Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail

Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
0
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Giant Wheel and Reflection(2001). Light Jet (Fuji Crystal Archive) print30 x 37.5 inches

Η αγάπη του φωτογράφου Roger Vail για τα Λούνα Παρκ κρατάει τώρα πάνω από τρεις δεκαετίες. Για τριάντα χρόνια απαθανατίζει τα μεγάλα, εντυπωσιακά φωτισμένα παιχνίδια τωνΛούνα Παρκ χρησιμοποιόντας κάμερες μεγάλου φορμά, και τη ρύθμιση time exposure. Το αποτέλεμα είναι ένα εντυπωσιακό, ποιητικό παιχνίδι με το φως και το σκοτάδι. Οι φωτεινοί τροχοί μετατρέπονται σε πολύχρωμα διαστημόπλοια που στροβιλίζονται με φόντο το απολύτως ήσυχο και ακίνητο σκοτάδι. Το ανθρώπινο στοιχείο αν και όταν υπάρχει περιφέρεται ως φάντασμα γύρω από αυτά τα παράξενα φωτισμένα αντικείμενα που μέσα από την κίνησή τους γεννιούνται σκιές και σχήματα εκεί που πριν δεν υπήρχαν. Μέδουσες και άλλα παράξενα όντα σχηματίζονται εκεί που οι αχτίδες του φωτός τέμνονται, οι φωτισμένοι τροχοί των λούνα παρκ μετατρέπονται σε θόλους παράξενων ναών, το μανιτάρι της πυρηνικής έκρηξης, κύκλους που δεν έχουν τέλος ή παράξενους αστερισμούς σαν αυτούς που βλέπουμε στα σκίτσα και στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Μόνο που στις φωτογραφίες του Vail πρόκειται για την απλή καταγραφή μιας κίνησης ενός αντικειμένου που διαρκεί συνήθως τρία λεπτά.

Για τον Vail το παιχνίδι του φωτός, η ομορφιά των συγκεκριμένων εικόνων και το τυχαίο του πράγματος αφού ποτέ δεν μπορεί να ξέρει το τελικό αποτέλεσμα πριν την εκτύπωση / εμφάνιση του φιλμ, ήταν αρκετά για να τον κρατήσουν «δέσμιο» αυτής της ονειρικής θεματικής και τεχνικής για τεις δεκαετίες. Για τους κριτικούς η δουλειά του Vail θα μπορούσε να είναι ένα σχόλιο πάνω στον κύκλο της ζωής, αφού αυτές οι κούρσες περιέχουν σχεδόν πάντα ανθρώπινα σώματα. Ακόμα και όταν δεν είναι ορατά, γνωρίζει κανείς πως είναι εκεί τυλιγμένα μεσα στους κύκλους φωτός. Οι ομόκεντροι κύκλοι χωρίς αρχή και χωρίς τέλος, το ατομικό σύννεφο, έντονες μνήμες από την ταινία Metropolis toy Fritz Lang (1927), αστερισμοί, χάρτες του DNA, ο κύκλος της ζωής, ένα ταξίδι στο χρόνο και στον τόπο μέσα από τις πιο όμορφες φωτογραφίες που έχουμε δει.

Για όσους τυχερούς βρίσκονται στην Καλιφόρνια αυτό το καλοκαίρι η Γκαλερί Joseph Bellows φιλοξενεί μια μεγάλη αναδρομική με τη δουλειά του Roger Vail.

Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Fire Ball #2 (2001).Let Jet (Fuji Crystal Archive) print30 x 38 inches
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Evolution (2001). Chromogenic print mounted to aluminium
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Evolution 3 (2001). Chromogenic print mounted to aluminium
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Giant Wheel (2001). Chromogenic print mounted to aluminium
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Inverter (2001). Chromogenic print mounted to aluminium 30 x 37.5 inches
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Kamakazi (2002). Chromogenic print mounted to aluminium
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Spinning Carnival Ride (1971). Gelatin silver print
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, SpinOut (2001). Chromogenic print mounted to aluminium
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Wave Swinger (1996). Gelatin silver print
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Wave Swinger (2001). Chromogenic print mounted to aluminium
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, YoYo (1996). Gelatin silver print 18 x 23.5 inches
Τα ονειρικά Λούνα Παρκ του Roger Vail Facebook Twitter
Roger Vail, Zipper (2001). Light Jet (Fuji Crystal Archive) print38 x 30 inches
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ