92' με τους Bazooka

92' με τους Bazooka Facebook Twitter
0
92' με τους Bazooka Facebook Twitter
Στη σκηνή οι Bazooka είναι εκρηκτικοί. Βγάζουν έναν απίστευτο θόρυβο, τόσο, που κάποιες φορές γίνονται ο φόβος και ο τρόμος του ηχολήπτη... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Οι Bazooka είναι ένα ελληνικό garage punk συγκρότημα με έδρα την Αθήνα. Φημίζονται για τα έντονα live τους τόσο εδώ όσο και στο εξωτερικό.


Παρασκευή βράδυ, στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο Εμπρός στου Ψυρρή παίζουν οι Bazooka. Κάνουν μια συγκλονιστική εμφάνιση σε μια σχεδόν σκοτεινή σκηνή, με το κοινό μπροστά να παραληρεί από την ένταση του live. Παίζουν νέα κομμάτια από τον δίσκο που ακόμα ηχογραφούν. Οι Bazooka είναι νεαροί: ο Ξάνθος είναι 27, οι ντράμερ Γιάννης και Πάνος 24 και 23, ο Βασίλης στην κιθάρα 26 και ο Άρης στο μπάσο 25 χρονών. Από ένα από τα πρώτα τους live στα Yuria το 2009, που δεν είχαν πετάξει ακόμη την εφηβεία από πάνω τους, μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά, τίποτα δεν θυμίζει τις πρώτες τους απόπειρες. Τότε είχαν μόλις κατέβει από τον Βόλο. Την μπάντα την έφτιαξαν εκεί, το 2008.

Μας καυλώνει η ένταση. Σε ορισμένα μέρη οι ηχολήπτες μάς λένε συνέχεια να κρατάμε την ένταση του ήχου χαμηλά και να μην τον δυναμώνουμε.


«Παλιά είχαμε δύο μπάντες, τους Muddy King και τους Flobs, και όταν διαλύθηκαν αυτές φτιάξαμε τους Bazooka» λέει ο Ξάνθος. «Ήμουν λίγο μεγαλύτερος από τα παιδιά. Τον Άρη τον ήξερα από παλιά, που πήγαινε φροντιστήριο αγγλικών με τον αδερφό μου».


«Στον Βόλο πάντα υπήρχαν και υπάρχουν μπάντες. Μία από αυτές ήμασταν κι εμείς. Η ιστορία με τα λεφτά σε αυτό που λέμε "ροκ" στην Ελλάδα είναι περίεργη υπόθεση. Από τη μια υπάρχουν μπάντες που το βλέπουν ρομαντικά, που ίσως δεν τους νοιάζει να ζήσουν από αυτό, και το καταλαβαίνουμε. Για εμάς, όμως, είναι πολύ δύσκολο να μην πληρωνόμαστε, γιατί προς το παρόν όλο μας τον χρόνο γουστάρουμε να τον διαθέτουμε στο συγκρότημα. Βέβαια, λίγο-πολύ, όλοι κάνουμε κάτι προσωρινό για βιοποριστικούς λόγους, αλλά δεν θέλουμε να ασχοληθούμε με κάτι άλλο εκτός από τη μουσική. Δυστυχώς, στην Ελλάδα αρκετοί επαγγελματίες μουσικοί παίρνουν μεροκάματο κυρίως ως σεσιονάδες ή παίζοντας διασκευές. Γενικά, πληρώνονται τα μπαρ, οι μαγαζάτορες, οι ηχολήπτες και όχι τα συγκροτήματα. Γι' αυτό κι εμείς, ενώ κάνουμε tour στην Ευρώπη και στην Αμερική, στην Ελλάδα δεν είχαμε τις ίδιες ευκαιρίες για live».

92' με τους Bazooka Facebook Twitter
Μας αρέσει να παίζουμε πολύ δυνατά. Και θέλουμε να ακούμε κι εμείς δυνατά αυτά που παίζουμε... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


«Καμιά φορά μας λείπει ο Βόλος. Είναι για πιο ήρεμη φάση» λέει ο Γιάννης. «Mας αρέσει, όμως, η Αθήνα. Δεν θα θέλαμε να ήμασταν σε αυτήν τη φάση στον Βόλο. Στην Αθήνα το πιο σπαστικό είναι ότι έχει τίγκα μπετόν. Δεν έχεις ένα μέρος να χαλαρώσεις, να ξεφύγεις». «Καμιά φορά είναι σαν λαγούμι», λέει ο Ξάνθος, «είναι πιο σκοτεινό το περιβάλλον, πιο κυνικό. Δεν βλέπεις τον ήλιο να ανατέλλει ή να δύει. Ο Βόλος είναι πιο μικρή πόλη. Έχεις πιο άμεση επαφή με τη φύση». «Για μένα», λέει ο Γιάννης, «προσφέρεται για διαφυγή και δημιουργία. Πας, χαλαρώνεις έναν μήνα και φτιάχνεις μουσική. Αυτό με εμπνέει να κάνω».


Στη σκηνή οι Bazooka είναι εκρηκτικοί. Βγάζουν έναν απίστευτο θόρυβο, τόσο, που κάποιες φορές γίνονται ο φόβος και ο τρόμος του ηχολήπτη. «Μας αρέσει να παίζουμε πολύ δυνατά. Και θέλουμε να ακούμε κι εμείς δυνατά αυτά που παίζουμε. Όχι μόνο ο κόσμος» λέει ο Ξάνθος. «Μας καυλώνει η ένταση. Σε ορισμένα μέρη οι ηχολήπτες μάς λένε συνέχεια να κρατάμε την ένταση του ήχου χαμηλά και να μην τον δυναμώνουμε». «Κάποιες φορές δεν μπορούμε να βγάλουμε αυτό που θέλουμε και απλώς δυναμώνουμε τους ενισχυτές, με αποτέλεσμα ο ήχος να γίνεται χειρότερος, επειδή έχουμε ήδη κάνει soundcheck» προσθέτει ο Γιάννης, που ασχολείται και με την ηχοληψία.

92' με τους Bazooka Facebook Twitter
Μας αρέσει να εξελισσόμαστε. Είμαστε 6 χρόνια συγκρότημα και περνάμε από διάφορες φάσεις... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Ακόμη και τώρα που ο Πάνος, ο δεύτερος ντράμερ του γκρουπ, λείπει για ένα διάστημα, συνεχίζουν να κάνουν την ίδια φασαρία πάνω στη σκηνή. «Έχει πάει στο Ιράκ για να πολεμήσει και να κυνηγήσει φώκιες» αστειεύονται. Με τα χρόνια το συγκρότημα έχει δείξει ότι τολμάει να ρισκάρει σε κάθε επίπεδο. Δεν μοιάζουν να είναι κολλημένοι σε κάποιο συγκεκριμένο είδος.


«Μας αρέσει να εξελισσόμαστε. Είμαστε 6 χρόνια συγκρότημα και περνάμε από διάφορες φάσεις. Ο νέος δίσκος που θα βγει σύντομα δεν είναι σαν τον προηγούμενο. Δεν θέλουμε να επαναλαμβανόμαστε. Θα είναι όλος στα ελληνικά. Και θα κυκλοφορήσει και αυτός στη Slovenly» αναφέρει ο Γιάννης.

Αναρωτιέμαι αν η γλώσσα θα τους δημιουργήσει πρόβλημα στο εξωτερικό, όπου παίζουν συχνά. Οι στίχοι που γράφει ο Ξάνθος είναι γεμάτοι από άβολες καταστάσεις και ιστορίες αποξένωσης ή αποχαύνωσης. «Έχω ένα θέμα με το σεξ και τον θάνατο» μου λέει και χαμογελάει. Δεν γνωρίζει αν οι ξένοι δίνουν και τόσο βάση στη γλώσσα, αλλά έχει δει τον κόσμο να ανταποκρίνεται γενικά. «Γουστάρουν επειδή η μουσική είναι εκεί. Μπορεί να αλλάζει ο στίχος, αλλά μέσα στη φασαρία δεν δίνουν και πολλή σημασία. Γι' αυτούς είμαστε εξωτικοί» γελάει και συνεχίζει: «Τα ελληνικά σχήματα μπορούν να πάνε καλά έξω. Στην Ευρώπη π.χ. δεν ξενίζουν τον κόσμο. Στην Αμερική φαντάζομαι ότι θα είναι πιο δύσκολο. Ο ελληνικός στίχος είναι καθαρά θέμα έκφρασης. Τα αγγλικά μού αρέσουν πάρα πολύ και η περισσότερη μουσική που ακούω είναι με αγγλικό στίχο, αλλά τα ελληνικά είναι ανακάλυψη, σαν να έχεις μπροστά σου έναν καμβά λευκό και να μπορείς να τον γεμίσεις. Το 2010 είχαμε γράψει το "Κορίτσι στην ακτή" επειδή αρχίσαμε να ακούμε και ελληνικά συγκροτήματα, Σιδηρόπουλο, Τρύπες, Εξαδάκτυλο και Κομοδίνα 3. Οι περισσότεροι στα ελληνικά τραγούδια έγραφαν στίχους με βαθύ νόημα, ποιητικούς και βαρείς. Στα Κομοδίνα 3 είναι πιο άμεσοι. Παρόλο που μιλάνε για βρόμα, είναι πιο σπιντάτοι και ποπ».


«Το ελληνικό πανκ έχει πιο άμεσο στίχο» μπαίνει στην κουβέντα ο Γιάννης και ο Ξάνθος συμπληρώνει «και το ρεμπέτικο, όμως, όχι μόνο το πανκ».

"Underground" στο μυαλό μου είναι αυτό που είναι στην αφάνεια, με την έννοια ότι μας ξέρουν λίγοι. Το οξύμωρο είναι ότι μπορείς να είσαι underground και από το Ίντερνετ ή από ένα free press να σε δει ένα σωρό κόσμος.

Πέρα από τον Άρη, που παραμένει σιωπηλός σε όλη τη συνέντευξη, ο Ξάνθος και ο Γιάννης έχουν πολλή όρεξη για κουβέντα. Μιλάνε ταυτόχρονα και θα μπορούσαν να μιλάνε για τη μουσική ώρες. Θυμάμαι μια εποχή που το συγκρότημα είχε μια αρνητική στάση προς τα media. Για πολλά χρόνια έδιναν συνεντεύξεις σπάνια. Δεν το αρνούνται. Είχαν μια εσωστρέφεια «γιατί βαριούνταν το ξεφύλλισμα».


«Μπορεί να μην είχαμε να πούμε και κάτι ιδιαίτερο. Θέλαμε να έρθει ο κόσμος στα live να μας ακούσει. Κι ακόμη έτσι είναι. Θεωρούμε τους εαυτούς μας μια live μπάντα που η βάση της είναι αυτό: αν θέλεις να καταλάβεις τι κάνουμε, έλα να μας δεις να παίζουμε» λέει ο Ξάνθος.


Θεωρούν ότι είναι underground; «"Underground" στο μυαλό μου είναι αυτό που είναι στην αφάνεια, με την έννοια ότι μας ξέρουν λίγοι. Το οξύμωρο είναι ότι μπορείς να είσαι underground και από το Ίντερνετ ή από ένα free press να σε δει ένα σωρό κόσμος. Παλιά ήταν πιο δύσκολο να βγεις προς τα έξω. Είναι όμως λίγο συγκεχυμένο το τι είναι underground και τι mainstream σήμερα» αναφέρει ο Ξάνθος.

92' με τους Bazooka Facebook Twitter
Θεωρούμε τους εαυτούς μας μια live μπάντα που η βάση της είναι αυτό: αν θέλεις να καταλάβεις τι κάνουμε, έλα να μας δεις να παίζουμε... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Στην τηλεόραση θα εμφανίζονταν;


«Έχει να κάνει με πολιτικό και αισθητικό ζήτημα. Αν εμφανιστεί κάποια εκπομπή και είναι του γούστου μας, θα το κάνουμε, γιατί όχι;» συνεχίζει ο Ξάνθος και φαίνεται ότι συμφωνούν όλοι, με τον Γιάννη να εξηγεί: «Αν υπήρχε μια εκπομπή στην τηλεόραση που να μας εκφράζει και όντως να γουστάρει τη μουσική μας, θα πηγαίναμε. Αυτό όμως δεν συμβαίνει. Προτιμούμε να έρθει κάποιος να μας κινηματογραφήσει στο στούντιο και να ανεβάσει το βίντεο στο Ίντερνετ».


Και τι θα αλλάζατε γενικά;
«Τα πάντα. Τον κόσμο. Και οι Bazooka αλλάζουν με τον καιρό, όπως όλοι».

Θα εμφανιστούν με τους Acid Baby Jesus και τους Chinese Basement στις 21 Φεβρουαρίου στο An Club στο πλαίσιο του Plisskën Festival.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Όλο το πρόγραμμα του Greath Festival αποκλειστικά στο LIFO.gr

Μουσική / Όλο το πρόγραμμα του Greath Festival αποκλειστικά στο LIFO.gr

Ένα νέο καλοκαιρινό φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής εγκαινιάζεται στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, με headliners τους Bicep. Οι εκρηκτικοί Fatima Yamaha, η πολυδιάστατη Sofia Kourtesis και οι θρυλικοί Modeselektor, μεταξύ άλλων, θα τους πλαισιώσουν.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ