Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ο Γιώργος Κοτρόζος διοργανωτής του Secret Sound Festival στην Κύμη της Εύβοιας, αναπροσάρμοσε το line up, άφησε ελεύθερη την είσοδο και για τις δυο ήμερες, και κατάφερε για δεύτερη χρονιά να έχει ένα πετυχημένο διήμερο αντάξιο του περσινού...Φωτ:Aπο το Facebook του φεστιβάλ
0

 

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
φωτ:B.M

Το καλό line up, ο σωστός ήχος, η προσιτή τιμή του εισιτηρίου, ένας όμορφος χώρος διεξαγωγής και φυσικά η ασφάλεια του κόσμου, είναι αυτά που είναι απαραίτητο να σκεφτεί ένας καινούριος διοργανωτής μουσικών φεστιβάλ εάν θέλει ο κόσμος που αγαπά την μουσική να τον κατατάξει στους σοβαρούς. Όμως, αυτό το καλοκαίρι ο πολιτισμός στην χώρα μας δέχτηκε μερικά από τα πιο σοβαρά χτυπήματα κάτω από την ζώνη. Και ιδιαίτερα τις τελευταίες εβδομάδες όπου η όρεξη για τα θεάματα είχε αντικατασταθεί με την αγωνία για τον άρτο, αυτοί που κατάφεραν να παραμείνουν όρθιοι ήταν οι προσαρμοστικοί και οι πιο ευέλικτοι.  

Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ο Γιώργος Κοτρόζος διοργανωτής του Secret Sound Festival στην Κύμη της Εύβοιας, αναπροσάρμοσε το line up, άφησε ελεύθερη την είσοδο και για τις δυο ήμερες, και κατάφερε για δεύτερη χρονιά να έχει ένα πετυχημένο διήμερο αντάξιο του περσινού. Δεν ξέρω πόσο κερδοφόρα ήταν η φετινή διοργάνωση. Το σίγουρο είναι ότι κράτησε τον κόσμο του, δεν έκανε εκπτώσεις στο line up, και πάνω από όλα διατήρησε το χαρακτήρα του φεστιβάλ. Στο μέλλον τα οφέλη από αυτή την δοκιμασία υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έρθουν και με το παραπάνω.

Και επειδή τα πάντα επαναπροσδιορίζονται και αλλάζουν με βάση τα δεδομένα της νέας εποχής, λέω να επιστρέψουμε στα βασικά και να ξαναθυμηθούμε με αφορμή το Secret Sound Festival, τι είναι μουσικό φεστιβάλ γιατί η μπάλα χάνετε κάποιες φορές σε «κέρδη με το κεφάλι», στις απαιτήσεις των πρώτων ονομάτων και το κακό line up.

 

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
Mononome soundcheck φωτ:Michalis Gourlemakis

Μερικές σκέψεις λοιπόν για το θέμα φεστιβάλ:

Δεν γίνεται να οργανώσει ο οποιοσδήποτε ένα μουσικό φεστιβάλ

Επιτυχημένα φεστιβάλ είναι αυτά που οι διοργανωτές τους είναι μέσα στην φάση, γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, και αγαπούν συγκεκριμένα είδη μουσικής. Το να λες ότι αγαπάς την μουσική γενικά και αόριστα(«Κάτι αντίστοιχο με την απάντηση «ακούω απ’ όλα» στην ερώτηση τι μουσική ακούς) δεν σου δίνει άφεση αμαρτιών για ένα line up χωρίς ταυτότητα. Για παράδειγμα: Γιατί τα φεστιβάλ metal μουσικής ακόμα και αυτά που διοργανώνονται εκτός Αθηνών είναι πετυχημένα; Διότι διοργανωτές και κοινό αρνούνται να κάνουν εκπτώσεις σε αυτά που αγαπούν. Μια καλή αρχή για τους καινούριους διοργανωτές φεστιβάλ είναι να μελετήσουν τα φεστιβάλ metal μουσικής

Η ταυτότητα ενός φεστιβάλ είναι πάνω από το κέρδος

Ένα φεστιβάλ μπορεί να εξελιχθεί σε μια κερδοφόρα επιχείρηση. Αν όμως βάλεις το κέρδος πάνω από αυτό που εκπροσωπείς τότε μπορεί να εξελιχθεί σε κακή παράσταση. Με άλλα λόγια: Πόσο νερό να βάλουμε στο κρασί μας στο τι είναι «Ροκ»; (που ξέρουμε τι είναι αλλά κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε).

Ένα φεστιβάλ πρέπει να δίνει χώρο στους καινούριους μουσικούς. Όχι σαν να τους κάνει χάρη μέχρι να βγει «ο μεγάλος»

Εάν οι άνθρωποι που οργανώνουν ένα φεστιβάλ δεν έχουν την διορατικότητα να διακρίνουν τους καινούριους και την δυνατότητα να τους παρουσιάσουν σωστά (Δηλαδή με καλό ήχο) τότε θα έπρεπε να τους αφήσουν στην ησυχία τους. Στο Secret Sound από τα πρώτα λεπτά ο ήχος ήταν έτσι όπως θα έπρεπε να είναι.

 

Το Σαββατοκύριακο του Secret Sound Festival Facebook Twitter
Mononome soundcheck φωτ:Michalis Gourlemakis

Όχι «κόλπα». Καλός ήχος

Δεν χρειάζεται ένα φεστιβάλ να ρίχνει τα λεφτά του σε περιττά έξοδα για να εντυπωσιάσει μπας και ξεχάσουμε μια βασική του έλλειψη: Τον κακό ήχο. Αν ματώνουν τα αυτιά σου τι να την κάνεις την γιγαντοοθόνη;

Ένα φεστιβάλ (θα μπορούσε να) είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα σε όλους. Ακόμα και σε αυτούς που δεν ακούν την συγκεκριμένη μουσική

Και εδώ τα κατάφερε το Secret Sound να δώσει την εικόνα ενός ανοιχτού καλέσματος προς όλους. Μέσα στην φύση του Platanenhof μπορούσες να διακρίνεις εκτός από το γνωστό νεανικό κοινό, άτομα κάθε ηλικίας, γονείς με παιδία, τύπους «είδα φως και μπήκα». Βοήθησε το ότι από τις 8 ο χώρος ήταν ανοιχτός για το κοινό.

Balkan Riddims και Mononome

Μια ειδική αναφορά σε αυτά τα δύο ονόματα, λόγω προσωπικού κολλήματος, αν και όλα τα dj set και των δυο ημερών ήταν πολύ καλά.

Οι Balkan Riddimsέχουν το ταλέντο να χτίζουν με τα dj set τους ένα ολόκληρο μουσικό ταξίδι. Για πότε από τις ακτές της Τζαμάικα βρεθήκαμε στις όχθες του Γάγγη ούτε που το καταλάβαμε! Ακόμα και αν δεν ήθελες να χορέψεις, και μόνο να άκουγες το set τους την Παρασκευή το βράδυ σου έφτιαχνε η διάθεση. Είναι δεμένη ομάδα.

Τον Mononome δεν τον είχα ξαναδεί live. Το MPC2500 λούστηκε με τον ιδρώτα του το βράδυ του Σαββάτου. Ήταν μια εκπληκτική εμφάνιση του παραγώγου από την Θεσσαλονίκη αντάξια της φήμης που τον συνοδεύει. Με έκανε να ξαναθυμηθώ τι σημαίνει να είναι κάποιος dj και παραγωγός. Το δηλώνουν τόσοι πολλοί που έχουμε ξεχάσει τι σημαίνει πραγματικά

Παραλειπόμενα

Η λευκή πετσέτα με την οποία σκούπιζε τον ιδρώτα του ο Mononome

Όταν στο set των BNC και Mr Soundproof σάμπλαραν τη φωνή της Edith Piaf στο Non, Je ne regrette rien. Σίγουρα κανένας δεν μετάνιωσε που βρισκόταν εκεί αυτό το Σαββατόβραδο του Ιουλίου

Ένας τύπος με κόκκινο κουστούμι και ράστα μαλλιά στον χώρο και τις δυο μέρες. Μια ολόκληρη ιστορία χωρίς να χρειαζόταν καν να σου την διηγηθεί

Σκυλιά που αγαπούν την καλή μουσική!

Χέρια με τα τατουάζ που σπρώχνουν καρότσια με παιδιά

Ο έναστρος ουρανός πάνω από το δάσος

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ