Η Λένα Κιτσοπούλου τραγουδά την «Παραστρατημένη» του Καλδάρα στον φακό του Nick Knight

Λένα Κιτσοπούλου. @Nick Knight for Onassis Cultural Centre, Athens
0

Πριν από λίγες μέρες, όταν κυκλοφόρησε η αφίσα της παράστασης Αντιγόνη / Lonely Planet που ετοιμάζει η Λένα Κιτσοπούλου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, έπαθα ένα μικρό σοκ. Δεν θυμάμαι στο πρόσφατο παρελθόν να μου έχει κινήσει την προσοχή και να μου έχει κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση κάποια θεατρική αφίσα στην Ελλάδα.

Ένα εντυπωσιακό, φωτογενές κορίτσι με πράσινα φλούο μαλλιά, βινύλ κοθόρνους, διχτυωτό καλσόν, κατακόκκινη φορεσιά, goth punk μακιγιάζ και attitude και ένα τεράστιο φτυάρι - πόσο σύγχρονη, υπέροχη αισθητική για να αποδώσεις με μια μόνο εικόνα την ηρωίδα του Σοφοκλή! Μα ποιο είναι αυτό το κορίτσι, τέλος πάντων; Παίζει στην παράσταση; Και, κυρίως, ποιος είναι ο δημιουργός της αφίσας;

Και μετά μάθαμε. Η Στέγη εγκαινιάζει τη συνεργασία της με το SHOWstudio του Λονδίνου με την Αντιγόνη / Lonely Planet της Κιτσοπούλου. Η φωτογραφία της αφίσας και το παρακάτω πορτρέτο της Κιτσοπούλου έχουν την υπογραφή του διάσημου Βρετανού φωτογράφου Nick Knight και του SHOWstudio, όπως και το παραπάνω βίντεο που η Στέγη μας παραχώρησε σε αποκλειστικότητα, με τη Λένα Κιτσοπούλου να τραγουδάει την «Παραστρατημένη» (Στίχοι-Μουσική: Απόστολος Καλδάρας).

Βιντεοκλίπ όπως το «Born This Way» της Lady Gaga, το «Pagan Poetry» της Björk και το «Bound 2» του Kanye West φέρουν την υπογραφή του Nick Knight. 

Η Λένα Κιτσοπούλου τραγουδά την «Παραστρατημένη» του Καλδάρα στον φακό του Nick Knight Facebook Twitter
Η Demi Hannah Scott στη φωτογραφία του Nick Knight για την αφίσα της παράστασης «Αντιγόνη / Lonely Planet». @Nick Knight for Onassis Cultural Centre, Athens
Η Λένα Κιτσοπούλου τραγουδά την «Παραστρατημένη» του Καλδάρα στον φακό του Nick Knight Facebook Twitter
Η Λένα Κιτσοπούλου ταξίδεψε στο Λονδίνο για να φωτογραφηθεί από τον Nick Knight. @Nick Knight for Onassis Cultural Centre, Athens

Ο Nick Knight είναι αυτήν τη στιγμή ένας από τους πλέον επιδραστικούς φωτογράφους του πλανήτη. Έχει συνεργαστεί με σχεδιαστές όπως οι Yohji Yamamoto, John Galliano, Alexander McQueen, έχει φωτογραφίσει καμπάνιες για λογαριασμό εταιρειών όπως οι Christian Dior, Lancôme, Swarovski, Tom Ford, Calvin Klein, Yves Saint Laurent, έχει κάνει εξώφυλλα για περιοδικά όπως τα W, British Vogue, Paris Vogue, Dazed & Confused, AnOther, Another Man και i-D, έχει αποτυπώσει στον φακό του προσωπικότητες όπως η Björk, ο LeBron James, ο David Beckham, η Κate Moss, ο Kanye West, η Lady Gaga.

Κάποια από τα καλύτερα βιντεοκλίπ των παραπάνω καλλιτεχνών, όπως το «Born This Way» της Lady Gaga, το «Pagan Poetry» της Björk και το «Bound 2» του Kanye West φέρουν την υπογραφή του, ενώ δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε μουσεία και γκαλερί σε όλο τον κόσμο και έχει πωληθεί σε δημοπρασίες έναντι ποσών-ρεκόρ.

Το κορίτσι της φωτογραφίας είναι η Demi Hannah Scott, νεαρή blogger και μοντέλο από το Λονδίνο, που μεταμορφώθηκε, υπό την καθοδήγηση του Nick Knight, στο ιδανικό πρόσωπο της αντι-ηρωίδας για την καμπάνια του έργου της Κιτσοπούλου, το οποίο συνδέει τον μύθο του Σοφοκλή με το σήμερα και όπου η αρχαία τραγωδία συναντά την κωμωδία. 

Όπως μας ενημερώνουν για την πολυαναμενόμενη παράσταση: «αν περιμένετε έναν Χορό αρχαίας τραγωδίας δεν θα τον δείτε. Ετοιμαστείτε να παρακολουθήσετε μια παράδοξη διάλεξη-παράσταση, όπου Κρέοντες, Αντιγόνες και Αίμονες σχολιάζουν την τραγωδία της ανθρώπινης ύπαρξης, με σαρκασμό και ωμή ειλικρίνεια», στο γνώριμο και αγαπημένο ύφος της αντισυμβατικής δημιουργού.

Info

Λένα Κιτσοπούλου - Αντιγόνη / Lonely Planet

14/12/2017 - 7/1/2018, 21:00

(εκτός από 18-19, 24, 31 Δεκεμβρίου και 1-2 Ιανουαρίου)

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Μικρή Σκηνή

Η παράσταση δεν ενδείκνυται για παιδιά

Προπώληση εισιτηρίων: http://www.sgt.gr/gre/SPG1960

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ