Gallery Walk

Gallery Walk Facebook Twitter
Ελένη Θεοφυλάκτου «Newslater» / A. Antonopoulou Art
0

Susan Rothenberg

BERNIER/ELIADES
Επταχάλκου 11, Θησείο, 210 3413935.
Μέχρι 20/03.

Η Susan Rothenberg ζει από το 1989 σε ένα ράντσο στο Νέο Μεξικό, ιδανικό μέρος για να παρατηρήσει το φυσικό περιβάλλον και να εστιάσει στην τοπική πανίδα. Στα έργα της άλογα, σκύλοι, φίδια και άνθρωποι αποδίδονται αφαιρετικά, διατηρώντας όμως πολύ έντονα το στοιχείο της κίνησης. Η Rothenberg καταφέρνει, με μια φαινομενική παιδικότητα στον τρόπο χειρισμού του μέσου, αδρές πινελιές και περιορισμένη χρήση χρώματος, να δώσει ένα πολύ δυναμικό και έντονο αποτέλεσμα. Αν σας αρέσει η ζωγραφική, μη χάσετε την ευκαιρία να δείτε τα έργα αυτής της ώριμης ζωγράφου που ξεχωρίζει γιατί χειρίζεται επιδέξια ένα κοινότοπο θέμα.

Ομαδική
«Giving Head»

THE BREEDER
Ευμορφοπούλου 6, Ψυρρή, 210 3317527-8.
Μέχρι 15/03.

Uwe Henneken, Διονύσης Καβαλλιεράτος, Παναγιώτης Λουκάς, Mindy Shapero: Τέσσερις καλλιτέχνες και συνεργάτες της γκαλερί παρουσιάζουν τη δουλειά τους με κοινό γνώμονα την ιδιαίτερη και προσωπικά ιδιοσυγκρασιακή προσέγγισή τους. Καταστάσεις ελαφράς αγωνίας (παρουσία του χιούμορ), ιδιαίτερης ερημιάς εν μέσω μιας άκρως πλουραλιστικής και καταναλωτικής κοινωνίας, για την οποία όμως φαίνεται να απολογούνται, χρησιμοποιώντας την, παρ’ όλα αυτά, στο έπακρο. Η μέρα της κρίσης μοιάζει να είναι κοντά, μασώντας τσιχλόφουσκα, και η καλή χρήση της φόρμας που έχουν στα χέρια τους αυτοί οι καλλιτέχνες ενδυναμώνει το περιεχόμενό τους. Ένα άλλο κοινό στοιχείο είναι η πολυμορφικότητα των έργων του κάθε καλλιτέχνη, στην έκθεση αλλά και ως κύριο συστατικό του έργου τους. M.M.

Ελένη Θεοφυλάκτου
«Newslater»

Α.ANTONOPOULOU.ART.
Αριστοφάνους 20 (4ος ορ.), Ψυρρή, 210 3214994.
Μέχρι 15/03.

Σε μια γκαλερί γεμάτη σχέδια ακόμα και στα πιο αναπάντεχα σημεία, μικρά κορίτσια με κοτσίδες μπλεγμένα με πουλιά και ήρωες σε παράδοξες σκηνές με αφύσικα αντικείμενα παραπέμπουν στο φανταστικό κόσμο του παραμυθιού. Όμως, όπως τα παραμύθια εμπεριέχουν συγκαλυμμένες πράξεις βίας, διακρίσεων και αδικίας, έτσι και τα σχέδια της εικαστικού, αποσπασμένα από φόντο και περιβάλλοντα, αναφέρονται στον εγκλεισμό και τη μοναχικότητα ως τρόπο επικοινωνίας και αντίστασης στην κουλτούρα του ομογενοποιητικού lifestyle. Το κρυπτικό στήσιμο της έκθεσης συμβάλλει στην έννοια της ενδοσκόπησης και της αγωνίας, με αποκορύφωμα το σημείο προβολής του βίντεο, ενός έργου με χιούμορ και συνειρμούς.

Γιάννης Μελανίτης
«Οδυσσέας ως Φάουστ»

E31
Ευριπίδου 31-33 & Αθηνάς, 2ος όρ., 210 3210881.
Μέχρι 15/03.

Ένα κλαδί δέντρου μήκους 2,5 μέτρων επικαλυμμένο με θειάφι. Δίπλα από το κλαδί, μια πρασινοκίτρινη μικρή φιγούρα με το ένα πόδι ατροφικό και χαραγμένο στο πρόσωπο εισάγει το θεατή σε αυτό που ο καλλιτέχνης αντιμετωπίζει σε αυτή την τελευταία ενότητα του έργου του, τη «Χώρα του Κανένα». Άλλη μια χαρακτηριστική πρασινοκίτρινη φιγούρα, ένα γλυπτό μεγάλων διαστάσεων, μία άφυλη μορφή και δύο βάσεις πάνω στις οποίες είναι τοποθετημένα δύο άμορφα, σχεδόν εμβρυακής μορφής, κεφάλια, φτιαγμένα από φρέσκο πηλό, που έχουν αφεθεί να ξεραθούν φυσικά. Η δουλειά παρουσιάζεται σε μία γκαλερί που μπορεί να χαρακτηριστεί εναλλακτικός χώρος, δείχνοντας έργα που ξεφεύγουν από την εμπορική απήχηση, με θάρρος. M.M.

Ανδρέας Κασάπης
«Bones are tight»

LORAINI ALIMANTIRI/GAZON ROUGE
Βίκτωρος Ουγκό 15, Μεταξουργείο, 210 5248077.
Μέχρι 22/03.

Ο τίτλος της έκθεσης δεν είναι αλληγορικός. Ο Ανδρέας Κασάπης σχεδίασε έναν ήρωα με σκοπό να διαταράξει την ιδεατή εικόνα του ανθρώπινου σώματος. Αποστεωμένες μορφές με εμβόλιμα στοιχεία της γραφιστικής του 1970 υπενθυμίζουν τη φθαρτότητα της ύλης καθώς και προσωπικές στιγμές κατά τις οποίες, βυθισμένοι στις σκέψεις μας, χάνουμε την επαφή με το σώμα μας. Οι ανατυπώσεις από παιδικά βιβλία και από φωτογραφίες του ίντερνετ αναφέρονται στη διαδικασία της μνήμης. Με τα έργα αυτά ο Α. Κασάπης προσπαθεί να οπτικοποιήσει τη στιγμή κατά την οποία αυτό που μας μένει σαν ανάμνηση δεν είναι το περιεχόμενο μιας εικόνας αλλά η αίσθηση που αυτή αποπνέει. Μια ηχητική εγκατάσταση, ένα υποτονικό βουητό, περικλείει τις δυο αίθουσες, όπου ο καλλιτέχνης φαίνεται να είναι ο ίδιος παρών μέσα σε αυτές σχεδόν σωματικά.

Απόστολος Καρακατσάνης
Αντώνης Ντόνεφ

Α.Δ.
Παλλάδος 3, Ψυρρή, 210 3228785.
Μέχρι 15/03.

Μοντερνισμός και βιομηχανικός πολιτισμός. Οι ατομικές εκθέσεις των δύο εικαστικών επαναφέρουν στοιχεία των αρχών του 20ού αιώνα. Ο Απόστολος Καρακατσάνης, με ζωγραφική σε επεξεργασμένο αλουμίνιο, μας θυμίζει ότι οι απλές γραμμές με τη χρήση χρώματος μπορούν να είναι και αυτές σημαίνοντα που καθιστούν μη απαραίτητη την ύπαρξη ξεκάθαρου περιεχομένου. Ο Αντώνης Ντόνεφ μπλέκει λόγο και εικόνες του βιομηχανικού πολιτισμού με το ελεύθερο σχέδιο και δημιουργεί ένα οπτικό αποτέλεσμα που συγχύζει ευχάριστα την όραση. Industrial αναφορές με παρουσία συναισθήματος, αποτελούν ενδιαμέσως ένα ενδιαφέρον μάθημα ιστορίας με διακριτικές προσωπικές εξομολογήσεις.

H.O.P.E.
«The sun may not shine tomorrow so suck my dick»

Κωνσταντινουπόλεως 44, Γκάζι.
Σαβ. 12:00-18:00. Μέχρι 06/03

Ο H.O.P.E. είναι περισσότερο γνωστός από την ιδιότυπη τέχνη του στους δρόμους της Αθήνας: ένα συνονθύλευμα α/μ φωτογραφίας, ειρωνείας και συναισθηματικής φόρτισης. Στην πρώτη του ατομική έκθεση μεταφέρει την ιδέα του δρόμου και τη λειτουργία της τέχνης του στο χώρο της γκαλερί. Σχέδια με χρωματιστά μολύβια σε χαρτί, μίνιμαλ και γκροτέσκα, αναρτημένα χωρίς κορνίζα, επεκτείνονται στους τοίχους της γκαλερί. Λέξεις, σχεδία και βίντεο απεκδύονται την ατομικότητά τους και λειτουργούν σαν σύνολο. Για τον καλλιτέχνη οι λέξεις είναι καρφιά που έχουν την ιδιότητα να ίπτανται επάνω από τον τυποποιημένο κόσμο της σύγχρονης χαρούμενης κοινωνίας και η τέχνη είναι αναγκαία όσο και η αναπνοή.

Ομαδική
«My dear Deer»

QBOX
Αρμοδίου 10, Βαρβάκειος πλατεία, 211 1 199991.
Μέχρι 15/03.

Η έννοια της ταυτότητας και του κοινωνικού φύλου αποτελεί τον άξονα γύρω από τον οποίο κινούνται τα έργα της ομαδικής έκθεσης «My dear Deer». Ανερχόμενοι ξένοι εικαστικοί με μέσο τη φωτογραφία, τη ζωγραφική, το βίντεο καθώς και με την παράθεση αντικειμένων, σχολιάζουν τη διαμόρφωση του εγώ σε σχέση με το σωματικό σχηματισμό, το πρότυπο του άλλου και το ναρκισσισμό. Η ομοφυλοφιλία αποτελεί βασικό πρίσμα μέσα από το οποίο φιλτράρεται η αισθητική των περισσότερων έργων χωρίς, ωστόσο, να φετιχοποιείται. Μην παραλείψετε να δείτε το σχεδόν διαλογιστικό βίντεο της Susane Winterling και το φωτογραφικό λεύκωμα του Slava Mogutin, ο οποίος κατηγορήθηκε για «ανοιχτή και εσκεμμένη περιφρονητική αντιμετώπιση των γενικώς αποδεκτών ηθών».

TIP:

Στην πρώτη έκθεση που θα μπείτε, αναζητήστε τον δωρεάν Χάρτη Σύγχρονης Τέχνης. Θα σας βοηθήσει πολύ να εντοπίσετε τις γκαλερί.
Οι γκαλερί είναι ανοιχτές μέχρι τις 16:00, με εξαίρεση την Κωνσταντινουπόλεως 44 (μέχρι τις 18:00).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ