Molly’s Game

0

Η αληθινή ιστορία της Μόλι Μπλουμ που από σκιέρ των Ολυμπιακών Αγώνων ξεκινά να δουλεύει ως υπεύθυνη ενός χώρου στον οποίο διοργανώνονται παρτίδες πόκερ με υψηλά πονταρίσματα και στις οποίες συμμετέχουν κινηματογραφικοί αστέρες, επιχειρηματίες και διαβόητοι μαφιόζοι.

Επί μία λαμπερή δεκαετία η Μόλι απολαμβάνει την επιτυχία, μέχρι που συλλαμβάνεται από 17 πράκτορες του και έρχεται αντιμέτωπη με εγκληματικές κατηγορίες.

Η πραγματική ιστορία της Μόλι Μπλουμ, μιας νέας γυναίκας που προοριζόταν για σκιέρ ολυμπιακής προοπτικής, αλλά μετά από ένα σοβαρό ατύχημα σε αγώνα άλλαξε τελείως ρότα και οργάνωνε παράνομα παιχνίδια τζόγου, εμπνέει τον κορυφαίο σεναριογράφο Άαρον Σόρκιν («West Wing», «Jobs», Όσκαρ για το «Social Network») για ένα γυναικείο ψυχογράφημα γεμάτο ζουμερά περιστατικά και νομικές προεκτάσεις, αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία για πρώτη φορά στην καριέρα του.

Γεμάτο διαλόγους, μονολόγους και βερμπαλισμό, το «Molly's Game» δεν αποφεύγει την παγίδα του ικανού «γραφιά» που ελέγχει την κάμερα αλλά δεν φιλτράρεται από τη ματιά κάποιου που συνθέτει μέσω εικόνων και καταλήγει να κουράσει το συναρπαστικό θέμα της πριγκίπισσας του πόκερ, η οποία πήρε τα ηνία της ζωής της στα χέρια της και ήρθε σε κόντρα με έναν ανδροκρατούμενο υπόκοσμο.

Ωστόσο, το point μιας ομάδας ανθρώπων εξαρτημένων από τις αδυναμίες τους, που κινούνται στα όρια της παρανομίας, ενοχοποιώντας κυρίως τους άλλους γι' αυτό και όχι τον εαυτό τους για τις πράξεις τους, διαμηνύθηκε καθαρά, και με όλους τους τρόπους.

Διατηρώντας του ρυθμούς του λόγου που τον έκαναν διάσημο, ο Σόρκιν πυροβολεί την ιστορία της Μόλι και κάνει παύσεις για τις φροϊδικές αναλύσεις του, επιμένοντας στην ανάγκη της να ανταγωνιστεί τον πατέρα της (Κέβιν Κόστνερ), να τον αντικαταστήσει (Ίντρις Έλμπα) και να τον νικήσει για να δικαιωθεί και να λυτρωθεί, σε ένα καλοστημένο σχήμα, αν και αναμενόμενο.

Η εντυπωσιακή παρουσία της Τζέσικα Τσαστέιν στα σαλόνια που μετέτρεπε σε λέσχες, μια διασταύρωση γαλαζοαίματης και τσατσάς, δίνει αέρα και αληθοφάνεια σε μια ταινία ενδιαφέρουσα αλλά εμφανώς «τοποθετημένη» σε σεναριακά καλούπια.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ