Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας;

Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
2
Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
Λεπτομέρεια απ' την αφίσα της έκθεσης

Το GITV διοργανώνει για 4η συνεχή χρονιά έκθεση φωτογραφίας και video art με τίτλο Civil Disobedience: versions of violence.

Την έκθεση, που θα διαρκέσει από τις 10 Ιανουαρίου έως τις 31 Ιανουαρίου 2015, επιμελείται η Ηρώ Ταγκάλου με τον Μενέλα Σιαφάκα.

Σε έναν κόσμο ετεροκανονικότητας το να είμαστε ο εαυτός μας είναι πράξη πολιτικής ανυπακοής.

Τους ζητήσαμε να μας μιλήσουν για την έκθεση, την πολιτική ανυπακοή, και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν. 

"Τα τελευταία χρόνια λόγω μιας παγκόσμιας αλλά και εθνικής οικονομικής κρίσης παρατηρείται αύξηση στα φαινόμενα βίας και αυτό έχει απασχολήσει πολύ την δημόσια συζήτηση", λένε οι επιμελητές στο LIFO.gr. "Η αλήθεια είναι ότι η βία υπήρξε πάντα μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού, ίσως κληρονομιά από τους ζωικούς  μας προγόνους. Η πολιτική ανυπακοή επινοήθηκε ως ένα κίνημα μη – βίαιο, μιας και πολλές ήταν οι φωνές που οραματίστηκαν έναν κόσμο χωρίς αυτήν. Καλέσαμε λοιπόν τους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν την δική τους εκδοχή βίας και να αναπτύξουν νέες παραμέτρους επί θέματος." 

 

Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
Νίκος Καρανικόλας

"Η σειρά εκθέσεων Civil Disobedience ξεκίνησε το 2011 σαν μέρος των εκδηλώσεων Rainbow Week του Δήμου Αθηναίων.  Το Rainbow Week δεν επαναληφθηκε αλλά το Civil Disobedience συνεχίζει ακάθεκτο.  Την πρώτη χρονιά το θέμα ήταν youth revolt και η έκθεση έγινε στο υπόγειο του booze cooperativa. Το 2012 το θέμα ήταν gender identity και η έκθεση μετακόμισε στον Vault theatre plus ως πρώτη εικαστική έκθεση του πολυχώρου. Η πυρηνική οικογένεια/nuclear family μας απασχόλησε το 2013 πάλι στο vault theatre plus. Η έκθεση γινόταν τον μήνα Ιούνιο για να συμπέφτει με το Athens pride και τα gay theatre awards. Φέτος αποφασίσαμε να γίνει τον Ιανουάριο η έκθεση και η θεματική αφορά την βία. Να σημειωθεί ότι κάποια έργα συμμετείχαν στο homotopia της Θεσσαλονίκης το 2012 και φιλοξενήθηκαν στο seven film gallery σε κοινή θέα στην βιτρίνα του καταστήματος πράγμα πολύ τολμηρό. Όντως ο ιδιοκτήτης δέχτηκε αρκετή κριτική από διάφορους πελάτες για το τόλμημα."

 

Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
Μενέλας


"Η έκθεση επινοήθηκε ως συμπλήρωμα στις ήδη υπάρχουσες queer εκδηλώσεις όπως το outview film festival, Athens pride και το queer festival με έμφαση την φωτογραφία και το video-art. Ο συνδετικός ιστός των εκθέσεων συνοψίζεται στην φράση: 'Σε έναν κόσμο ετεροκανονικότητας το να είμαστε ο εαυτός μας είναι πράξη πολιτικής ανυπακοής'."

 

Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
Ηλίας Δουλης

"Η επιλογή των καλλιτεχνών γίνεται με δύο κύριους τρόπους. Είτε με το γενικό κάλεσμα καλλιτεχνών μέσω του επίσημου φορέα της έκθεσης το gitv.gr στο Facebook, είτε με προσωπικό κάλεσμα καλλιτεχνών που μας έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον. Κάθε επίπεδο ή στάδιο καλλιτέχνη μας ενδιαφέρει από πρώτοεμφανιζόμενους μέχρι αναγνωρισμένους, από Έλληνες μέχρι ένα queer art group από την Χιλή." 

Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
Χρυσόστομος Γαλαθρής

 

"Φέτος το extra τόλμημα μας είναι μια live performance στα πλαίσια των εγκαινίων στις 10 Ιανουαρίου 18:00-21:00.  Ο Ηλίας Δούλης γράφει (στην εξωτική Αγγλία) εμπνευσμένος από την  έκθεση και σκηνοθετεί (κυρίως μέσω skype) τον Ηλία Σαπουντζάκη σε ένα  μονόπρακτο για την βία."

  

 

Info:

Civil Disobedience: versions of violence

Πολυχώρος Vault: Μελενίκου 26, Βοτανικός

Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6945993870

Διάρκεια έκθεσης: 10 - 31 Ιανουαρίου 2015 / Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Κυριακή 19.00 – 24.00

Ποια είναι η δική σας εκδοχή πολιτικής ανυπακοής και βίας; Facebook Twitter
 

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια