» ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη.

Ο χορός της φωτιάς

Μια μουσικοθεατρική παράσταση για τον Πόντο. Ο Άρης Μπινιάρης γράφει και σκηνοθετεί μια παράσταση ενθύμησης για τον Πόντο μέσα από τη μουσική, την κίνηση και την αναπαράσταση. Μέσα από κείμενα της εποχής, επιστολογραφία, άρθρα εφημερίδων και μαρτυρίες αποδίδει ανάγλυφα, ως πανανθρώπινο σύμβολο, τον διαχρονικό αγώνα για τη μετάβαση από μια κατάσταση σκλαβιάς προς έναν ορίζοντα απελευθέρωσης. Με τους Χρήστο Λούλη, Ιωάννα Παππά, Δώρα Ξαγοράρη, Λεωνή Ξεροβάσιλα κ.ά.

30/10/19-5/1/20, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 210 4143310

 

Η ψιλικατζού

Μια εξομολόγηση κι ένας αριστοτεχνικός συνδυασμός χαράς και λύπης σε ένα έργο βασισμένο στο μπλογκ της Κωνσταντίνας Δελημήτρου αλλά και στο προσωπικό της ημερολόγιο. Αιχμηρό, αστείο και βαθιά συγκινητικό, το βιβλίο Η Ψιλικατζού, που θίγει ένα θέμα-ταμπού, την υπογονιμότητα, μεταφέρεται στη σκηνή του Πολυχώρου Vault σε θεατρική διασκευή-σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, με την Ελένη Ουζουνίδου στον ομώνυμο ρόλο.

31/10/19-21/4/20, Vault Theatre Plus, Μελενίκου 26 (Ιερά Oδός), Βοτανικός, 210 3302348

Ύψωμα 731

Το 1941 στο Ύψωμα 731 ο μικρός ελληνικός στρατός κατορθώνει μια συντριπτική νίκη επί του πολυάριθμου ιταλικού στρατού του Μουσολίνι, όταν ο τελευταίος προσπαθεί να καταλάβει την Ελλάδα. Πληροφορίες που αντλούνται από εφημερίδες και μαρτυρίες της εποχής, καθώς και από συνεντεύξεις και απομνημονεύματα ανθρώπων που συμμετείχαν στη μάχη, μεταστοιχειώνονται από τον Άρη Μπινιάρη σε μουσική, κίνηση και λόγο.

4/11-3/12, Θέατρο Πορεία, Τρικόρφων 3-5, Αθήνα, πλ. Βικτωρίας, 210 8210991, 210 8210082

 

11 έργα Ελλήνων συγγραφέων που θα δούμε στις αθηναϊκές σκηνές Facebook Twitter
Το βραβευμένο έργο του Κώστα Τσιάνου «Ζωή Χαρισάμενη» έρχεται στην Αθήνα μετά από μια πολύ πετυχημένη πορεία στο Θεσσαλικό Θέατρο

 

Νερό της Κολωνίας

Ο Ευθύμης Φιλίππου συνεργάζεται με την Αργυρώ Χιώτη και την ομάδα της Vasistas, αυτήν τη φορά όμως στο Εθνικό Θέατρο. Στο επίκεντρο του νέου έργου του βρίσκεται ο Χορός έξι γυναικών που χειρίζεται μια μηχανή αποτύπωσης, μοναδικό όργανο επικοινωνίας με τον άλλο κόσμο. Η μηχανή αυτή, σαν άλλο διυλιστήριο, έχει τη δυνατότητα να μετατρέπει τις λέξεις σε κολόνια... Ένας άντρας έρχεται για να στείλει γράμμα στην εδώ και σαράντα χρόνια νεκρή μητέρα του. Με τους Φιντέλ Ταλαμπούκα, Ελένη Βεργέτη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη κ.ά.

29/11/19-12/1/20, Εθνικό Θέατρο, Σκηνή Κατίνα Παξινού (Ρεξ), Πανεπιστημίου 48, 210 3301881, 210 3305074

 

Άρης

Στην ιστορία και τους αγώνες του Άρη Βελουχιώτη στηρίζεται το καινούργιο έργο της Σοφίας Αδαμίδου με τίτλο Άρης που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη στον Τεχνοχώρο Cartel, με τον Τάσο Σωτηράκη στον ρόλο του Άρη και μουσική των Villagers of Ioannina City. Η ιστορία του Άρη Βελουχιώτη, που έχει έναν ξεχωριστό τρόπο να ελκύει, να διεγείρει, να συγκινεί...

Από 19/10, Cartel, Τεχνοχώρος, Αγ. Άννης & Μικέλη 4, Βοτανικός (στάση μετρό Ελαιώνας), 6939 898258

Μύρτος

Το μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι σε μια εξαιρετική θεατρική διασκευή του Θανάση Ζερίτη, με τους Χρηστίνα Γαρμπή, Σταύρο Γιαννουλάδη, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιώργο Κισσανδράκη και Χάρη Κρεμμύδα να ζωντανεύουν επί σκηνής την ιστορία του Μύρτου που κοιμάται εκ γενετής. Η ευυπόληπτη οικογένεια Γαβριήλ γίνεται ο καμβάς όπου θα αποκαλυφθούν η κακία, η ενοχή και η αμαρτία σε μια ελληνική κωμόπολη του 1939.

21/10-12/11, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Δώμα, Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 210 9212900

 

11 έργα Ελλήνων συγγραφέων που θα δούμε στις αθηναϊκές σκηνές Facebook Twitter
Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης παρουσιάζουν το «Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη. Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Αρίστος

Το βραβευμένο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «δράκου του Σέιχ Σου», συνεχίζει για τρίτη χρονιά να συγκινεί στη θεατρική του μεταφορά, σκηνοθετημένο από τον Γιώργο Παπαγεωργίου. Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του Αρίστου μέσα από τις χειμαρρώδεις και υποβλητικές εξομολογήσεις τους.

21/10-26/11, Θέατρο Άνεσις, λεωφ. Κηφισίας 14, 210 7718943

Το τάβλι

Μετά από μια πετυχημένη περιοδεία σε ολόκληρη την Ελλάδα, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης παρουσιάζουν το «Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη, μια κωμωδία χαρακτήρων, όπου αποδίδεται γλαφυρά η νεοελληνική πραγματικότητα και το ενδόμυχο όνειρο του νεοέλληνα «να πιάσει την καλή».

16/10-27/11, Θέατρο Μικρό Άνεσις, Κηφισίας 14, 210 7718943

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ