Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν τα δυσάρεστα γεγονότα του 2008 στην Αθήνα , ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
2

Φωτιές, χαρακώματα, μάχες με μολότοφ και κυνηγητά, ένα δυσάρεστο déjà vu για όσους έχουν ζήσει μέρες (και νύχτες) επεισοδίων στην Αθήνα, τότε που καιγόταν το κέντρο.

Είναι Παρασκευή βράδυ και στην πλατεία Θεάτρου κάποιοι ξαναζούν εκείνες τις στιγμές, ευτυχώς αυτή τη φορά για χάρη μιας ταινίας. Είναι κομπάρσοι και ηθοποιοί που γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα, τόσο ρεαλιστικά και πειστικά, που αν βρισκόσουν τυχαία εκεί κοντά ανυποψίαστος δύσκολα θα πίστευες ότι γυρίζεται ταινία.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Πρόκειται για μια δραματική περιπέτεια αναζήτησης στη σύγχρονη Αθήνα.

Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός φοιτητής στην Αθήνα, δεν εμφανίζεται στο αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους γονείς του, η μητέρα του, Παρί, θα ξεκινήσει μια αγωνιώδη προσπάθεια να βρει το γιο της. Προερχόμενη από ένα συντηρητικό, θρησκευτικό περιβάλλον, με λιγοστές γνώσεις αγγλικών, στο πρώτο της ταξίδι εκτός Ιράν, η Παρί θα βρεθεί να τριγυρνά μόνη στις πιο σκοτεινές γωνιές μιας άγνωστης, απειλητικής αλλά και γοητευτικής πόλης, θα φτάσει τα όριά της στα άκρα και θα ανακαλύψει τελικά τον ίδιο της τον εαυτό.

Στο ρόλο της Παρί η βραβευμένη Ιρανο-Γερμανή ηθοποιός, Melika Foroutan. Στο ρόλο του συζύγου της ο Ιρανός, Shahbaz Noshir.

Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Στην ταινία κάποια στιγμή η Παρί, ξένη σε ένα άγνωστο περιβάλλον, βρίσκεται τυχαία μέσα στα επεισόδια, σε μια από τις πιο έντονες στιγμές της ιστορίας.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Siamak Etemadi, του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη, που έγινε γνωστός από τη βραβευμένη μικρού μήκους ταινία του «Cavo D' Oro». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Βιογραφικό Σιαμάκ Ετεμαντί

Ο Σιαμάκ Ετεμαντί γεννήθηκε στην Τεχεράνη. Το 1995 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σπούδασε κινηματογράφο στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ελλάδα. Έχει επίσης παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, μοντάζ και φωτογραφίας. Το 2001 σκηνοθέτησε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, «Βινιέτα», ως ταινία αποφοίτησης, και το 2003 τη δεύτερη, με τίτλο «Παραμυθάς», και χρηματοδότηση της ΕΡΤ. Και οι δύο ταινίες έλαβαν μέρος σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Από το 2004 μέχρι το 2011 εργάστηκε εκτενώς ως Α' και Β' βοηθός σκηνοθέτη σε διάφορες ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ντοκιμαντέρ. Ταυτόχρονα, εργαζόταν περιστασιακά ως ηθοποιός, τόσο στο σινεμά όσο και στο θέατρο.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Κομπάρσοι και ηθοποιοί γυρίζουν μια σκηνή με επεισόδια, καταδιώξεις, καμμένα αυτοκίνητα και δακρυγόνα. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Η τελευταία του ταινία μικρού μήκους «Cavo D' Oro» πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2012 και ήταν υποψήφια για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους από την ΕΑΚ. Η ταινία βρήκε διανομή στις ελληνικές αίθουσες και είχε μια επιτυχημένη πορεία στα διεθνή φεστιβάλ.

Το «Παρί» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Σιαμάκ. Το σενάριό της αναπτύχθηκε στο Torino Film Lab και στο L'atelier του Φεστιβάλ των Καννών, ενώ βραβεύθηκε ως καλύτερο project στο Cinelink του Φεστιβάλ του Σαράγεβο.

Η ταινία έχει λάβει ήδη χρηματοδότηση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου (CNC), το Βουλγαρικό Κέντρο Κινηματογράφου (BNFC), το Ολλανδικό Κέντρο Κινηματογράφου (NFF), το πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Eurimages.

Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Οι αποκλειστικές φωτογραφίες είναι από γύρισμα-αναπαράσταση επεισοδίων. Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Τα Εξάρχεια καίγονται – αυτή τη φορά για τις ανάγκες μιας ταινίας (ΕΙΚΟΝΕΣ) Facebook Twitter
Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO

Info:

Παραγωγή: Heretic (GR), Le Bureau (FR), Topkapi Films (NL), The Chouchkov (BG)

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Τζάμπα έξοδα έκανε η παραγωγή. Ας ζητούσε εικόνες αρχείου απο κάποιο δελτίο ειδήσεων η απλά ας έκαναν μια βόλτα με μια κάμερα ένα Σάββατο βράδυ...
Το ακριβώς αντίθετο θα γίνει. Όταν μελλοντικά τα ΜΜΕ (στο πλαίσιο της τακτικής τους "κάνουμε την τρίχα τριχιά και, ει δυνατόν, κάβο δεσίματος των πλοίων") θα χρειάζεται να μεγαλοποιήσουν ένα συμβάν και να περιγράψουν την "ανομία" και το "άβατο", θα καταφεύγουν συχνά στα πλάνα της ταινίας (fact checkers αγρυπνείτε! Σας περιμένει κάμποση δουλειά!)