Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του)

Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του) Facebook Twitter
0

 

Το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη είναι η τόλμη του (και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του) Facebook Twitter
Φωτ.: Πάνος Μιχαήλ

«Ασταμάτητος, εξομολογητικός, αυτοσαρκαστικός, γενναίος» είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που μπορούν να αποδοθούν δικαιολογημένα στον πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ My Friend Larry Gus. Η κάμερα του Βασίλη Κατσούπη καταγράφει πέντε χρόνια από την ζωή του φίλου του Παναγιώτη Μελίδη(a.k.a Larry Gus) και το DlY φιλμ του ήταν μια από τις εκπλήξεις στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας.

Χωρίς ίχνος φόβου ο Μελίδης μιλά μπροστά στην κάμερα για όλα. Οι ανασφάλειες του, οι αποτυχίες του, ο φόβος μπροστά στο επόμενο βήμα, τα κόμπλεξ του, η άρνηση του να αποδεχθεί την επιτυχία του, οι συγγραφείς που τον επηρέασαν και τον κάνουν να αισθάνεται ένα τίποτα μπροστά τους, τα χαστούκια της ζωής που έχει φάει, το «σε αγαπώ» που λέει στο τηλέφωνο έξω από το Κ44.

Ο πρωταγωνιστής με μαύρο πουκάμισο, αξύριστος, δίπλα στον κουστουμαρισμένο επιτυχημένο μεσήλικα πατέρα του. Δυο κόσμοι δίπλα-δίπλα που τους χωρίζει μια ολόκληρη άβυσσος.

Όλα αυτά καλυμμένα με ένα αυτοσαρκαστικό χιούμορ και με πλάκες γυμνασιακού επιπέδου ανάμεσα σε αυτόν και τους φίλους του, έκαναν τον Δαναό το βράδυ της Πέμπτης να σείεται από τα γέλια. Όμως υπάρχουν και στιγμές που δεν γελάει κανείς. Κάποιες σκηνές που σου δημιουργούν μέχρι και αμηχανία. Είναι αυτές που αποκαλύπτουν την σχέση με τον πατέρα του.

Σε κάποια σκηνή ο Μελίδης περπατά με τους φίλους του. Μιλούν για κάποιον που συνεχίζει να κατηγορεί τον πατέρα του ενώ εκείνος έχει πεθάνει. «Μα, γιατί; Τότε όλα τελειώνουν» λέει και απασφαλίζει την χειροβομβίδα, αποκαλύπτοντας την σχέση με τον δικό του πατέρα. Θα ακολουθήσουν εκρήξεις για το ίδιο θέμα.

Η σκηνή που σε ένα τραπέζι με την μητέρα του τον βρίζει μπροστά στην κάμερα και εκείνη λέει με αυστηρό ύφος ότι δεν θέλει να μπει αυτό. Η σκηνή όπου λέει για τον πατέρα του ότι «Με έκανε να αισθάνομαι ότι είμαι ο Μονέ» όταν του ανακοίνωσε τι πάει να κάνει και εκείνος τον διαβεβαίωσε ότι θα είναι άλλη μια αποτυχία ανάμεσα στις τόσες που είχε στο ενεργητικό του.

Και φυσικά η συνάντηση με τον πατέρα του στο γραφείο του. Διαρκεί λίγα λεπτά αλλά είναι από τις πιο δυνατές του φιλμ. Ο πρωταγωνιστής με μαύρο πουκάμισο, αξύριστος, δίπλα στον κουστουμαρισμένο επιτυχημένο μεσήλικα άντρα. Δυο κόσμοι δίπλα-δίπλα που τους χωρίζει μια ολόκληρη άβυσσος. Αργότερα ο πρωταγωνιστής μας λέει πώς θα τον ήθελε ο πατέρας του. Πώς θα αισθανόταν ικανοποιημένος. Η εξομολογητική διάθεση χτυπάει κόκκινο.

Αυτό το συναισθηματικό στριπτίζ του Μελίδη μπροστά στην κάμερα είναι η τόλμη του και όχι το ότι μας δείχνει με κάθε ευκαιρία τα οπίσθια του. Αυτό είναι που κάνει ξεχωριστό το φιλμ. Το καλυμμένο με χιούμορ τραύμα.

Όταν τα φώτα ανάβουν ο μαυροντυμένος Larry Gus μπαίνει μέσα στην αίθουσα για το Q&A με το κοινό. Η ομάδα της ταινίας ανεβαίνει επάνω και καταχειροκροτείται. Απαντά στο κοινό. Ο Larry Gus είναι ο Μελίδης. Ο Μελίδης είναι ο Larry Gus. Δεν υπάρχει περσόνα, αν υπήρξε ποτέ. 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ