Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο;

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
1

Επικαλούμαι εσένα που όλους τους θνητούς εξουσιάζεις

δίδοντας χρόνο καθαρό σε όλους όσους βρίσκονται μακριά σου

γιατί ο ύπνος ο δικός σου σπάζει τον δεσμό της ψυχής με το κορμί

όποτε διαλύεις της φύσης τους τα δυνατά δεσμά

φέρνοντας τον μακρό αιώνιο ύπνο στους ζωντανούς

και μολονότι είσαι κοινός για όλους,  είσαι άδικος για μερικούς

γιατί τους κόβεις τη ζωή στης νιότης τους το άνθος...

Ορφικός ύμνος στο θάνατο

 

Η τύχη της αθάνατης ψυχής μετά το θάνατο του φθαρτού σώματος απασχόλησε και εξακολουθεί να απασχολεί τον άνθρωπο. Το πανανθρώπινο ζήτημα της ζωής και του θανάτου παρουσιάζεται στην έκθεση Επέκεινα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η οποία διοργανώνεται από το μουσείο και το Ίδρυμα Ωνάση,  και ζητά από τον επισκέπτη να βρει τις ομοιότητες και τις διαφορές με τις αντιλήψεις των ανθρώπων που έζησαν χιλιάδες χρόνια πριν από εμάς και τα στοιχεία που επιβίωσαν στο πέρασμα των χρόνων λαμβάνοντας νέες μορφές αλλά διατηρώντας τις παλιές αγωνίες.

Η επιμέλεια της έκθεσης είναι του Καθηγητή Νίκου Σταμπολίδη, Διευθυντή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και της Δρ Σταυρούλα Οικονόμου, επιμελήτριας αρχαιοτήτων του ΜΚΤ.

Η έκθεση χωρίζεται σε πέντε ενότητες: Η στιγμή του θανάτου, Έθιμα ταφής, Ο Ομηρικός Άδης, Ο Βακχικός-Ορφικός Άδης, Ο Πλατωνικός Άδης.

7 ιστορίες για το θάνατο και τη μεταθανάτια ζωή

Η στιγμή του Θανάτου: Σε έναν μελανόμορφο αμφορέα που αποδίδεται στον αγγειοπλάστη Εξηκία, πρωταγωνιστούν ο Αχιλλέας και η Πενθεσίλια. Ο νικητής Αχιλλέας, σκοτεινός όπως ο θάνατος πλήττει στο λαιμό τη βασίλισσα των Αμαζόνων Πενθεσίλια.

Πολλά έχουν γραφτεί σχετικά με τα βλέματα των δυο πρωταγωνιστών που συναντιούνται σε έναν ερωτικό και ταυτόχρονα θανάσιμο εναγκαλισμό. Η εικόνα εστιάζει στην κρίσιμη στιγμή που τα βλέμματα των δυο πρωταγωνιστών συναντιούνται και με τραγικό τρόπο ερωτεύονται την ώρα ακριβώς που ο Αχιλλέας επιφέρει το θανάσιμο χτύπημα στην Πενθεσίλια.

Τα ακάλυπτα γεννητικά όργανα του Αχιλλέα προσθέτουν ένα ακόμα στοιχείο ερωτικής επιθυμίας και επί πλέον τονίζουν την υποταγή της γυναίκας στον άνδρα και τη διαπλοκή του έρωτα με το θάνατο. «Ο Αχιλλέας δεν μπορούσε να ελέγξει τη θλίψη της καρδιάς του που την σκότωσε αντί να την κάνει νύφη του λαμπρή». 

 

 

Φρουρός εγώ λέων: Αυτό το λιοντάρι βρέθηκε και κατασχέθηκε από ένα σπίτι στο Μαρκόπουλο. Το κορμί του είναι αδύνατο και λυγερό. Ο Ηρόδοτος, ο Ξενοφών και ο Αριστοτέλης μαρτυρούν την παρουσία λιονταριών στα βουνά της Μακεδονίας, ενώ είναι γνωστή η ενασχόληση του βασιλικού οίκου της Μακεδονίας με το κυνήγι του βασιλιά των ζώων.

Τα λιοντάρια είχαν χρήση δημόσια, κυρίως όμως ταφική, ως επιστήματα σε ταφικά μνημεία ιδιωτών ή σε πολεμικά μνημεία. Το λιοντάρι αυτό βρέθηκε πιθανώς σε τάφο, ο χαρακτήρας του είναι επιτάφιος. Όταν σε βρίσκεται σε τάφο υποδηλώνει άλλοτε τον φύλακα του τάφου ως την υπέρτατη δύναμη στη φύση και άλλοτε την αλκή και την ανδρεία των θανόντων. Άλλοτε υπαινίσσεται το όνομα του νεκρού όπως ο Λέων στον τάφο του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες. 

 

 

Προσευχές για δικαιοσύνη και εκδίκηση: Σύμφωνα με μια διαδεδομένη δοξασία του Πυθαγόρα οι ψυχές των άωρων και των βιαιοθάνατων υπέφεραν και περιπλανούνταν στη γη χωρίς ανάπαυση από την ώρα του βίαιου θανάτου τους μέχρι την ώρα του προκαθορισμένου από τη φύση τους τέλους.

Αυτές οι ψυχές θρηνούσαν στην Αινειάδα του Βιργίλιου. Αυτό είναι το επιτύμβιο μνημείο της Ζωσίμης, κόρης του Ηρακλέωνος. Τα υψωμένα χέρια είναι σύμβολο κατάρας και επίκλησης των συγγενών προς τους θεούς για την εκδίκηση ενός βίαιου ή ανεξήγητου θανάτου.

Πολλές από αυτές τις προσευχές απευθύνονται στον Ήλιο, τον ουράνιο δικαστή πολλών ανατολικών θρησκειών που ανακάλυπτε και τιμωρούσε τους ενόχους με ανάλογο τέλος και κτυπούσε με τις πρώτες ακτίνες του τα πνεύματα του κακού.

Η παράσταση των υψωμένων χεριών έχει συνδεθεί με την εισαγωγή ξένων λατρειών στην Ελλάδα από την Εγγύς Ανατολή. 

 

 

Το ρόδι: Το πήλινο αυτό ρόδι πιθανότατα προέρχεται από τάφο στην Αττική. Σε όλο τον αρχαίο κόσμο είχε έντονα συμβολικό χαρακτήρα. Αποτέλεσε σύμβολο της γονιμότητας, της ευκαρπίας, της ευγονίας και της ευμάρειας.

Το προσέφεραν συνήθως σε ιερά γυναικείων θεοτήτων όπως η Ήρα, η Αφροδίτη, η Περσεφόνη, η Αθηνά, η Άρτεμις. Παράλληλα όμως ο πολύσπερμος καρπός της ροδιάς σχετίστηκε με το θάνατο. Αποκτά χθόνιο χαρακτήρα και πήλινα ομοιώματα ροδιών γίνονται χαρακτηριστικό κτέρισμα σε τάφους ενώ συχνά προσφέρεται και ο ίδιος ο καρπός στον νεκρό.

Η εύρεση πήλινων ροδιών σε παιδικούς τάφους στον Κεραμεικό και την Ελευσίνα έχει οδηγήσει στην ερμηνεία ότι τα χρησιμοποιούσαν ως κουδουνίστρες.

Το ρόδι με όλους τους συμβολισμούς που το συνοδεύουν αποτέλεσε διακοσμητικό θέμα στην τέχνη σε όλη την αρχαιότητα και μέχρι τις μέρες μας και ήταν γνωστό από παλιά σε όλο τον μεσογειακό κόσμο. 

 

 

Εκάτη, η θεά του κάτω κόσμου: Ο Αισχύλος τη συνδέει με τη Σελήνη και την παρουσιάζει ως Άρτεμι-Εκάτη, ενώ ο Ευριπίδης τη θεωρεί κόρη της Λητούς, και πρώτος στη Μήδεια την παρουσιάζει ως θεά προστάτιδα των μαγισσών.

Η Εκάτη λοιπόν συνδέεται και συνταυτίζεται με τη Δήμητρα, την Περσεφόνη, τον Ερμή και τον Κάτω Κόσμο, τη Γη, τον Πάνα, την Κυβέλη και τους Κορύβαντες, τις Χάριτες στη μορφή που έχει ως προστάτης των καλλιεργειών και της γης.

Η θεά του κάτω κόσμου της Σελήνης και του Νυχτερινού ουρανού λατρευόταν στην Ελλάδα και ως προστάτιδα των οικιών, των τάφων και των περιβόλων.

Τα αγάλματά της στήνονταν μπροστά από τις εξώθυρες ώστε να προφυλάσσουν το σπίτι από κάθε κακό και μέσα στις νεκροπόλεις.

Η τρίμορφη Εκάτη επινοήθηκε προκειμένου να εποπτεύει τα τρίστρατα, και τις διασταυρώσεις, τόπους στιγματισμένους σύμφωνα με τις λαϊκές δοξασίες της αρχαιότητας από την ύπαρξη δαιμονικών όντων. 

 

To ζύγισμα της ψυχής: Ψυχοστασία ή κηροστασία που κρίνει το αποτέλεσμα μιας ηρωικής αναμέτρησης και είναι ένα σπάνιο θέαμα στην ελληνική τέχνη που υπήρξε δημοφιλές για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Στην σκηνή αυτή εικονίζονται οι δύο ήρωες εκατέρωθεν της σκηνής της ψυχοστασίας.

Μεταξύ των δυο πολεμιστών στέκεται ο θεός Ερμής. Κρατά μια ζυγαριά στους δίσκους της οποίας εικονίζονται είδωλα (μικρές φτερωτές μορφές) προσωποποιήσεις του κηρός των πολεμιστών δηλαδή του κλήρου του θανάτου τους.

Το ζύγισμα των κηρών το βρίσκουμε για πρώτη φορά στον Όμηρο στις περιπτώσεις μεγάλων συγκρούσεων ή σε ανατροπές έκβασης της μάχης. Έτσι ο Δίας λύνει το αδιέξοδο στον αγώνα ανάμεσα στους δυο θεϊκούς γιούς του τον Έκτορα και τον Αχιλλέα.

«Μα όταν έφτασαν για τέταρτη φορά στις βρυσομάνες την ζυγαριά του την ολόχρυση σήκωσε ο Δίας πατέρας και έβαλες κλήρους (κήρες) δυο του ανήλεου του θανάτου, έναν του αλογατάρη Έκτορα και έναν του Αχιλλέα. Και από τη μέση ως την άδραξε, ο Δίας τη ζυγιάζει και του Εκτόρου ο κλήρος έγειρε τραβώντας τον στον Άδη». Αυτή είναι η μοναδική γνωστή απεικόνιση κηροστασίας σε λευκή λήκυθο. 

 

  

Διαβατήρια έθιμα: «Τώρα πέθανες και τώρα εγεννήθης τρισόλβιε, αυτήν εδώ τη μέρα. Πες στην Περσεφόνη ότι εσένα σε ελευθέρωσε ο ίδιος ο Βάκχιος. Ως ταύρος στο γάλα όρμηξες. Γρήγορα στο γάλα όρμηξες. Ως κριάρι στο γάλα έπεσες. Κρασί έχεις ως ευδαίμονα τιμή. Και κάτω από τη γη σε περιμένει η ολοκλήρωση της τελετής όση περίμενε και τους άλλους όλβιους».

Ορφικο-διονυσιακό κείμενο γραμμένο σε ένα λεπτό σαν φύλλο χαρτιού χρυσό έλασμα σε σχήμα κισσού. Το κείμενο είναι οδηγίες προς τον νεκρό για το ταξίδι του στον κάτω κόσμο.

Πιστοποιεί την ταυτότητα της νεκρής ως μύστη του θεού Διονύσου, ο οποίος μεσολαβεί ανάμεσα σε αυτήν και την κυρίαρχο του Κάτω Κόσμου, Περσεφόνη. Είναι αποκλειστικά ταφικά ευρήματα τα οποία τοποθετούσαν στο στόμα ή στο στήθος ή στις παλάμες των νεκρών. 

 

Μια επιλογή από τα εκθέματα

 

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Μαρμάρινη οστοθήκη με κάλυμμα, 1ος αι. μ.Χ.Κατασκευασμένη από λευκό, ιταλικό μάρμαρο σε εργαστήριο της ΡώμηςΜουσείο Παύλου & Αλεξάνδρας ΚανελλοπούλουPhoto © ΥΠΠΟΑ, φωτογράφος Ειρήνη Μίαρη

 

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Πήλινη κεφαλή Περσεφόνης, 480 περίπου π.Χ.Από τη Βασιλική Νεκρόπολη των Αιγών (Βεργίνα)Εφορεία Αρχαιοτήτων ΗμαθίαςPhoto © ΥΠΠΟΑ

 

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Μαρμάρινη βάση επιτύμβιου αγγείου με παράσταση καρπολογίας, 410-400 π.Χ.Από το Μοσχάτο.Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ΑθηνώνPhoto © ΥΠΠΟΑ, φωτογράφος Ειρήνη Μίαρη

 

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Μαρμάρινο ανάγλυφο με τον Ορφέα, την Περσεφόνη και τον Ερμή με την ιδιότητα του ΨυχοπομπούΡωμαϊκό αντίγραφο του 1ο αι. π.Χ./1ο αι. μ.Χ. από ελληνικό έργο του 5ου αι. π.Χ. Νάπολη, Εθνικό Αρχαιολογικό ΜουσείοPhoto © Su concessione del Ministero dei Beni e delle Attività Culturali e del Turismo – Soprintendenza per i Beni Archeologici di Napoli

 

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Χρυσό ενεπίγραφο φύλλο μυρτιάς ή δάφνης, τέλος 4ου αι. π.Χ.Από το ανατολικό νεκροταφείο της Πέλλας.Φέρει στικτή επιγραφή σε τρεις στίχους: ΦΕΡΣΕΦΟΝΗΙ ΠΟΣΕΙΔΙΠΠΟΣ ΜΥΣΤΗΣ ΕΥΣΕΒΗΣΕφορεία Αρχαιοτήτων ΠέλλαςPhoto © ΥΠΠΟΑ

 

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Μελανόμορφος αμφορέας που αποδίδεται στον Εξηκία (540 π.Χ. περίπου)Εικονίζεται η προετοιμασία της αυτοκτονίας του ΑίανταΒουλώνη, Μουσείο της ΒουλώνηςPhoto © Collection du Musée de Boulogne-sur-Mer, Philippe Beutheret


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Ερυθρόμορφος κρατήρας με την άνοδο της Περσεφόνης από τον Κάτω Κόσμο440 π.Χ. περίπουΑττικό εργαστήριο. Αποδίδεται στον Ζωγράφο της Περσεφόνης (επώνυμο αγγείο)New York, The Metropolitan Museum of ArtPhoto © The Metropolitan Museum of Art. Image source: Art Resource, NY


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Ερυθρόμορφος κρατήρας με παράσταση Νέκυιας (Κάτω Κόσμου)450-440 π.Χ.Αττικό εργαστήριο, Αποδίδεται στον Ζωγράφο της Νέκυιας (επώνυμο αγγείο)New York, The Metropolitan Museum of ArtPhoto © The Metropolitan Museum of Art. Image source: Art Resource, NY


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Χρυσό ομοίωμα ζυγαριάς, 16ος αι. π.Χ.Από τάφο των ΜυκηνώνΕθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ΑθηνώνPhoto © ΥΠΠΟΑ, φωτογράφος Ειρήνη Μίαρη


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Ορειχάλκινος κρατήρας, 425-400 π.Χ.Από τον τάφο Α στο Δερβένι ΘεσσαλονίκηςΑρχαιολογικό Μουσείο ΘεσσαλονίκηςPhoto © ΥΠΠΟΑ

 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Μαρμάρινο τριπρόσωπο Εκαταίο, 1ος αι. π.Χ.Εικονίζεται η θεά Εκάτη, προστάτιδα των τρίστρατων, των τάφων και των οικιώνΜουσείο ΜπενάκηPhoto © 2013, Μουσείο Μπενάκη, φωτογράφος Ειρήνη Μίαρη


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Πήλινο μικρογραφικό τραπέζι παιχνιδιού με θρηνωδούς, 580-570 π.Χ.Από τον Κεραμεικό.Αρχαιολογικό Μουσείο ΚεραμεικούPhoto © ΥΠΠΟΑ


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Επιτύμβια στήλη πολεμιστή, τέλος 5ου αι. π.Χ.Εικονίζεται ο νεκρός Αλκίας Φωκεύς ως νικητής οπλίτης που πατά νεκρό αντίπαλοΕθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ΑθηνώνPhoto © ΥΠΠΟΑ, φωτογράφος Ειρήνη Μίαρη


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Ελεφαντοστέινο πλακίδιο από διακόσμηση νεκρικής κλίνης που εικονίζει Μαινάδα, 325-300 π.Χ.Από τάφο της ΜεθώνηςΕφορεία Αρχαιοτήτων ΠιερίαςPhoto © ΥΠΠΟΑ


 Επέκεινα: Τι βρίσκεται πέρα από το θάνατο; Facebook Twitter
Χάλκινο κράνος και χρυσή προσωπίδα, 520-510 π.Χ.Από το αρχαϊκό νεκροταφείο της ΣίνδουΑρχαιολογικό Μουσείο ΘεσσαλονίκηςPhoto © ΥΠΠΟΑ

 

Info:

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΕΠΕΚΕΙΝΑ. Ο Θάνατος και η ζωή μετά στην Αρχαία Ελλάδα

από 11/12/2014 έως 8/2/2015

 

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

σχόλια

1 σχόλια