ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter
0

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter

Το χοροθέατρο Kinetic Theatre of Moscow του βραβευμένου σκηνοθέτη και χορογράφου Sasha Pepelyaev παρουσίασε μια avant garde, πολυμεσική χοροθεατρική παράσταση. Όσοι περίμεναν μια παράσταση βασισμένη στη μακρά χορευτική παράδοση της Ρωσίας μπορεί να απογοητεύτηκαν, και μερικοί έφυγαν κιόλας όταν είδα το θέαμα τις προάλλες στο Sani Festival. 

Το φετινό αφιέρωμα του Φεστιβάλ στην κουλτούρα της Ρωσίας ήταν μια πανέξυπνη ιδέα. Χιλιάδες Ρώσοι επισκέπτες κατακλύζουν τη Χαλκιδική γενικότερα και το Sani Resort ειδικότερα, οπότε τι καλύτερο απ' το να τους τιμήσεις με (αλλά και να τους προσελκύσεις σε) πολιτιστικές εκδηλώσεις. 

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter

Η παράσταση με τον τίτλο SQUAFTS (Square for Temporary Storage 48x9) με τους χορευτές Tatiana Gordeeva, Daria Buzovkina, Ilia Shaburov, Evgeny Pankratov μπορεί να ξένισε μερικούς Ρώσους θεατές που πήγαν με τα παιδιά τους -όντας περισσότερο προχωρημένη απ' ό,τι περίμεναν- αλλά με τα εφέ της εντυπωσίασε ακόμα και το αγοράκι που καθόταν παραδίπλα μας.  

Σε κάποιο σημείο το πρόσωπο της αφηγήτριας εμφανίζεται προφίλ σε ένα κομματάκι στα δεξιά της οθόνης, και τα λόγια που έβγαιναν από το στόμα της οπτικοποιούνταν με μικρές άσπρες τελείες που γέμιζαν ολόκληρη την οθόνη. (Σαν να είχες πάρει παραισθησιογόνα - και σε αυτή την αίσθηση του αλλόκοτου συντελούσε το γεγονός πως τα λόγια της, στα Ρωσικά όπως και οι περισσότερες από τις αφηγήσεις της, μου ήταν εντελώς ακατανόητα.)

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Η multimedia παράσταση του Kinetic Theatre of Moscow Facebook Twitter

Η παιδικότητα και ο αυθορμητισμος κυριαρχούσαν στην παράσταση. Σαν μαθητές -και μάλιστα σκανταλιαρηδες- οι ήρωες κάθονταν συχνά σε καρέκλες θρανίων απ' αυτές που συναντάμε στα ελληνικά σχολεία κι η αφηγήτρια συχνά έμοιαζε να παίζει το ρόλο της δασκάλας. Χορευτικά αστεία και ανάλαφρα έδιναν τη θέση τους σε έναν ωκεανό κινήσεων "ενήλικων" με μαχαίρια και ανεξήγητα πάθη, με μουσική άλλοτε ηλεκτρονική, συχνά ρετρό αμερικανική, κάποιες φορές σπαρακτικά ισπανική.

Τα εφέ ήταν εντυπωσιακά καθ´όλη τη διάρκεια -σε κάποια στιγμή όλοι οι χορευτές είχαν πολλαπλασιαστεί επι χίλια γεμίζοντας την τεράστια οθόνη με μαγευτικές κινήσεις- όμως το SQUAFTS δεν βασιζόταν τόσο στα εφέ όσο στη δημιουργικότητα του Pepelyaev. Κι όταν η οθόνη ήταν σβηστή, οι κινήσεις από μόνες τους γέμιζαν το χώρο: παιχνίδια με το σώμα, με ένα λευκό τραπέζι, με ένα λούτρινο αρκουδάκι που επανέφερε συχνά το μοτίβο της παιδικότητας.

(Mετά το πρώτο λεπτό εικόνες απ' την παράσταση) 

Από τις πιο ωραίες στιγμές κατά τη γνώμη μου, ήταν κατά τη διάρκεια ενός my disco κομματιού όταν το εφέ της διατήρησης εικόνας χρησιμοποιήθηκε με τη μεγαλύτερη μαεστρία. Το σόλο που έκανε ο κάθε ένας χορευτής (έβγαιναν και χόρευαν με τη σειρά κι όταν τελείωναν έδιναν τη θέση τους στον επόμενο) παρέμενε στην οθόνη, κινούμενο. Και πλάι του προσθέτονταν το σόλο του επόμενου - μέχρι που όλες οι κινήσεις επανέρχονταν αέναα, ώρα μετά την εξαφάνιση των χορευτών, ακόμα κι όταν η μουσική είχε σταματήσει, σαν υπενθύμιση όσων είχαν συμβεί.

Η επανάληψη και η επιστροφή (με αποκορύφωμα την καταπληκτική σκηνή του εικονικού δωματίου) κυριάρχησαν σε ενα θέαμα με διασκεδαστικό περιτύλιγμα, γεμάτο παιχνιδιάρικους χορούς στην απολαυστική (ψηφιακή) παραλία και -σεμνές, χωρίς προσπάθεια- επιδείξεις δεξιοτεχνίας και από τους τέσσερις περφορμερ.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ