Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ο Γιώργος Κοτρόζος διοργανωτής του Secret Sound Festival στην Κύμη της Εύβοιας, αναπροσάρμοσε το line up, άφησε ελεύθερη την είσοδο και για τις δυο ήμερες, και κατάφερε για δεύτερη χρονιά να έχει ένα πετυχημένο διήμερο αντάξιο του περσινού...Φωτ:Aπο το Facebook του φεστιβάλ
0

 

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
φωτ:B.M

Το καλό line up, ο σωστός ήχος, η προσιτή τιμή του εισιτηρίου, ένας όμορφος χώρος διεξαγωγής και φυσικά η ασφάλεια του κόσμου, είναι αυτά που είναι απαραίτητο να σκεφτεί ένας καινούριος διοργανωτής μουσικών φεστιβάλ εάν θέλει ο κόσμος που αγαπά την μουσική να τον κατατάξει στους σοβαρούς. Όμως, αυτό το καλοκαίρι ο πολιτισμός στην χώρα μας δέχτηκε μερικά από τα πιο σοβαρά χτυπήματα κάτω από την ζώνη. Και ιδιαίτερα τις τελευταίες εβδομάδες όπου η όρεξη για τα θεάματα είχε αντικατασταθεί με την αγωνία για τον άρτο, αυτοί που κατάφεραν να παραμείνουν όρθιοι ήταν οι προσαρμοστικοί και οι πιο ευέλικτοι.  

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ο Γιώργος Κοτρόζος διοργανωτής του Secret Sound Festival στην Κύμη της Εύβοιας, αναπροσάρμοσε το line up, άφησε ελεύθερη την είσοδο και για τις δυο ήμερες, και κατάφερε για δεύτερη χρονιά να έχει ένα πετυχημένο διήμερο αντάξιο του περσινού. Δεν ξέρω πόσο κερδοφόρα ήταν η φετινή διοργάνωση. Το σίγουρο είναι ότι κράτησε τον κόσμο του, δεν έκανε εκπτώσεις στο line up, και πάνω από όλα διατήρησε το χαρακτήρα του φεστιβάλ. Στο μέλλον τα οφέλη από αυτή την δοκιμασία υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έρθουν και με το παραπάνω.

Και επειδή τα πάντα επαναπροσδιορίζονται και αλλάζουν με βάση τα δεδομένα της νέας εποχής, λέω να επιστρέψουμε στα βασικά και να ξαναθυμηθούμε με αφορμή το Secret Sound Festival, τι είναι μουσικό φεστιβάλ γιατί η μπάλα χάνετε κάποιες φορές σε «κέρδη με το κεφάλι», στις απαιτήσεις των πρώτων ονομάτων και το κακό line up.

 

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
Mononome soundcheck φωτ:Michalis Gourlemakis

Μερικές σκέψεις λοιπόν για το θέμα φεστιβάλ:

Δεν γίνεται να οργανώσει ο οποιοσδήποτε ένα μουσικό φεστιβάλ

Επιτυχημένα φεστιβάλ είναι αυτά που οι διοργανωτές τους είναι μέσα στην φάση, γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, και αγαπούν συγκεκριμένα είδη μουσικής. Το να λες ότι αγαπάς την μουσική γενικά και αόριστα(«Κάτι αντίστοιχο με την απάντηση «ακούω απ’ όλα» στην ερώτηση τι μουσική ακούς) δεν σου δίνει άφεση αμαρτιών για ένα line up χωρίς ταυτότητα. Για παράδειγμα: Γιατί τα φεστιβάλ metal μουσικής ακόμα και αυτά που διοργανώνονται εκτός Αθηνών είναι πετυχημένα; Διότι διοργανωτές και κοινό αρνούνται να κάνουν εκπτώσεις σε αυτά που αγαπούν. Μια καλή αρχή για τους καινούριους διοργανωτές φεστιβάλ είναι να μελετήσουν τα φεστιβάλ metal μουσικής

Η ταυτότητα ενός φεστιβάλ είναι πάνω από το κέρδος

Ένα φεστιβάλ μπορεί να εξελιχθεί σε μια κερδοφόρα επιχείρηση. Αν όμως βάλεις το κέρδος πάνω από αυτό που εκπροσωπείς τότε μπορεί να εξελιχθεί σε κακή παράσταση. Με άλλα λόγια: Πόσο νερό να βάλουμε στο κρασί μας στο τι είναι «Ροκ»; (που ξέρουμε τι είναι αλλά κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε).

Ένα φεστιβάλ πρέπει να δίνει χώρο στους καινούριους μουσικούς. Όχι σαν να τους κάνει χάρη μέχρι να βγει «ο μεγάλος»

Εάν οι άνθρωποι που οργανώνουν ένα φεστιβάλ δεν έχουν την διορατικότητα να διακρίνουν τους καινούριους και την δυνατότητα να τους παρουσιάσουν σωστά (Δηλαδή με καλό ήχο) τότε θα έπρεπε να τους αφήσουν στην ησυχία τους. Στο Secret Sound από τα πρώτα λεπτά ο ήχος ήταν έτσι όπως θα έπρεπε να είναι.

 

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
Mononome soundcheck φωτ:Michalis Gourlemakis

Όχι «κόλπα». Καλός ήχος

Δεν χρειάζεται ένα φεστιβάλ να ρίχνει τα λεφτά του σε περιττά έξοδα για να εντυπωσιάσει μπας και ξεχάσουμε μια βασική του έλλειψη: Τον κακό ήχο. Αν ματώνουν τα αυτιά σου τι να την κάνεις την γιγαντοοθόνη;

Ένα φεστιβάλ (θα μπορούσε να) είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλους. Ακόμα και σε αυτούς που δεν ακούν την συγκεκριμένη μουσική

Και εδώ τα κατάφερε το Secret Sound να δώσει την εικόνα ενός ανοιχτού καλέσματος προς όλους. Μέσα στην φύση του Platanenhof μπορούσες να διακρίνεις εκτός από το γνωστό νεανικό κοινό, άτομα κάθε ηλικίας, γονείς με παιδία, τύπους «είδα φως και μπήκα». Βοήθησε το ότι από τις 8 ο χώρος ήταν ανοιχτός για το κοινό.

Balkan Riddims και Mononome

Μια ειδική αναφορά σε αυτά τα δύο ονόματα, λόγω προσωπικού κολλήματος, αν και όλα τα dj set και των δυο ημερών ήταν πολύ καλά.

Οι Balkan Riddimsέχουν το ταλέντο να χτίζουν με τα dj set τους ένα ολόκληρο μουσικό ταξίδι. Για πότε από τις ακτές της Τζαμάικα βρεθήκαμε στις όχθες του Γάγγη ούτε που το καταλάβαμε! Ακόμα και αν δεν ήθελες να χορέψεις, και μόνο να άκουγες το set τους την Παρασκευή το βράδυ σου έφτιαχνε η διάθεση. Είναι δεμένη ομάδα.

Τον Mononome δεν τον είχα ξαναδεί live. Το MPC2500 λούστηκε με τον ιδρώτα του το βράδυ του Σαββάτου. Ήταν μια εκπληκτική εμφάνιση του παραγώγου από την Θεσσαλονίκη αντάξια της φήμης που τον συνοδεύει. Με έκανε να ξαναθυμηθώ τι σημαίνει να είναι κάποιος dj και παραγωγός. Το δηλώνουν τόσοι πολλοί που έχουμε ξεχάσει τι σημαίνει πραγματικά

Παραλειπόμενα

Η λευκή πετσέτα με την οποία σκούπιζε τον ιδρώτα του ο Mononome

Όταν στο set των BNC και Mr Soundproof σάμπλαραν τη φωνή της Edith Piaf στο Non, Je ne regrette rien. Σίγουρα κανένας δεν μετάνιωσε που βρισκόταν εκεί αυτό το Σαββατόβραδο του Ιουλίου

Ένας τύπος με κόκκινο κουστούμι και ράστα μαλλιά στον χώρο και τις δυο μέρες. Μια ολόκληρη ιστορία χωρίς να χρειαζόταν καν να σου την διηγηθεί

Σκυλιά που αγαπούν την καλή μουσική!

Χέρια με τα τατουάζ που σπρώχνουν καρότσια με παιδιά

Ο έναστρος ουρανός πάνω από το δάσος

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ