14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter

14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση

0

«Θέλω οι άνθρωποι να λένε για το έργο μου: αυτός ο άνθρωπος είναι βαθιά συναισθηματικός, αυτός ο άνθρωπος αισθάνεται έντονα», έγραψε ο σπουδαίος σήμερα αλλά παραγνωρισμένος στην εποχή του Βίνσεντ Βαν Γκογκ σε μία από τις πολλές επιστολές του στον μικρότερο αδερφό του Τεό, έναν έμπορο τέχνης που πωλούσε έργα αναδυόμενων τότε ζωγράφων όπως του Μονέ και του Γκωγκέν και ο οποίος τον στήριξε οικονομικά για μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του. «Για όνομα του Θεού, φέρε μου το χρώμα αμέσως. Η εποχή που ανθίζουν οι ορχιδέες είναι τόσο σύντομη και ξέρεις πως αυτά τα θέματα είναι από εκείνα που μπορούν να χαροποιήσουν τον οποιοδήποτε», γράφει σε μια δεύτερη επιστολή του στον αδερφό του. Η ανάγκη να προβάλει τον συναισθηματικό του κόσμο και η μοναδική του επικοινωνία με το φυσικό περιβάλλον είναι δύο από τα κυρίαρχα στοιχεία στην τέχνη του κορυφαίου ζωγράφου που συνυπάρχουν στα μοναδικά τοπία που άφησε πίσω στην σύντομη και πολυτάραχη ζωή του. 

14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Δρόμος με λεύκες το φθινόπωρο (τέλη Οκτωβρίου 1884). Ο πίνακας του Βαν Γκογκ απεικονίζει σκηνή από το μελαγχολικό ποίημα "Tristement" (Θλίψη) του Γάλλου ποιητή François Coppée, που εκφράζει τη θλίψη μιας χήρας. Ο Βαν Γκογκ είχε μια πολύ καλή έκδοση -του 1880- των ποιημάτων του Coppée η οποία αποτελεί απόδειξη για το εύρος των ενδιαφερόντων του που αγκάλιαζε τη σύγχρονη γαλλική ποίηση ως πηγή έμπνευσης για την τέχνη του. Στη τελευταία στροφή του ποιήματος εκφράζεται θλίψη για την έλευση του χειμώνα, ένα συναίσθημα που εκφράζεται πολύ συχνά και στην τέχνη του Βαν Γκογκ. Φωτογραφία: Maurice Tromp/Van Gogh Museum, Άμστερνταμ.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Βάζο με λουλούδια της τιμιότητας (φθινόπωρο- χειμώνας 1884-1885). Οι πρώιμες νεκρές φύσεις του Βαν Γκογκ σηματοδοτούν την ιδιαίτερη σχέση του με το χρώμα. Αυτή η συγκεκριμένη δουλειά σχετίζεται επίσης με ένα παλιό ολλανδικό έθιμο όπου διάφορες εικαστικές μελέτες της φύσης παρουσιάζονταν ως ηθικές αλήθειες. Τα φύλλα βελανιδιάς συμβολίζουν τη δύναμη ενώ η λουναρία είναι γνωστή στις Κάτω Χώρες ως το «νόμισμα του Ιούδα» λόγω της ομοιότητας των φύλλων της με ασημένια νομίσματα. Η απεικόνιση του Van Gogh που έχει ακριβώς 30 φύλλα είναι ένας υπαινιγμός για την προδοσία του Χριστού από τον Ιούδα στους Ρωμαίους για 30 αργύρια. Φωτογραφία: Van Gogh Museum, Άμστερνταμ
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Πεύκα στο ηλιοβασίλεμα (Δεκέμβριος του 1889). Μόλις έξι μήνες πριν από το θάνατό του, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε αυτό το τοπίο με τα πεύκα που είχαν καταστραφεί από τις καταιγίδες, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο νοσοκομείο Saint-Rémy. Έκανε 20 έργα ζωγραφικής και σκίτσα των πεύκων μέσα και γύρω από το άσυλο. Ο Βαν Γκογκ γοητευόταν από τα δέντρα και σε πολλές επιστολές του εξέφρασε την πίστη του στις πνευματικές και ανθρωπομορφικές τους ιδιότητες. Περιστασιακά έβλεπε τη δική του κατάσταση να αντανακλάται στη δική τους και εμπνεόταν από τη δύναμή και την ικανότητά τους να υπομείνουν την οργή της φύσης. Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller - Μουσείο Rik Kl / Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Χωράφι με σβάρνα καλυμμένο με χιόνι, (Ιανουάριος 1890). Μεταξύ Σεπτεμβρίου 1889 και Ιανουαρίου 1890, ενώ διέμενε στο άσυλο Saint-Rémy, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε 20 αντίτυπα της συλλογής του με μονόχρωμες αναπαραγωγές έργων του ζωγράφου της αγροτικής ζωής Jean-François Millet, τα οποία φώτισε με χρώμα. Η πλειοψηφία αυτών των αντίγραφων απεικόνιζαν αγρότες σε χωράφια. Η συγκεκριμένη σύνθεση ήταν ασυνήθιστη για το έργο του Millet καθώς απουσίαζαν τα γεωργικά στοιχεία. Φωτογραφία: Μουσείο Maurice Tromp / Van Gogh, Άμστερνταμ
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Ο κήπος της ενορίας στο Nuenen το χειμώνα (μέσα Μαρτίου 1884). Τα έξι σχέδια του κήπου που ο Βαν Γκογκ σχεδίασε το χειμώνα του 1884 είναι αρκετά μεγάλα, εξαιρετικά και πλούσια σε ατμόσφαιρα. Τα παλιά δένδρα έχουν μια απίστευτη ζωντάνια και ενέργεια, παρά το γεγονός ότι είναι χωρίς φύλλα στα μέσα Μαρτίου. Τα κλαδιά τους είναι σαν πλοκάμια και ενισχύονται δραματικά από την τεχνική του Βαν Γκογκ. Ζωγράφισε ένα πλαίσιο για το καθένα από τα έξι σχέδια, τα υπέγραψε και τα έστειλε στον αδελφό του Τεό ελπίζοντας ότι θα τα πουλούσε. Δεν πουλήθηκαν. Φωτογραφία: Rázsó András/Museum of Fine Arts, Βουδαπέστη.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Ο κήπος του πάστορα στο χιόνι (Ιανουάριος 1885). Αυτή η χειμωνιάτικη σκηνή του κήπου της ενορίας στο Nuenen, όπου ο Βαν Γκογκ έζησε με τους γονείς του για δύο χρόνια, ζωγραφίστηκε σε μια περίοδο έντασης καθώς ήταν απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν μπορούσε να βγει έξω να ζωγραφίσει. Αυτό το ατμοσφαιρικό κομμάτι απεικονίζει τη θέα από ένα δωμάτιο στον πρώτο όροφο του σπιτιού. Φωτογραφία: Μουσείο Hammer, Λος Άντζελες.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Κορμοί δέντρων στο χορτάρι (τέλη Απριλίου 1890). Τον Απρίλιο του 1890 ο Βαν Γκογκ ήταν ακόμα στο άσυλο του Saint-Paul de Mausole στο Saint-Rémy, όπου τον προηγούμενο μήνα ήταν σε βαθιά ψυχολογική κρίση, ανίκανος να αντιμετωπίσει τον έξω κόσμο. Αυτό το τοπίο θεωρείται ότι ήταν ο πρώτος πίνακας που επιχείρησε μόλις αισθάνθηκε αρκετά δυνατός για να βγει από το δωμάτιό του. Φαίνεται να παρατηρεί τις πιο ακραίες λεπτομέρειες: τα λαμπερά πράσινα φύλλα της νέας χλόης τα οποία ανταγωνίζονται με τα λευκά που τρεμοπαίζουν και τα κίτρινα λουλούδια και τις πικραλίδες. Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Οπωροφόρα δέντρα που συνορεύουν με κυπαρίσσια (Απρίλιος 1888). Ο Βαν Γκογκ μαγευόταν από τις εικόνες μεγάλης ομορφιάς που έβλεπε στη φύση. Καθώς ο χειμώνας του 1888 έφευγε και ερχόταν η άνοιξη, εργάστηκε πυρετωδώς για να ολοκληρώσει μια σειρά από πίνακες που απεικόνιζαν οπωροφόρα δέντρα κοντά στην Αρλ. Σε μια επιστολή της 12ης Απριλίου 1888 στον συνάδελφο του καλλιτέχνη, Émile Bernard, ομολόγησε: «Δεν ακολουθώ καθόλου κάποιο συγκεκριμένο σύστημα με τα πινέλα μου. Χτυπάω τον καμβά με ακανόνιστες πινελιές τις οποίες αφήνω όπως είναι, με πηχτή στρώση μπογιάς, με ακάλυπτα σημεία στον καμβά - γωνίες εδώ και εκεί που μένουν αναπόφευκτα ημιτελείς ». Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Η θέα του Saintes-Maries-de-la-Mer (1-3 Ιουνίου 1888). Στα τέλη Μαΐου του 1888, ο Van Gogh ταξίδεψε για λίγο στην παραθαλάσσια πόλη Saintes-Maries-de-la-Mer ψάχνοντας να ζήσει μία ακόμη πιο δυνατή εμπειρία φωτός και χρώματος από αυτή που είχε ήδη ζήσει στην Αρλ. Αν και σύντομη, η επίσκεψη του Βαν Γκογκ σε αυτό το χωριό ενίσχυσε σημαντικά την άποψή του για το νότο της Γαλλίας που του θύμιζε τα λαμπερά χρωματισμένα ιαπωνικά χαρακτικά που τόσο θαύμαζε. Φωτογραφία: Rik Klein Gotink/Kröller-Müller Museum, Όττερλο, Κάτω Χώρες.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Ο κήπος του ασύλου στο Saint-Rémy (Μάιος 1889). Τον Μάιο του 1889, μετά από αρκετές περιόδους θεραπείας στο νοσοκομείο της Arles, ο Van Gogh εισήχθη στο άσυλο Saint-Paul de Mausole στο Saint-Rémy-de-Provence, περίπου 24 χλμ. βορειοανατολικά της Arles. Ο Βαν Γκογκ ήταν πολύ ευχαριστημένος στην αρχή και περίπου στις 23 Μαΐου, μόλις δύο εβδομάδες μετά την εισαγωγή του, είπε στον Theo για «τους τέσσερις καμβάδες με κήπους που ετοίμαζε». Ο Βαν Γκογκ απεικονίζει εδώ το μονοπάτι που βρισκόταν κατά μήκος του εξωτερικού μέρους της βόρειας πτέρυγας των ανδρών στο άσυλο, όπου του είχε δοθεί η άδεια να δημιουργήσει ένα μικρό στούντιο. Φωτογραφία: Rik Klein Gotink/Kröller-Müller Museum, Όττερλο, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Νεκρή φύση με αγριολούλουδα και γαρίφαλα (καλοκαίρι 1887). Όταν ο Van Gogh βρισκόταν στο Παρίσι το καλοκαίρι του 1887, ζωγράφισε περίπου 35 εικόνες λουλουδιών, συμπεριλαμβανομένου και του παραπάνω έργου με καλοκαιρινά άνθη. Οι υψηλές αντιθέσεις στα χρώματα αποκαλύπτουν τα αποτελέσματα της διετούς προσπάθειάς του για χρωματική ισορροπία και λαμπρότητα. Ο Βαν Γκογκ είχε μια ρομαντική φιλία με την Agostina Segatori, την ιδιοκτήτρια ενός τοπικού εστιατορίου-καμπαρέ, του Le Tambourin. Άρχισε να καλύπτει τους τοίχους του καμπαρέ με τις νεκρές φύσεις του -ανάμεσά τους ήταν και η παραπάνω- με την ελπίδα να τις πουλήσει, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούσαν και ως σύμβολα αγάπης στην Madame Segatori. Φωτογραφία: Ιδιωτική συλλογή
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Σταροχώραφο (1888). Για δύο εβδομάδες τον Ιούνη του 1888 ο Βαν Γκονκ ζωγράφιζε τα χρυσά σταροχώραφα γύρω από την Arles. Παρόλο που ο Βαν Γκογκ θα θεωρούσε το συγκεκριμένο έργο του μελέτη, φαίνεται πως σχεδίασε σχολαστικά τη σύνθεσή του. Φωτογραφία: Honolulu Museum of Art, Χαβάη
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Αγροτόσπιτο στην Προβηγκία (Ιούνιος 1888). Τον Φεβρουάριου του 1888 ο Βαν Γκογκ μετακόμισε από το Παρίσι στην Προβηγκία όπου λίγους μήνες αργότερα γνώρισε μια δημιουργική κορύφωση επηρεασμένος από τις ηλιόλουστες καλλιέργειες, τη ζεστασιά και το δυνατό φως του Νότου της Γαλλίας. Έγραψε με ενθουσιασμό για τα φωτεινά λουλούδια που του επέτρεψαν να χρησιμοποιήσει βασικούς τόνους στα έργα του, όπως τις κόκκινες παπαρούνες που βλέπουμε στο παραπάνω έργο. Η αλλαγή αυτή του Βαν Γκογκ ακολούθησε τη δραματική στυλιστική στροφή που έγινε στο Παρίσι, όταν άρχισε να χρησιμοποιεί πρωτογενή χρώματα και άκαμπτη βαφή κατευθείαν από το σωλήνα που εφάρμοζε με σύντομες και αιχμηρές κινήσεις.Φωτογραφία: National Gallery of Art/National Gallery of Art, Ουάσινγκτον
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Σταροχώραφο με κυπαρίσσια (Σεπτέμβρης 1889). Τον Ιούνιο του 1889 ο Βαν Γκογκ εργαζόταν έξω από το άσυλο του Saint-Paul de Mausole και ανακάλυψε ένα νέο μοτίβο: τα αειθαλή κυπαρίσσια που φυτεύτηκαν για να προστατεύουν τις καλλιέργειες από τους άγριους ανέμους. «Είναι όμορφο ως προς τις γραμμές και τις αναλογίες σαν ένας αιγυπτιακός οβελίσκος» έγραψε στον Theo για το κυπαρίσσι. «Και το πράσινο έχει μια τόσο ωραία ποιότητα. Είναι μια σκοτεινή κηλίδα σε ένα ηλιόλουστο τοπίο. » Φωτογραφία: The National Gallery, Λονδίνο
Εικαστικά
0

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

"Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος"

Εικαστικά / «Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος»

Σαν σήμερα, πεθαίνει ο Βίνσεντ βαν Γκογκ. Aυτά είναι μερικά αποσπάσματα από τα σπαρακτικά γράμματα που έγραφε σε όλη του τη ζωή στον αδελφό του Τεό
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ