"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..."

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
8
"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.

Βαριά υβριστική, σκληρά σεξιστική, ειρωνική, περιπαικτική αλλά και χιουμοριστική, παθιασμένη και εμψυχωτική, η γλώσσα των γηπεδικών συνθημάτων αποτελεί (σε ορισμένες περιπτώσεις) μια μορφή λαϊκής, περιθωριακής ποίησης. Ναρκωτικά, περιστατικά συμπλοκής μεταξύ οπαδών, έχθρες αιώνιων αντιπάλων, ύμνοι και λόγια λατρείας, όποια θεματολογία και αν έχουν, τα τραγούδια και τα συνθήματα που ακούγονται στα ελληνικά γήπεδα σκαρώνονται στη στιγμή, διαδίδονται από στόμα σε στόμα και τραγουδιούνται για χρόνια από τους οπαδούς των ομάδων, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης και μορφωτικού επιπέδου. Μια συμπεριφορά που πολλές φορές οφείλεται στην ένταση και το πάθος της στιγμής, σε μια έμφυτη ανάγκη εκτόνωσης ή απλώς στην επιρροή που ασκεί η ψυχολογία της μάζας. Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα το βιβλίο Συνθήματα και τραγούδια των ελληνικών γηπέδων, μια καταγραφή μερικών οπαδικών συνθημάτων του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ, του ΠΑΟΚ, του Άρη και του Πανιωνίου. Επιλέξαμε τυχαία κάποια από τα συνθήματα που περιλαμβάνονται στο βιβλίο και σας τα παρουσιάζουμε:

 

Για τον Ολυμπιακό

Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα
και ήρθα εδώ για να σου πω,
Θρύλε μου, πόσο σ' αγαπώ,
Θρύλε μου, πόσο σ' αγαπώ
Μας λένε άρρωστους, τρελούς,
Μας λένε παρανοϊκούς
Λένε δεν είμαστε καλά
Λένε δεν έχουμε μυαλό
Δεν έχουμ' όσιο κι ιερό
Μα ό,τι ο κόσμος και να πει
ρε, δεν μας καίγεται καρφί
Ποιος ειν' ο λόγος για να ζω
χωρίς τον Ολυμπιακό,
χωρίς τον Ολυμπιακό.

__________

Θυμάμαι ακόμα
ήμουν παιδάκι
όταν με φέρανε
μες στο Καραΐσκάκη
Στα σκαλοπάτια
και στα τσιμέντα
από την καύλα μου
δεν έβγαζα κουβέντα
Πέρασαν χρόνια
κι εγώ ακόμα
για σένα τραγουδώ
Για σένα είμαι λιώμα
Μυαλό δεν βάζω
Και δεν αλλάζω
Και τη ζωή μου
στο πλευρό σου τη χαράζω.

__________

Τα καπνογόνα παίρνουνε φωτιά,

τα τύμπανα βαράνε δυνατά
κι εγώ σου τραγουδώ,
για σένα μόνο ζώ
Γαμήστε τα μουνιά να τρελαθώ
Γαμήστε τον Παναθηναϊκό,
τον πούστη το δικέφαλο αετό,
Γαμήστε το Βορρά
και όλα τα μουνιά
Μονάχα έτσι θα 'μαστε καλά.
Δεν έχω σπίτι ούτε δουλειά
Στ' αρχίδια μου, περνάω μια χαρά
Εσένα έχω στην καρδιά
και η ζωή μου κυλάει μαγικά
Είσαι ο λόγος για να ζω
και η αιτία που θα καταστραφώ
Εσύ μου πήρες το μυαλό
και ό,τι είχα στο έδωσα κι αυτό.

__________

Είσαι αρρώστια που δεν γίνεται καλά,
μου 'χεις πάρει το μυαλό και την καρδιά
Τέτοια αρρώστια δυνατή,
μου το είπανε κι οι γιατροί,
είναι ανίατη, είναι παντοτινή,
Οέ! Οέ! Οέ! Οέ! Οέ!
Οέ! Οέ! Οέ! Οέ! Οέ!
Δεν μπορώ να γιατρευτώ
ούτε φάρμακο να βρω
Γι' αυτό φέρ' τε μας
το Ευρωπαϊκό.

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.
 

Για τον Παναθηναϊκό

Είναι ένα χόρτο μαγικό
Δώστε μου λίγο για να πιω,
τον ΠΑΟ μου να ονειρευτώ
και να φωνάξω στο Θεό
Πανάθα μου, σε αγαπώ
Σαν ηρωίνη,
σαν σκληρό ναρκωτικό
σαν το χασίς, το ελ ες ντι
Για σένα, ΠΑΟ,
μαστουρώνει όλη η γη
Πανάθα μου! Πανάθα μου!
Σε αγαπώ! Σε αγαπώ!
Όπου κι αν παίζεις
πάντα θα σ' ακολουθώ
ΠΑΟ εδώ
ΠΑΟ εκεί
Όπου κι αν παίζεις πάντα θα 'μαστε μαζί

__________

Οι γονείς μου μ' ήθελαν καλό γιατρό,
δικηγόρο, μπάτσο ή στρατιωτικό
Μα εγώ από μικρός
ήμουν οπαδός
και τρελός
με τον Παναθηναϊκό
Θέλανε να πιάσω μια καλή δουλειά,
αυτοκίνητο, ένα σπίτι και λεφτά
Μα εμένα η ζωή μου είναι Κυριακή,
μπίρες, μπάχαλα και μια καλή εκδρομή.

__________

Πανάθα μου, σε αγαπώ
Για σένα ζω,
Δεν σταματώ ούτε λεπτό
να τραγουδώ
Δεν ξενερώνουμε ποτέ
ΠΑΟ ολέ!
Μαλάκα Ολυμπιακέ,
πουτάνας γιε,
τρελαίνομαι.

__________

Και ΠΑΟ ολέ! ολέ! ολέ! ολέ! ολέ!
Και ΠΑΟ ολέ! ολέ! ολέ! ολέ! ολέ!
Και ΠΑΟ ολέ! ολέ! ολέ! ολέο!
Είσαι ένα τρίφυλλο βαρβάτο και ωραίο.
Είσαι το πιο σκληρό ναρκωτικό
Είσαι η μαστούρα που δε λέει να μ' αφήσει
Σ' όλα τα γήπεδα θα σε ακολουθώ
να σου φωνάζω πόσο μ' έχεις αρρωστήσει
Μόνο εσένα έχω για θεό
και στη ζωή μου όλα τα 'χω παρατήσει
Το μεγαλείο σου δεν έχει τελειωμό
και το μυαλό μου έχεις κάνει να κολλήσει.

__________

Είμαστε από τη Λεωφόρο
και γαμάμε Τούμπα, Πειραιά,
ΠΑΟ, ΠΑΟ, σκίστ' τους την κωλάρα,
γάμησε τα όλα τα μουνιά.

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.

Για την ΑΕΚ

Εσύ, είσαι της μοίρας μου γραφτό
Μου παίρνεις την καρδιά και το μυαλό
Εσύ μου δίνεις λόγο να υπάρχω
Και πάντα εγώ
την ίδια τρέλα θα 'χω
Δικέφαλε, μαζί σου αρρωσταίνω
Αεκάρα μου, το έχασα το τρένο
Ναρκωτικά, γυναίκες και λεφτά,
τι να σου πουν εσένα όλα αυτά.
ΑΕΚ ολέ! ολέ! ΑΕΚ ολέ!

__________

Δεν θέλω τζάκι, δε θέλω σόμπα,
θέλω μονάχα της Ορίτζιναλ την μπόμπα
Να με πωρώνει,
να με τρελαίνει,
και κάθε μέρα πιο πολύ να μ' αρρωσταίνει
Πάμε στην Πάτρα,
πάμε στην Κρήτη,
πάμε στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη
Σκορπάμε φόβο, τρομοκρατία,
αναστατώνεται όλη η αστυνομία,
Θα το φωνάζω και θα το λέω
ΑΕΚ ολέ! Ολέ! Ολέ! Ολέ! Ολέο!

__________

Βαζέλες, βαζέλες, ρουφιάνοι,
από τους γαύρους τα ζηλέψατε τα κράνη
Κι ερχόσαστε Παρασκευή βραδάκι,
όταν αδειάζει το δωματιάκι
Μα, βάλτε το καλά μες στο μυαλό σας,
κουμάντο κάνουμε εμείς στο γήπεδό σας.

__________

Έλα να νιώσεις πώς είναι η ζωή
κι όλα τα ωραία μες στη σκεπαστή
Εδώ είναι το σπίτι του κάθε Αεκτζή
Εδώ δε μπαίνουν μπάτσοι και αστυνομικοί.

__________

ΑΕΚ εδώ, ΑΕΚ εκεί,
ΑΕΚ και στην Αμερική
Οι ήρωες να είναι καλά
Η Αεκάρα να νικά
για τα παιδιά στην ξενιτιά.

Για τον ΠΑΟΚ

Οέο! Οέο! Οέο!
ΠΑΟΚ, για σένα μόνο ζω και αναπνέω
ΠΑΟΚ, να ξέρεις πόσο σ' αγαπάω,
σε λύπες και χαρές σ' ακολουθάω
Κι όταν μια μέρα, ΠΑΟΚ, θα πεθάνω, κι εκεί ψηλά, πουτάνα θα τα κάνω.
Λένε πώς είσαι μία ουτοπία
κι όλο με ψάχνει η αστυνομία
Κι ό,τι κι αν λένε δεν μ' ενδιαφέρει
Τι είσαι για μένα, κανένας δεν το ξέρει
Αλέο! Αλέο! Αλέο! Αλέο!
Αλέο! Αλέο! Αλέο! Αλέο!
ΠΑΟΚ, ΠΑΟΚ σε λέω
ΠΑΟΚ σένα μόνο ζω και αναπνέω
Είσαι αρρώστια μες στο μυαλό, είσαι μαστούρα και σκληρό ναρκωτικό.
Τι κι αν μου έκλεισες το σπίτι
Τι κι αν η γκόμενα είπε γεια
Τι κι αν με έκανες αλήτη
Τι κι αν δεν έχω και δουλειά
ΠΑΟΚ, ΠΑΟΚ σε λέω...

__________

ΠΑΟΚ εδώ,
ΠΑΟΚ εκεί,
ΠΑΟΚ θα είμαι μια ζωή
Και όσο ζω,
θα σ' αγαπώ
για το δικέφαλο αετό
και τον τρελό σου το λαό
ΠΑΟΚ εδώ,
ΠΑΟΚ εκεί,
είναι πουτάνα η ζωή
ΠΑΟΚ, εσύ να 'σαι καλά
και όλα τ' άλλα γάμα τα
με κεφαλαία γράμματα.

__________

Ωώώ! Παοκάρα!
Είχα δέντρα στα Ζωνιανά,
ήρθανε οι μπάτσοι και τα πήρανε κι αυτά
Μα, σαν τη δική σου τη μαστούρα πουθενά.

__________

Δεν ξέρετε σουβλάκια να πουλάτε

Δεν έχετε μπουγάτσα με τυρί
Δεν ξέρετε σε λέω να μιλάτε
και της μαμάς σας το μουνί.

"Τo σπίτι μου το άφησα, την γκόμενα παράτησα..." Facebook Twitter
Εικονογράφηση και σχέδια εξωφύλλου: Τάσος Παυλόπουλος για την έκδοση του βιβλίου.
 

Για τον Άρη

Ωωωωω, πουσταράδες
Ο μπαμπάς σας είναι Αρειανός
Πουτάνα η ομάδα
και ρουφιάνος ο λαός
Μια ζωή θα τρέχετε,
δεν γίνεται αλλιώς
Ωωωωω, πουσταράδες.

__________

Όσο θα ζω,
χιλιόμετρα θα γράφω και θα τραγουδώ
πως δεν σ' άφησα στα δύσκολα,
σ' ακολούθησα παντού πιστά
Ισόβια κι εγώ
στην κερκίδα μαζί
Ακόμα κι αν πεθάνω,
Άρη, θα' μαι εκεί
Ούτε ο θάνατος είναι αρκετός
Ούτε εκεί θα είσαι μοναχός.

__________

Και πες μου τι ψυχή θα παραδώσεις
τα χρώματα του Άρη αν προδώσεις
Και πες μου τι ψυχή θα παραδώσεις
τα χρώματα του Άρη αν προδώσεις
Στο τελευταίο ταξίδι της ζωής μου
δεν θα ξεχάσω να πάρω μαζί μου ένα κασκόλ
και μια φωτογραφία με το μπουλντόγκ
μέσα στη Θύρα Τρία.

Για τον Πανιώνιο

Πήγε ο πατέρας μου στο Τμήμα,
άλα μπαλί μπαλό
Και του 'πε ο διοικητής
άλα μπαλί μπαλό
Ο γιος σου είναι ένας αλήτης
άλα μπαλί μπαλό
Είναι και τοξικομανής
άλα μπαλί μπαλό
Μπήκαν και οι μπάτσοι μες στο σπίτι
άλα μπαλί μπαλό
και κατάσχεσαν τα εξής:
άλα μπαλί μπαλό
Δέκα γραμμάρια ηρωίνη
άλα μπαλί μπαλό
κι ενάμιση κιλό χασίς
άλα μπαλί μπαλό
Μα, τη μεγάλη μου μαστούρα
δεν μου την πήραν ευτυχώς
άλα μπαλί μπαλό
Ήταν ένα κασκόλ στον τοίχο
άλα μπαλί μπαλό
που έγραφε Πανιώνιος
άλα μπαλί μπαλό.

__________

Είσαι στη ζωή μου,
Πανιωνάρα η αρχή
Τέλος και αρχή
Ουσία που με κάνει τρελό
Παρανοϊκό
Σα ναρκωτικό
Θέλω να ξεμπλέξω από σένα
Δεν μπορώ
Πανί - ολέ! ολέο!
Ό,τι θελω λέω
Πανί - ολέ! ολέο!
Μακριά σου καταρρέω.

Το βιβλίο «Συνθήματα και τραγούδια των ελληνικών γηπέδων» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ
Η ζωή του Καζαντζάκη σε graphic novel από τον Αλέν Γκλικός

Βιβλίο / Ο Νίκος Καζαντζάκης όπως δεν τον είχαμε ξαναδεί σε ένα νέο graphic novel

Ο ελληνικής καταγωγής Γάλλος συγγραφέας Αλέν Γκλικός καταγράφει την πορεία του Έλληνα στοχαστή στο graphic novel «Καζαντζάκης», όπου ο περιπετειώδης και αντιφατικός φιλόσοφος και μυθιστοριογράφος ψυχαναλύεται για πρώτη φορά και συστήνεται εκ νέου στο ελληνικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πετρίτης»: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ηχητικά Άρθρα / Πετρίτης: Το πιο γρήγορο πουλί στον κόσμο και η άγρια, αδάμαστη ομορφιά του

Ο Τζoν Άλεκ Μπέικερ αφιέρωσε δέκα χρόνια από τη ζωή του στην παρατήρηση ενός πετρίτη και έγραψε ένα από τα πιο ιδιαίτερα βιβλία της αγγλικής λογοτεχνίας – μια από τις σημαντικότερες καταγραφές της άγριας ζωής που κινδυνεύει να χαθεί για πάντα. Κυκλοφόρησε το 1967 αλλά μόλις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια οι κριτικοί και το κοινό το ανακάλυψαν ξανά.
M. HULOT
Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Ας μην αφήνουμε τον Θεό στους πιστούς» 

Βιβλίο / Μπενχαμίν Λαμπατούτ: «Αν αξίζει ένα πράγμα στη ζωή, αυτό είναι η ομορφιά»

Εν όψει της εμφάνισής του στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στις 21 Μαΐου, ο Λατινοαμερικανός συγγραφέας-φαινόμενο Μπενχαμίν Λαμπατούτ μιλά στη LiFO για τον ρόλο της τρέλας στη συγγραφή, τη σχέση επιστήμης και λογοτεχνίας και το μεγαλείο της ήττας – και δηλώνει ακόμα φανατικός κηπουρός και εραστής της φύσης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το πίσω ράφι/ Άντονι Μπέρτζες: «Έρνεστ Χέμινγουεϊ»

Το Πίσω Ράφι / Ο Χέμινγουεϊ ήταν ένας φωνακλάς νταής αλλά κι ένας σπουδαίος συγγραφέας του 20ού αιώνα

Η βιογραφία «Έρνεστ Χέμινγουεϊ - Μια ζωή σαν μυθοπλασία» του Βρετανού συγγραφέα Άντονι Μπέρτζες αποτυπώνει όχι μόνο την έντονη και περιπετειώδη ζωή του κορυφαίου Αμερικανού ομοτέχνου του αλλά και όλο το εύρος της αντιφατικής προσωπικότητάς του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
21η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Βιβλίο / 21η ΔΕΒΘ: Εξωστρέφεια και καλύτερη οργάνωση αλλά μένουν ακόμα πολλά να γίνουν

Απολογισμός της 21ης ΔΕΒΘ που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά υπό την αιγίδα του νεοσύστατου ΕΛΙΒΙΠ. Σε ποιο βαθμό πέτυχε τους στόχους της και ποια στοιχήματα μένει ακόμα να κερδίσει;
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Η ποίηση όχι μόνο αλλάζει τον κόσμο, τον δημιουργεί» ​​​​​​/Μια νέα ανθολογία ελληνικής queer ποίησης μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά /11 Έλληνες ποιητές σε μια νέα ισπανική queer ανθολογία /Queer ελληνική ποίηση σε μια νέα δίγλωσση ισπανική ανθολογία

Βιβλίο / Μια Ισπανίδα καθηγήτρια μεταφράζει ελληνική queer ποίηση

Η María López Villalba, καθηγήτρια Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα, μετέφρασε 11 ελληνικά ποιήματα, σε μια πρόσφατη ανθολογία που προσφέρει στο ισπανόφωνο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τη σύγχρονη ελληνική queer –και όχι μόνο– ποίηση.
M. HULOT
«Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Βιντσέντζο Λατρόνικο / «Κανείς δεν μας επέβαλε να έχουμε όλοι μια μονστέρα στο σαλόνι»

Ο Ιταλός συγγραφέας και υποψήφιος για το βραβείο Booker, Βιντσέντζο Λατρόνικο, μιλά στη LIFO για το πολυσυζητημένο βιβλίο του «Τελειότητα», στο οποίο αποτυπώνει την αψεγάδιαστη αλλά ψεύτικη ζωή μιας ολόκληρης γενιάς ψηφιακών νομάδων στην Ευρώπη, καθώς και τη μάταιη αναζήτηση της ευτυχίας στην ψηφιακή εποχή.
M. HULOT
Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Ηχητικά Άρθρα / Μεσσαλίνα: Ακόλαστη μέγαιρα ή πολύ έξυπνη για την εποχή της;

Το όνομά της έχει συνδεθεί με την εικόνα μιας αδίστακτης, σεξουαλικά ακόρεστης και επικίνδυνης γυναίκας. Ένα νέο βιβλίο, όμως, έρχεται να αμφισβητήσει αυτή τη στερεοτυπική αφήγηση και να φωτίσει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Rene Karabash

Βιβλίο / Rene Karabash: «Θέλω πίσω τη γυναικεία δύναμη που μου στέρησαν οι άνδρες»

Η Βουλγάρα συγγραφέας Rene Karabash μιλά για το μυθιστόρημά της «Ορκισμένη», που τιμήθηκε με το βραβείο Ελίας Κανέτι, και στο οποίο εστιάζει στην ιστορία των «ορκισμένων παρθένων» γυναικών των Βαλκανίων που επέλεξαν να ζήσουν ως άνδρες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δυο γυναίκες συγγραφείς αποκαλύπτουν τα κρυφά μυστικά της γραφής

Βιβλίο / Όλες οι γυναίκες του κόσμου στο νέο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου

Στο «Μακρύ ταξίδι της μιας μέσα στην άλλη», η μητρότητα γίνεται ο συνδετικός κρίκος που ενώνει όλες τις μητέρες και όλες τις κόρες με τις γυναίκες της Ιστορίας που θαυμάσαμε, αλλά και τις ανώνυμες «Παναγίες» που κράτησαν στους ώμους τους τα βάρη της ανθρωπότητας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεχαγιάς

Βιβλίο / «Το να εκδίδεις βιβλία στην Ελλάδα είναι σαν να παίζεις στο καζίνο»

Η Γεννήτρια είναι ένας νέος εκδοτικός οίκος αφιερωμένος στη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο εκδότης της, συγγραφέας και μεταφραστής, Παναγιώτης Κεχαγιάς, μιλά για τις δυσκολίες και τις χαρές του εγχειρήματος, για το πώς σκοπεύει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ιδιαίτερα ανταγωνιστικής αγοράς, καθώς και για τους πρώτους τίτλους που ετοιμάζεται να εκδώσει.
M. HULOT
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Βιβλίο / Έλλη Σκοπετέα: Tο ανατρεπτικό έργο μιας ιστορικού που έφυγε νωρίς

Δεν υπάρχει μελέτη για τον ελληνικό εθνικισμό που να μην έχει αναφορές στο έργο της. Η επανακυκλοφορία του βιβλίου της «Το “Πρότυπο Βασίλειο” και η Μεγάλη Ιδέα» από τις εκδόσεις Νήσος συνιστά αναμφίβολα εκδοτικό γεγονός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

8 σχόλια
Ειναι ενδιαφερον το γεγονος, οτι πριν 30 χρονια δεν υπηρχαν αυτα τα συνθηματα, αλλα ειναι προιον της αποβλακωσης, της υπαβαθμισης του δημοσιου διαλογου τα τελευταια αυτα 30 χρονια.Τα συνθηματα τοτε ηταν πολυ πιο απλα και ορισμενα σε σχεση με αυτα που παραθεσατε σχεδον λογοτεχνικα.Κριμα, αλλο ενα δειγμα οτι παμε για τον πατο. Και παραπερα.
Τα περισσότερα συνθήματα των γηπέδων μου προκαλούν αηδία και απογοήτευση για τους συμπολίτες μου και είναι ένας πολύ καλός λόγος για να μη πας ποτέ με το παιδί σου στο γήπεδο.
Στο μπάσκετ του Άρη:Ταξιδεύω για σένα σε όλη τη γηόπου και να πας θα ‘μαι ΄κειΆρη ολέο, ολέο, ολέο, ολέδε θα σε αφήσω ποτέΘεέ μου για σένα τον τρελογιατρότον επισκέπτομαι συχνάδεν έχω σπίτι δεν έχω δουλειάδεν έχω γκόμενα δεν έχω λεφτά
ότι καλύτερο όλα τα χαμε ένα φετίχ με τους γηπεδομογληδες μας έλειπε.Η οπαδός ή άνθρωπος και τα δυο μαζί είναι ασυμβίβαστα. Για να προλάβω αντιδράσεις η λογική του οπαδισμου δεν αφορά μόνο το ποδόσφαιρο. Απλα εκεί είναι η μεκκα της παρακμής.
Στα νιατα μου εγραψα την πτυχιακη μου στην γερμανια με θεμα τα ποδοσφαιρικα συνθηματα , τις ιστορικες και κοινωνικες τους καταβολες και συγκριση των ελληνικων και των γερμανικων συνθηματων. Ηταν πολυ απελευθερωτικο να γραφω "γαμηστε τον πουστη τον ολυμπιακο" στα ελληνικα και μετα να το μεταφραζω στα γερμανικα. Και ολα αυτα στην πτυχιακη μου. Επος. Ωραια θα ηταν να το εχω αυτο το βιβλιο τοτε, αλλα αν πω οτι ολο το ψαξιμο στα forum των οργανωμενων δεν ειχε την πλακα του, θα ειναι αισχρο ψεμμα. Ωραια χρονια. Αγνα χρονια. Νεοι ημασταν, λεφτα και χρονο ειχαμε. Το ιντερνετ σε νηπιακο σταδιο. Τσακωνομασταν κανονικα στο web και κλειναμε ραντεβου να πλακωθουμε, γιατι ημασταν αντρες και φοραγαμε πανταλονια, οχι σαν τους σημερινους νεους που κανουν rimming μετα των φιλεναδων των. Οι τσοντες δεν ηταν απενοχοποιημενες οσο τωρα, το κανες στα κρυφα και επρεπε να ψαξεις για να βρεις το καλο πραγμα, και βεβαια ησουν ετοιμος να υποστεις τις συνεπειες, γιατι η τσοντα ηταν τοτε ντεκατανς και τα site γεματα ιους. Αλλα το υπομεναμε αγογγυστα, γιατι ημασταν αντρες και φοραγαμε πανταλονια και το να εισαι αντρας, καμια φορα ειναι δυσκολο. Τωρα το pornhub εχει διπλα απο καθε βιντεο την επιλογη share (μου χουν πει, εγω ειμαι old-school, δεν πουλω τις αξιες μου στα φλωροsite). Γιατι ο κοσμος τωρα ειναι ανωμαλος, ενω εμεις βλεπαμε καλες, σεβαστικες τσοντες και μετα ντρεπομασταν. Ο κοσμος ειχε ηθος και αρχες. Κοιμομασταν με τις πορτες ξεκλειδωτες. Σηκωνομασταν απο την θεση μας για να κατσουν οι ηλικιωμενοι στα τρόλεϊ. Λεγαμε ευχαριστω, οταν μας διναν καραμελιτσα. Ενω τωρα.....αστα να πανε.