O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
0
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω."

 O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα, και το 2003 αποφοίτησε από τη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ ως ζωγράφος – υπό την διδασκαλία του Βαγγέλη Δημητρέα, και ως χαράκτης –υπό την διδασκαλία του Ξενή Σαχίνη.

Ήδη από το 1998 διδάσκει Χαρακτική στο "Κέντρο Χαρακτικής" του Δήμου Νεάπολης στην Θεσσαλονίκη, και έχει μέρος της εικαστικής επένδυσης του περιοδικού "Intellectum".

Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από πενήντα εκθέσεις ζωγραφικής και χαρακτικής, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό (Ρώμη, Φλωρεντία, Ελβετία, Πολωνία, Σερβία, κ.α..) Το 2002 τιμήθηκε με το Πρώτο Βραβείο στο Καλλιτεχνικό Συμπόσιο της Οχρίδας (Π.Γ.Δ.Μ.)

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter


Πότε κατάλαβες ότι θα γινόσουν καλλιτέχνης;
Δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη στιγμή που το συνειδητοποίησα, ήξερα όμως ανέκαθεν ότι η τέχνη θα με συνόδευε σε όλη μου τη ζωή σαν κάτι που πρώτα απ' όλα με έκανε και με κάνει να νιώθω εγώ όμορφα.


Πώς θα χαρακτήριζες ο ίδιος αυτό που κάνεις;
Πολύ απλά, θα έλεγα πως διηγούμαι ιστορίες και βάζω τον θεατή να μαντέψει την δική μου ιστορία ή να κατασκευάσει την δική του εκδοχή. Έχω μια λατρεία στην χαρακτική και περισσότερο στην τεχνική του λινολεουμ. Προσπαθώ να δημιουργώ με όλα τα υλικά που και τα εργαλεία που έχω στην διάθεσή μου αλλά η χαρακτική με έχει κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Όλα μου τα έργα είναι στην ουσία μικρές ιστορίεςπου έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί ."
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια στην τέχνη, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς. Υπεραισιοδοξία; Ίσως!"


Από πού αντλείς έμπνευση;
Είμαι λάτρης της εικόνας και της διήγησης. Λάτρης των εικονογραφημένων βιβλίων και των κόμιξ. Νομίζω πως η ανάγκη μου να δημιουργήσω πράγματα που θα είχαν την ίδια αμεσότητα, με έκαναν να λειτουργήσω πάνω στα έργα μου με τον τρόπο που το κάνω.

Στην ουσία , πρόκειται για μικρές ιστορίες που έχω στο μυαλό μου, ιστορίες που είτε έχω ζήσει, είτε τις έχω φανταστεί . Η έμπνευση γι' αυτές τις ιστορίες προέρχεται από απλά ή πιο σύνθετα πράγματα που συμβαίνουν γύρα μας και συνήθως δεν τους δίνουμε την κατάλληλη σημασία.

Έπειτα όλο αυτό το συνθέτω σε μία μόνο εικόνα. Μια ιδέα του τι συμβαίνει σε κάθε έργο την δίνει και ο τίτλος του. Κι εκεί ακριβώς ξεκινάει το παιχνίδι με τον θεατή.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Οι μεγάλες ανθρώπινες φιγούρες είναι μέρος του παραμυθόκοσμού μου. Στοιχεία της σύνθεσης που με βοηθούν να διηγηθώ. Οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι."
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Μμ, δεν είναι και πολύ ρεαλιστικό", Λινόλεουμ


Δεν πειραματίστηκες ποτέ με το χρώμα;
Η δυναμική του σχεδίου που στηρίζεται σε μονόχρωμες εντάσεις γραμμάτων και φορμών με γοητεύουν περισσότερο. Αυτό δεν σημαίνει ότι..σνομπάρω τα χρώματα. Παίζω και με το χρώμα πού και πού. Μπορείς να πεις ότι προς το παρόν είμαι θαυμαστής της δυναμικής του ασπρόμαυρου.


Κάποιος μπορεί να χαρακτήριζε τα έργα σου "σκοτεινά". Πιστεύεις ότι ισχύει;
Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Η ανάγνωσή τους με μια μικρή βοήθεια από μένα όμως αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο για τα περισσότερα απ' αυτά. Εννιά στις δέκα φορές η 'ιστορία' είναι αστεία ή ειρωνική. Είναι κι αυτό μέσα στο παιχνίδι της έκπληξης.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Up or Down
O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Δεν αδικώ όσους βλέπουν κάτι σκοτεινό στα έργα μου. Η αλήθεια είναι πως με μια πρώτη ματιά αυτό συμβαίνει. Εννιά στις δέκα φορές, όμως, η 'ιστορία' που επικονίζεται είναι αστεία ή ειρωνική.""Ε, δεν είναι και το τέλος του κόσμου.." Λινόλεουμ

Στα περισσότερα έργα σου υπάρχει η παρουσία μιας ευμεγέθης συνήθως ανθρώπινης φιγούρας. Πρόκειται για κάποιου είδους συμβολισμό;
Είναι μέρος του παραμυθόκοσμούμου. Στοιχεία της σύνθεσης που απλά με βοηθούν να διηγηθώ. Στην περίπτωση μου οι γίγαντες είναι ξεκάθαρα ...γίγαντες. Υπάρχουν εκεί για κάποιο λόγο, ή και όχι. Ανάλογα την ιστορία..


Πώς είναι η εμπειρία του να διδάσκεις την χαρακτική;
Δεν υπάρχει ωραιότερο πράγμα από το να έχεις σπουδάσει κάτι που αγαπάς και να μπορείς να το μεταδώσεις και σε άλλους ανθρώπους. Αυτό τα λέει όλα.

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
B.J.Λινόλεουμ


Γιατί ξεχωρίζει, για σένα, η χαρακτική από τις υπόλοιπες μορφές χαρακτικής τέχνης;
Αυτό που μου έδωσε εμένα προσωπικά η χαρακτική είναι αυτή η γλυκιά πάλη με τα υλικά της, καθώς και η δυνατότητα που δίνει στον δημιουργό να μην αποχωρίζεται το έργο του!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
"Κύριε, το πορτοφόλι σας"


Είναι τα πράγματα καλύτερα για έναν καλλιτέχνη στην Ελλάδα τώρα; Χειρότερα;
Παντού και πάντα υπάρχει χώρος για τέχνη. Χρειάζονται όμως και οι σωστοί άνθρωποι για να την προωθούν . Είμαστε λίγο πίσω σε αυτόν τον τομέα. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες προσπάθειες για να διορθωθεί κάπως η κατάσταση.

Μικρά φεστιβάλ και εκθέσεις πραγματοποιούνται συνεχώς με πολύ κόπο από τους διοργανωτές τους. Τουλάχιστον, κάποιοι προσπαθούν. Νομίζω πως ο κόσμος "εκπαιδεύεται" όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, κι αυτό πρόκειται να αποφέρει καρπούς στο μέλλον.

Υπεραισιοδοξία; Ίσως!

O Δημήτρης Καρλαφτόπουλος αφηγείται με τα έργα του παραμυθητικές ιστορίες Facebook Twitter
Μαγικός Αυλός, Λινόλεουμ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ