«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά... © Elsa Okazaki
0



Καθημερινά αντικείμενα όπως μια καρέκλα, ένα τραπέζι και φωτογραφίες γίνονται οι πρωταγωνιστές των έργων του Rade Petrasevic, αποκαλύπτουν το φανταστικό περιβάλλον ενός συλλέκτη τέχνης και μας προκαλούν να παρατηρήσουμε από την κλειδαρότρυπα το περιβάλλον του, στην πολύχρωμη έκθεση με τίτλο «Stalker Please Don't Talk to Me».

Ζωγραφιές, προσωπικά του σκίτσα και ημερολόγια εκτίθενται στον χώρο Playroom της γκαλερί Breeder και παρουσιάζουν τις εμπειρίες και όσα του έκαναν εντύπωση κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα. Τα έργα αυτά, όπως και ο τίτλος της έκθεσης, φέρνουν στο μυαλό την εμμονική παρατήρηση ενός υποκειμένου που μας ενδιαφέρει.

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

Συγκεκριμένα, ο καλλιτέχνης εστιάζει στον χώρο και στα αντικείμενα με τα οποία κάποιος επιλέγει να διακοσμήσει τον προσωπικό του χώρο και μέσα από την αμεσότητα της δουλειάς του, μας προκαλεί να τα παρατηρήσουμε με λεπτομέρεια, να φανταστούμε τον ιδιοκτήτη των χώρων που παρουσιάζει, να σκιαγραφήσουμε την προσωπικότητά του.

Κάποια από αυτά ίσως έχουν συναισθηματική αξία, άλλα μπορεί να φανερώνουν στοιχειά για τον χαρακτήρα, την προσωπική ζωή ή το γούστο του. Το γεγονός αυτό, εντυπωσιάζει τον Rade και αποτελεί έμπνευση για το θέμα της έκθεσής του. Όπως αναφέρει και στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ιδιαίτερη εντύπωση του έκανε ο χώρος της επιμελήτριας της έκθεσης Σταματίας Δημητρακοπούλου, η οποία είχε συνδεθεί στενά με συγκεκριμένα αντικείμενα.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
 

— Πες μας λίγα πράγματα για σένα.

Γεια! Είμαι ζωγράφος και καμιά φορά σχεδιάζω. Τώρα τελευταία δεν κάνω τίποτα.

— Τι σημαίνει ο τίτλος της έκθεσής σου;

Αναφέρεται στην αγάπη, το σεξ, τις ξεχασμένες σκέψεις που είχε κάποιος όταν ήταν έφηβος.

— Ποια ήταν η έμπνευσή σου;

Μιας και είμαι άστεγος, πάντα ήθελα έναν σκύλο που θα μπορούσε να με καταπιεί μια μέρα έτσι απλά.

— Στα έργα σου δεν βλέπουμε ανθρώπινες φιγούρες. Γιατί εστιάζεις στα αντικείμενα;

Θα προτιμούσα κουβέρτες με animal-prints δίπλα σε έναν υπολογιστή παρά για παράδειγμα μια ξανθιά με σέξι χείλη

— Γιατί χρησιμοποιείς τόσο χρώμα στα έργα σου;

Ο κόσμος είναι αρκετά θλιβερός, δεν υπάρχει λόγος να σκοτίσουμε τις ζωγραφιές με τις σκέψεις μας.

— Θεωρείς ότι ο χώρος που έχεις επιλέξει να ζει κάποιος μαρτυρά πράγματα για την προσωπικότητά του;

Ίσως. Εννοώ, επισκέφτηκα το σπίτι της Σταματίας Δημητρακοπούλου, της επιμελήτριας της έκθεσης, και ήταν περιτριγυρισμένη με πράγματα που συνδέονται στενά μαζί της, κάτι που φάνηκε πάρα πολύ περίεργο.

— Σου άρεσε η Αθήνα; Πες μας λίγα λόγια για την εμπειρία σου εδώ.
Ας πούμε πως αν μου δάνειζες χρήματα θα έκανα τατουάζ τη λέξη Αθήνα στο χέρι μου. Επίσης, έγραψα ένα ποίημα για την πόλη. Ελάτε στην έκθεση για να το διαβάσετε.

«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter
«Stalker Please Don't Talk to Me»: Η πολύχρωμη έκθεση του Rade Petrasevic Facebook Twitter

Rade Petrasevic

Stalker Please Don't Talk To Me

The Breeder Playroom, Ιάσονος 45, 1ος όροφος

3 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου

Τρίτη- Σάββατο: 12 το μεσημέρι -6 μ.μ.

thebreedersystem.com/artists/rade-petrasevic-2/

adepetrasevic.tumblr.com/

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ