Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
0
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Οι contemporary artists Nico Colón και Yann Gerstberger έφτασαν στην Αθήνα την Τετάρτη το βράδυ και ως την Πέμπτη το απόγευμα είχαν προλάβει και στήσει την εντυπωσιακή εγκατάσταση «Greased» στο Playroom της Breeder, με απλά υλικά... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Εκτός από τον βασικό εκθεσιακό χώρο της γκαλερί The Breeder στο Μεταξουργείο, που εκτείνεται στο ισόγειο και στον πρώτο όροφο, υπάρχει και ένα μικρό Playroom πάνω, πλάι στα γραφεία, το οποίο οι υπεύθυνοι φιλοδοξούν να εκμεταλλευτούν πρακτικά το επόμενο διάστημα. Το κόσνεπτ είναι να στήνονται εκεί εκθέσεις και εγκαταστάσεις σύντομες σε διάρκεια και «ευέλικτες», υπό την έννοια ότι ο χώρος θα είναι στη διάθεση του εκάστοτε καλλιτέχνη για να παρέμβει σε αυτόν εικαστικά όπως θέλει για λίγες ημέρες.

Η γκαλερί είναι η αρχή, δεν θέλουμε το έργο μας να ολοκληρώνεται εδώ. Αυτό θα μας δέσμευε σε μια ιδέα "επαγγελματισμού" που είναι ξένη με το πνεύμα της ομάδας μας – το αντίθετο, επιζητούμε την κατάργηση κάθε προκαθορισμένης νόρμας στην τέχνη.

 

Η μεξικανική κολεκτίβα Dark Arts International σε λιγότερο από 24 ώρες κατάφερε και έκανε δικό της το Playroom, ενόσω στους κύριους χώρους της γκαλερί εκτυλίσσεται η ατομική έκθεση «Έξι πύλες ανοιχτές και μια κλειστή» του Σωκράτη Σωκράτους. Οι contemporary artists Nico Colón και Yann Gerstberger έφτασαν στην Αθήνα την Τετάρτη το βράδυ και ως την Πέμπτη το απόγευμα που συναντηθήκαμε στον χώρο της Breeder είχαν προλάβει και στήσει την εντυπωσιακή εγκατάσταση «Greased» με απλά υλικά. Η εγκατάσταση βασίζεται σε έργα ζωγραφικής μελών της κολεκτίβας, συγκεκριμένα των Oa4s, Yann Gerstberger και Theo Michael, που δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα συνεργασίας και «συζήτησης» μεταξύ τους στο Μεξικό και τα οποία έχουν φέρει μαζί τους οι δύο καλλιτέχνες. Όχι μόνο είχαν ολοκληρώσει τη δουλειά τους όταν έφτασα στη γκαλερί, αλλά βρίσκονταν εκεί χαλαροί, με διάθεση για κουβεντούλα, πίνοντας ένα ποτήρι λευκό κρασί. Στόχος τους είναι τις προσεχείς μέρες, μέχρι την Κυριακή που θα ολοκληρώσουν τη σύντομη παραμονή τους στη χώρα μας, να μεταφέρουν κομμάτια της εγκατάστασής τους, καθώς και άλλα που έχουν φέρει μαζί τους σε χώρους της πόλης που θα τους κάνουν «κλικ» για να τα φωτογραφίσουν οι ίδιοι, «ερασιτεχνικά, όχι με επαγγελματίες φωτογράφους, απλώς και μόνο για να απαθανατίσουμε το νομαδικό πνεύμα που διέπει την ομάδας μας και να επεκταθούμε καλλιτεχνικά έξω από τα όρια της γκαλερί», όπως μου εξηγούν. «Η γκαλερί είναι η αρχή, δεν θέλουμε το έργο μας να ολοκληρώνεται εδώ. Αυτό θα μας δέσμευε σε μια ιδέα "επαγγελματισμού" που είναι ξένη με το πνεύμα της ομάδας μας – το αντίθετο, επιζητούμε την κατάργηση κάθε προκαθορισμένης νόρμας στην τέχνη. Μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο το word of mouth, να συζητιέται το έργο μας, παρά μια αυστηρά καθορισμένη "καταγραφή" αυτού, με τη στενή έννοια του όρου».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως μια «περιπλανώμενη πλατφόρμα επιμελητών και καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε στην πόλη του Μεξικού»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Οι ίδιοι αυτοπροσδιορίζονται ως μια «περιπλανώμενη πλατφόρμα επιμελητών και καλλιτεχνών που δημιουργήθηκε στην πόλη του Μεξικού». Δεν διαθέτουν καθορισμένο κατάλογο μελών. Αυτή τη στιγμή ανήκουν στους κύκλους τους τουλάχιστον 30 άτομα από το Μεξικό και άλλες χώρες, αν και ο Nico δεν είναι σίγουρος για τον αριθμό αφού δεν υπάρχει κάποιος επιβλέπων που να έχει ρόλο καλλιτεχνικού διευθυντή ή συντονιστή της κολεκτίβας. Ο λόγος που αποφάσισαν να κάνουν ένα πέρασμα από την Αθήνα είναι ο προφανής: Η οικονομικοπολιτική κατάσταση της χώρας, μου εξηγούν, κάνει την Αθήνα να φαίνεται γι' αυτούς σαν την ευρωπαϊκή «αδελφή πόλη» του Μεξικού. Η καλλιτεχνική ενέργεια και η φάση αλλαγής που περνά η χώρα τούς έκανε να θέλουν να ανακαλύψουν οι ίδιοι από κοντά τι συμβαίνει εδώ. «Είμαστε καλλιτέχνες και λειτουργούμε δημιουργικά μέσα από την εξερεύνηση πόλεων και κουλτουρών. Σαν μια αγέλη που ψάχνει το υπόλοιπο κοπάδι, μια ομπρέλα που καλύπτει ιδέες και τεχνοτροπίες. Στις νεότερες γενιές, βέβαια, τα πράγματα είναι πιο απλά και επαγγελματικά, βοηθάει πλέον η εκπαίδευση και τα παιδιά τελειοποιούν την τέχνη τους από πολύ νεαρή ηλικία».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Η οικονομικοπολιτική κατάσταση της χώρας μας κάνει την Αθήνα να φαίνεται γι' αυτούς σαν την ευρωπαϊκή «αδελφή πόλη» του Μεξικού... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Οι Dark Arts International έχουν πάρει μέρος σε φουάρ τέχνης με μεγάλο πρεστίζ, όπως η λονδρέζικη frieze, ενώ εξερευνούν τον κόσμο και ως μεμονωμένοι καλλιτέχνες. Δεν προσκολλώνται δηλαδή σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο δουλειάς - ο ίδιος ο Nico μου λέει ότι πριν είχε μια σόλο έκθεση στο Παρίσι που τον είχε απορροφήσει πολύ. Ανταλλάσσουν συνεχώς ιδέες και βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία μεταξύ τους και μέσω του διαδικτύου. Το «Greased» ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τη μορφή pop-up μοναδικών εγκαταστάσεων που αποτελούν ξεχωριστές οντότητες. Οι Nico και Yann παίρνουν θέση ανάμεσα στα έργα τους για να τους φωτογραφίσει ο Πάρις Ταβιτιάν και καλύπτουν χαλαρά τα πρόσωπά τους, γιατί «συνηθίζεται πολύ στο Μεξικό».

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Το «Greased» ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο με τη μορφή pop-up μοναδικών εγκαταστάσεων που αποτελούν ξεχωριστές οντότητες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Info

Greased

Curated by Dark Arts International

The Breeder (Ιάσονος 45, Μεταξουργείο)
 

Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
«Είμαστε καλλιτέχνες και λειτουργούμε δημιουργικά μέσα από την εξερεύνηση πόλεων και κουλτουρών. Σαν μια αγέλη που ψάχνει το υπόλοιπο κοπάδι»... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
Κάτι γίνεται στο Playroom της γκαλερί The Breeder Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ