Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
O James Carter θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες. Φωτο: Vincent-Soyez
0

Ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς τζαζ σαξοφωνίστες επιστρέφει μετά από επτά χρόνια στην σκηνή του Half Note Jazz Club. O James Carter γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ντιτρόιτ. Από μικρός έδειξε ένα ταλέντο στο σαξόφωνο που τον έκανε να ξεχωρίσει και να κερδίσει μια υποτροφία στο Blue Lake Fine Arts Camp σε ηλικία 16 ετών.

Με ένα δυναμικό και έντονο παίξιμο ο Carter μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και έπαιξε στο πλάι θρύλων της τζαζ όπως οι Hancock, B. Golson και Dee Dee Bridgewater.

Στην Αθήνα για 4 εμφανίσεις θα τον συνοδεύσουν στο όργανο Hammond ο Gerard Gibbs που εντυπωσίασε τον Carter με την ιδιαίτερη αίσθηση του ρυθμού που έχει, ενώ στα τύμπανα θα είναι ο Alex White.

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Που σας βρίσκουμε αυτήν τη στιγμή;

Θα ακουστεί περίεργο αλλά αυτήν τη στιγμή είμαι στη γενέτειρά μου, στο Ντιτρόιτ, και επιστρέφω στη Νέα Υόρκη για να ετοιμάσω την επερχόμενη ευρωπαϊκή περιοδεία μου.

— Πώς αισθάνεστε που περνάτε και από την Ελλάδα;

Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στη σπουδαία χωρά σας. Έχουν περάσει 7 χρόνια από την τελευταία μου επίσκεψη.

— Τι θυμάστε από την προηγούμενη φορά;

Θυμάμαι τους θαμώνες στο Half Note Jazz Club, την υπέροχη ατμόσφαιρα, το φαγητό που ήταν καταπληκτικό και την επίσκεψη στον Παρθενώνα, μια εμπειρία για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν της ελληνικής ιστορίας και μυθολογίας.

Δυο λόγια με τον σαξοφωνίστα James Carter Facebook Twitter
Ο άνθρωπος που τον επηρέασε περισσότερο ήταν ο -επίσης μουσικός- πατέρας του, κύριος Donald Washington. Φωτο: Vincent-Soyez

— Ποιες από τις συνεργασίες σας θεωρείτε ότι είναι οι καλύτερες και γιατί;

Η καλύτερη συνεργασία είναι αυτή που βελτιώνει τη διάθεση του κόσμου και τον κάνει να φωνάξει, να χειροκροτήσει, να αφεθεί, να σκεφτεί και να γίνει μέρος της στιγμής και τέλος να μας καλέσει πάλι πίσω στη σκηνή για να του το ανταποδώσουμε.

— Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης ή πρόσωπο που σας επηρέασε ως μουσικό;

Για πάντα θα είναι ο μουσικός μου πατέρας, ο κύριος Donald Washington. Αν δεν υπήρχε στη ζωή μου, δεν θα ήμουν καν μουσικός σε αυτή τη γη.

— Πώς είναι η ζωή στο Ντιτρόιτ;

Ζω την ιστορία δύο πόλεων από τα '90s, της Νέας Υόρκης και του Ντιτρόιτ. Το Ντιτρόιτ θα είναι πάντα η πόλη που γεννήθηκα και μεγάλωσα, ό,τι και να γίνει. Τα πράγματα έχουν καλυτερεύσει γύρω από τα τουριστικά σημεία αλλά, ας μη γελιόμαστε, για να καλυτερεύσει η κατάσταση, πρέπει να αλλάξει όλη η υποδομή, ιδιαίτερα τα σχολεία, τα προγράμματα επαγγελματικής και τεχνικής κατάρτισης και φυσικά οι τέχνες.

 

Ο James Carter σε live στη Μόσχα

— Ποιο είναι το πιο ωφέλιμο πράγμα από την ενασχόλησή σας με τη μουσική;

Το να μπορείς να χρησιμοποιείς τα ταλέντα που σου έδωσε ο θεός για να ενώσεις όλο το σύμπαν και να κάνεις όλο και περισσότερο κόσμο να ενδιαφερθεί για την τέχνη του να είσαι άνθρωπος και να έρθει κοντά μέσα από τον ρυθμό του swing και του φανκ.

— Γιατί διαλέξατε το σαξόφωνο ως το βασικό σας όργανο;

Το σαξόφωνο με διάλεξε. Από την πρώτη στιγμή που το άκουσα μαγεύτηκα και μετά όταν το είδα απλά μου έδωσε το τελειωτικό χτύπημα.

— Πώς βλέπετε τη σύγχρονη τζαζ σκηνή;

Η σκηνή πάντοτε ανθίζει και αλλάζει αλλά είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι θα συνεχίσει να μεγαλώνει.

Info

9-12/11

Half Note Jazz Club, Τριβωνιανού 17

Είσοδος: 20-30 ευρώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ